שבת , 20 אפריל 2024
מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ
מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ

בדקנו: קסדה LAZER OASIZ

מאת: רוני נאק

יש כיום טרנד בולט למדי ליצור קסדות שטח אשר מכסות ומגנות הרבה יותר מתמיד. זה מתחיל מחלק אחורי שיורד נמוך כדי להגן על המוח האחורי, המוחון ובמידה מסויימת גם על ההיפוקמפוס. חלקים במוחנו אשר בעזרתם אנו שומעים, רואים ושולפים זכרונות עבר. אותה מגמה גם מעבה ומגדילה את האיזורים אשר מגנים על הרכות ויותר. הרחבת הכיסוי הזה, אמנם משפרת מאד את ההגנה של הקסדה על הגולגולת והמוח, אבל במחיר של מידות, משקלים, חום וסרבול שלא כולם אוהבים.

מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ. מידות קומפקטיות, התאמה טובה לראש ואיוורור מצויין. צילום: רוני נאק
מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ. מידות קומפקטיות, התאמה טובה לראש ואיוורור מצויין. צילום: רוני נאק

Oasiz

אואסיז היא קסדה שנמצאת על התפר שבין רוכבי ה-XC לזה של AM. היא מספקת כיסוי והגנה אבל גם מספיק קלה ו"שקופה" לרוכב כדי שלא תעיק ביום רכיבה ארוך במיוחד. LAZER  היצרנית מגדירה אותה כקסדת AM. לאואסיז 21 פתחי אוורור, שני אמצעים להתאמה מהירה של הקסדה לראש רוכב האופניים, אבזם מגנטי נהדר ואפילו תושבת מתחלפת למצלמת אקסטרים. הרצועות משולבות בתוך שלד הקסדה ונכנסות להיקף שלה ומערכת מתיחה מהירה – עם בורג בפדחת – מאפשר הצמדה איתה לגולגולת עם או בלי באף או בנדנה על הראש. היצרנית קוראת לזה ROLLSYS . גוף הקסדה מכיל בתוכו שלד בתצורה המכונה RBS  בה יש אינסרטים בתוך יציקת הקסדה כדי להוסיף לחוסן המבני שלה. המשקל: 350 גר'.

מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ. ברז מערכת ROLLSYS קל לתפעול ברכיבה. כאן ללא המתאם למצלמת GO PRO. צילום: רוני נאק
מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ. ברז מערכת ROLLSYS קל לתפעול ברכיבה. כאן ללא המתאם למצלמת GO PRO. צילום: רוני נאק

התרשמות

מפגש ראשון עם הקסדה מזכיר מיד ש-LAZER  עוסקת שנים רבות בייצור קסדות. האיכות הכוללת מצויינת וכך גם ההקפדה על הגימור וההתאמה. ברמת המוצר יש כאן מוצר איכותי מאד (וכמובן תקני). על עיקר המגע עם הראש מופקד החבק שמאחור יחד עם נקודות מגע בתוך הקסדה. משחק עם טווח ההזחה שלו מאפשר התאמה טובה יותר ואם תגזימו זה יגרום לקסדה לחוש רחוקה מדי מהראש. הידוק הכתר לראש מצויין בזכות ה-ROLLSYS, ואפשרי גם בתנועה ועם כפפות על הידיים. עם או בלי באף, ההצמדה טובה מאד. אותה הצמדה לא מגיעה במחיר איוורור, וזו בהחלט אחת הקסדות האגרסיביות המאווררות והנוחות יותר עימן רכבנו. זרימת האוויר דרכה מצויינת, המצחיה אינה גולשת לתוך שדה הראיה והיא אינה מחליקה כשמזיעים והמצח רטוב וכבר הכריע את כשר הספיגה של הדיפון הדקיק שלה. אהבנו את הסגר המגנטי שלה. בתחילה חששנו שלא יהיה מסוגל להחזיק מעמד בתלאות הרכיבה והתופעות הפיזיולוגיות שמגיעות עם זה. אבל הוא התגלה – MAGIC BUCKLE   – כהברקה. האואסיז היא על הצד הקטן והקומפקטי של קסדות ה-AM/XC. היא יושבת צמוד והרצועות חובקות היטב את הפנים. בעוד שבמרבית הקסדות מז'אנר AM  זרועות משקפי השמש עוברות מתחת לרצועות, כאן הם עברו מעל. בנוסף, פתחי האוזניים מספיק גדולים כדי לאפשר לנו לרכוב עם אוזניות בלוטות' של JABRA מבלי שאלו התנגשו או הסתבכו בחלקים של הקסדה. אהבנו את הגוון הירוק זרחני של הקסדה שקיבלנו לבחינה, וכמוה יש לכם עוד 7 גוונים שונים. אהבנו את האפשרות הקלילה לחבר מצלמת אקסטרים או תאורת לילה (גם במחיר שהקסדה מרגישה "כבדה") ופחות השתגענו מזה שהיא שוקלת בפועל כ-75 גרם יותר מהצהרת היצרן. אותה מצחיה שלא חוסמת את שדה הראיה לא תחסום גם קרני שמש נמוכות בשעות אחרי הצהריים המאוחרות וגם לא נתזים מצמיגי אופניים שלפניכם (וזה שיש מישהו לפניכם זה חמור בפני עצמו).

מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ. הקסדה נעימה מאד והופכת ל"שקופה" תוך זמן קצר. אבזם מגנטי מצויין, ואיכות כללית מעולה. צילום: רוני נאק
מבחן לקסדת אופני הרים LAZER OASIZ. הקסדה נעימה מאד והופכת ל"שקופה" תוך זמן קצר. אבזם מגנטי מצויין, ואיכות כללית מעולה. צילום: תומר פדר

ובשורה התחתונה

קסדה אופניים LAZER OASIZ   מצליחה להתבלט מעל לעדר עם כיסוי והגנה טובים, פריטים יחודיים כמו האבזם המגנטי ומערכת המתיחה אבל גם עם איכות כללית וביצוע טובים מאוד. היא תהיה נוחה לאורך זמן, לא תחליק מפדחת מיוזעת ולא תגלוש לתוך שדה הראיה. יחד עם זאת, היא מעט כבדה יותר מהצהרת היצרן, עשויה שלא לספק את הצרכים של רוכבים מאד אגרסיביים (שרצוי כי יעברו לקסדה מלאה), והמצחיה קטנה ותיאורטית למדי. המלצתנו? קסדת XC+ שמתאימה למנעד רחב של רוכבים, איכותית ועולה בהתאם – 859 שקלים. יבואנית DAA

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 2 =