יום רביעי , 29 מרץ 2017
דף הבית » מבחני דרכים » איסוזו דימקס מול מיצובישי טריטון – גרסאות הבסיס
איסוזו דימקס מול מיצובישי טריטון – גרסאות הבסיס
גרסאות הבסיס של מיצובישי טריטון ואיסוזו דימקס שונות מאד מהגרסאות המאובזרות. עם המיקוד לציי הרכב הגדולים - יצאנו שוב לשדות. צילום: ניר בן זקן

איסוזו דימקס מול מיצובישי טריטון – גרסאות הבסיס

ניר בן זקן

ביטול הטבות המס ב-2005 על הטנדרים הקטנים גרם לצמצום משמעותי במכירות וגם שינה את אופי הלקוחות. בעוד שלפני עשור מחירם של הטנדרים היה נמוך בעשרות אלפי שקלים מרכבי שטח באותה התקופה. רבים, ובצדק ניצלו אותם כמקלט מס ולעשות בהם שימוש פרטי. כיום מרבית הלקוחות הם מוסדיים שרוכשים את גרסאות הבסיס המהוות כ-70 אחוזים מהמכירות ובמקרה של צמד הנבחנים ההשוואה מקבלת תפנית שונה.

מיצובישי טריטון דזרט. מנוע מוחלט, איבזור מופחת ומתלים מרוככים - מאבד גובה מול דימקס. צילום: רונן טופלברג

מיצובישי טריטון דזרט. מנוע מוחלט, איבזור מופחת ומתלים מרוככים – מאבד גובה מול דימקס. צילום: רונן טופלברג

תג המחיר של השניים זהה; 232 אלף שקלים בין עשרת אלפים לשלושה עשר אלף שקלים פחות מהגרסאות המפוארת שהתייצבו למבחן הקודם. גרסת S של הדימקס מוותרת על בקרת אקלים, מחשב דרך, בקרת שיוט, צפוי עור להגה ומערכת השמע המקורית. גרסת "דזרט" הבסיסית של הטריטון מוותרת כמעט על מערכת המולטימדיה, מראות מתקפלות חשמלית, משוטים להעברת הילוכים מההגה, חיישני גשם ותאורה, חלונות אחוריים מושחרים, כיוון עומק להגה והתראה על סטייה מנתיב.

מיצובישי טריטון מול איסוזו דימקס - תא הנוסעים מופחת האיבוזר של הטריטון עדיין הרבה יותר עשיר ואיכותי משל הדימקס. צילום: ניר בן זקן

מיצובישי טריטון מול איסוזו דימקס – תא הנוסעים מופחת האיבוזר של הטריטון עדיין הרבה יותר עשיר ואיכותי משל הדימקס. צילום: ניר בן זקן

למרות זאת תא הנוסעים של הטריטון בעל אבזור עדיף כמו מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה (מצופה עור), בקרת השיוט, מחשב דרך ונעילת דיפרנציאל אחורית. תא הנוסעים של הדימקס פשוט למראה ומגע אבל עם יותר תאי אכסון. מספר כריות האוויר נותר כמו בגרסאות הבכירות; 6 בדימקס ו-7 בטריטון.
לשני הטנדרים חישוקי גלגל קטנים יותר בקוטר 16" המצמצמים את מרווח הגחון ב-1 ס"מ בדימקס S (22.5 ס"מ) וב-0.5 ס"מ בטריטון "דזרט" (20 ס"מ). בדימקס הם עשויים ברזל ובטריטון מסגסוגת קלה, אך במיצובישי הם צרים משמעותית ב-4 ס"מ לעומת 1 ס"מ באיסוזו (205/80R16 בטריטון ו-245/70R16 בדימקס) בהשוואה לגרסאות הבכירות. הביטוי לכך הוא הרעה באחיזת הכביש של הטריטון הבסיסי עם נטייה מוקדמת יותר לאובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים. גם כיול מיתלים שונה בטריטון הבסיסי גורע מנוחות הנסיעה, בעיקר בשמירה על ריסון ברצף של מהמורות. בדימקס לא הורגשו הבדלים משמעותיים בהשוואה לגרסה הבכירה.

איסוז דימקס S. בלי ציפיות גם אין אכזבות. זימינות כוח עדיפה ותאי איחסון לרוב. צילום: ניר בן זקן

איסוז דימקס S. בלי ציפיות גם אין אכזבות. זימינות כוח עדיפה ותאי איחסון לרוב. צילום: ניר בן זקן

יחידת ההנעה בטריטון הבסיסי בעלת תפוקה נמוכה יותר; 154 כ"ס ו-38.8 קג"מ, 27 סוסים ו-5 קג"מ פחות מהגרסה הבכירה, נתונים פחות טובים מהדימקס לו יחידת הנעה זהה עם 163 כ"ס ו-40.8 קג"מ. במבחני התאוצה שערכנו היה הטריטון מהיר יותר בזינוק מהמקום במטרים הראשונים אבל ככל שנצברה המהירות עקף אותו הדימקס ובתאוצות הביניים המדמות עקיפה וחשובות יותר בעולם האמיתי, יתרון הכוח של האיסוזו היה ברור אפילו יותר.

בחלל הפנים של איסוזו דימקס הפז"מ כבר מורגש. ובכל זאת הוא מציע יותר תאי אחסון - פחות עידון. צילום: ניר בן זקן

בחלל הפנים של איסוזו דימקס הפז"מ כבר מורגש. ובכל זאת הוא מציע יותר תאי אחסון – פחות עידון. צילום: ניר בן זקן

גם מערכת ההנעה בטריטון פשוטה ואינה כוללת טרנספר עם דיפרנציאל מרכזי שמאפשר לגרסה הבכירה לנסוע בהנעה כפולה בכביש. צריכת הדלק, הייתה זהה לגרסאות הבכירות; בין 8.3 ל-10.9 ק"מ לליטר לטריטון ובין 8.9 ל-12.2 ק"מ לליטר לדימקס.

בגרסאות העבודה הבסיסיות מאבד מיצובישי טריטון את היתרון מול הקסם האגררי והפגוש חסר הצבע של איסוזו דימקס. צילום: ניר בן זקן

בגרסאות העבודה הבסיסיות מאבד מיצובישי טריטון את היתרון מול הקסם האגררי והפגוש חסר הצבע של איסוזו דימקס. צילום: ניר בן זקן

בשורה התחתונה בעוד ההבדלים בין גרסאות הדימקס מסתכמים באבזור בלבד, הטריטון הבסיסי מוותר על מרבית נקודות החוזקה של הדגם הבכיר. הוסיפו לכך את תא הנוסעים והמטען השימושיים יותר לעבודה בדימקס כך שבהשוואה הזו, ובהתחשב באופי השימוש האיסוזו יוצא עם ידו על העליונה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*