יום שלישי , 17 אוקטובר 2017
דף הבית » מטוסים ותעופה » ומטוס הכיבוי הנבחר הוא…טרקטור!
ומטוס הכיבוי הנבחר הוא…טרקטור!

ומטוס הכיבוי הנבחר הוא…טרקטור!

לאחר ההודעה על הקמתה של טיסת כיבוי אש בחיל האוויר, טיסת שכבר נבחר לה שם – ע"ש אלעד ריבן ז"ל, מתנדב כיבוי האש שמצא מותו בשריפה בכרמל, ולאחר שמשרד הביטחון פרסם מכרז למיקור חוץ (אאוטסורסינג) לשם הפעלת הטייסת – מכרז בו זכו אלביט בשיתוף עם כימניר, הגיע זמן מינוי המפקדים ובחירת המטוסים. השבוע מינה מפקד חיל האוויר מפקד לטיסת, טייס הרקולס בדרגת סא"ל. כזכור, במכרז בו זכתה אלביט מערכות, היא מחויבת בהעמדתם של שבעה מטוסי כיבוי, והמטוס שנבחר, ושאמור להגיע בזמן הקרוב מספרד, הם שבעה מטוסי AT-802 (של חברת אייר טרקטור) המשמשים הן לריסוס והן לכיבוי אש. למטוס מספר תצורות, לרבות תצורת מצופים המאפשרת נחיתה על המים לשם מילוי מכלי הכיבוי – תצורה שלא נבחרה לשימוש בארץ מסיבות שונות. הכוונה היא להכשיר את הטייסת לפעילות מבצעית בתוך חודשים ספורים, שכן טייסי כימניר זקוקים רק להסבה למטוס לשם תחילת הפעילות עימו. למטוס מספר דגמים וזה שיגיע (כנראה) לארץ הוא דגם ה-F המיועד לכיבוי שריפות. על פי נתוני היצרן, למטוס מטען משתלם של 8,790 ליברות (3,987 ק"ג) ומשקל המראה ונחיתה מרבי של 16,000 ליברות. המטוס מצויד במערת ייחודית המנטרת את שחרור המים בכדי להשיג יעילות מרבית. כאשר בתצורת הכיבוי הוא מסוגל לשאת 800 גלונים של מים או תמיסה אדומה (כ-1200 ל').
אגב, כקוריוז, ל- AT-802 גם גרסה קרבית אותה ניתן לצייד בפצצות ושאר כלי נשק והחברה מוכרת אותה כמטוס קרב למדינות עניות ו/או כמטוס אימונים זול לטייסי קרב.
לאור היכולת המרשימה של המתמודדים האחרים, נותר רק לתהות מה עמד מאחרי הבחירה הזו, מה היקף העסקה ומה יעשו המטוסים כשאין שריפה לכבות? על כל השאלות האלו ננסה לענות עבורכם עוד היום!
הידיעה באדיבות אתר התעופה "עם הרוח".

One comment

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6