יום חמישי , 28 מרץ 2024
איסוזו די-מקס 2012. גדול יותר, חזק יותר וחסכוני יותר. האם ימשיך להוביל את הסגמנט? צילום: ISUZU

איסוזו די-מקס החדש – כל הפרטים

איסוזו די-מקס 2012. גדול יותר, חזק יותר וחסכוני יותר. האם ימשיך להוביל את הסגמנט? צילום: ISUZU

אחרי שכבר זכה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי, וחודשיים לפני מועד הגעתו הרשמי – במאי הקרוב – הייתה לנו היום הזדמנות לפגוש פיזית את הטנדר איסוזו די-מקס במתכונתו החדשה.

בניגוד לשנים עברו – בהן עבר הדימקס לא פחות משלוש מתיחות פנים מאז חידוש הדגם ב-2003, כאן מדובר בטנדר חדש לחלוטין. האורך הכללי צמח בכ-30 ס"מ ורבים מהס"מ האלו מצאו את מקומם בתא הנוסעים – וזה עושה את המושב האחורי למרווח ואנושי יותר. הצמיחה של בסיס הגלגלים פחות דרמטית עם רק 5 ס"מ שנוספו.

איסוזו די-מקס 2012. חתך המראה את השלדה החדשה, המתלים והעברת הכוח. כל מה שעיניכם רואות - חדש ואין פריט אחד שעבר מהדי-מקס הקודם. צילום: ISUZU

המתלה הקדמי נותר במבנה נפרד והוא נפרד ממוטות הפיתול של פעם לטובת קפיצי סליל. מאחור תמצאו קפיצי עלה ארוכים ואת הסרן מותקן מתחתם לטובת שיפור מרווח הגחון. שלדת הסולם חדשה כמובן וכוללת איזורי ספיגת אנרגיה בכל קצה.

הפריט המעניין – ואולי החשוב ביותר – הוא המנוע. מדובר ביחידה חדשה לגמרי בנפח 2.5 ל' המצויידת בהזרקת מסילה משותפת בלחץ גבוה-מאד ושני מגדשי טורבו טוריים. התפוקה נאה – אך לא "עוקרת סלעים" עם הספק של 163 כ"ס וכמעט 41 קג"מ. המנוע עומד בתקן יורו 5 ובכך עוזר לו מסנן חלקיקים. השיפור בהספק והצימצום בפליטת המזהמים – ביחס למנוע הדיזל 2.5 ל' היוצא – גדול מאד. אצלנו, בשל אופי חישוב נוסחאת ה"אוויר נקי" מקבל איסוזו די-מקס החדש דירוג 15 גבוה.

על הורדת הכוח לקרקע ממונים תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים – כשהראשון שבהם מאד "קצר". או לחילופין תוכלו לבחור בתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה הילוכים. שתי התיבות מיוצרות ביפן על ידי אייסין (שהיא לגמרי במקרה חברת בת של טויוטה…).

איסוזו די-מקס 2012. בסיס גלגלים ומרכב ארוכים יותר משחררים יותר מקום לנוסעים ולמטען. צילום: ISUZU

תא הנוסעים וסביבת הנהג משופרים מאוד במראה ובמחומרים ביחס לדי-מקס היוצא. בניגוד לספרטניות, והאיכות הבינונית ומטה שהייתה מנת חלקו של הטנדר הנמכר ביותר בישראל, נראה שהפעם לא חסכו באיסוזו וחיברו כל פאנל ולוח עם ניט אחד נוסף. הדשבורד מוצק למגע ולוח המחוונים וסביבת הנהג מודרניים ועדכניים בעיצוב ופונקציה. תהנו מפקדים על גלגל ההגה, בקרת אקלים, מולטימדיה בהתקנה מקומית והכי חשוב, תאי אחסון רבים ולא פחות מ-11 מחזיקי ספלים.

ארגז המטען גם הוא גדל במידותיו: 14 ס"מ לגרסת התא הכפול והרוחב צמח ב-7 ס"מ משמעותיים מאד. לצד יכולת להעמיס כ-1,000 ק"ג (תלוי בגרסה) מסוגל איסוזו די-מקס החדש לגרור כ-2,000 ק"ג.

איסוזו די-מקס 2012. כרום וקישוטים לרוב. כולל פנסי LED אחוריים, ריפודי עור ומסילות גג. צילום: ISUZU

בתחום הבטיחות מצויד די-מקס במערך מלא של מערכות עזר: בקרת יציבות, בקרת משיכה, מגבר בלם, ועוד. הוא מצויד בשש כריות אוויר, עיגוני איזופיקס למושבי בטיחות ועוד.

גם תחום השטח יהנה מתוספת בקרת היציבות. אבל לא רק. מרווח הגחון גדל ב-1.0 ס"מ ל-23.5 ס"מ (בגרסת היירייד כפולת ההנעה), יש LOW שימושי, וזוויות גישה ונטישה שימושיות מאד לעבודה אמיתית בשטח.

איסוזו די-מקס 2012. אם כבר אז רק אדום. טנדר עבודה עם קריצה לפנאי - מנוע ירקרק-אך-חזק. צילום:ISUZU

לפי אנשי UMI טווח המחירים ינוע בין 165 אלף שקלים לגרסה הבסיסית ביותר ועד 240 אלפים לגרסת ההנעה הכפולה עם חבילת איבזור "פרימיום". באותה הזדמנות הביעו אנשי UMI את בטחונם בהמשך המובילות של טנדר איסוזו די-מקס בסגמנט שלו. סגמנט שהתייצב על כ-3,000 יחידות אחרי שידע נפח כפול ויותר בשנים שבהן נהנו הטנדרים האלו מהקלות במיסוי והכרה בהוצאות. אותו בטחון נובע מהזכייה לאחרונה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי אשר מבטיח לא רק כמה מאות יחידות שיעלו על הכביש אלא גם מערך שירות פעיל כבר מההתחלה.

בתשובה לשאלה האם כניסתה הקרובה של פולקסוואגן לזירה עם טנדר אמארוק מטרידה אותם. ענו אנשי UMI: "שהטנדר הטוב ינצח".

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen + 17 =