יום חמישי , 28 מרץ 2024

בישול בשטח: סיידר חם

בערבו של יום מפרך בשטח, לאחר שכבר התמלאנו ממעדני הפוייקה ולגמנו מהתה או הקפה, הנה מתכון פשוט וקל להכנה ש"יפיל" את כל החבר'ה ויקפיץ אתכם כמה דרגות בהיררכיית בשלני השטח באזור. אם המדובר בערב או לילה קרירים – ההצלחה תהיה גדולה עוד יותר. הסוד נקרא "סיידר חם" ויש שתי דרכים להכינו.

הראשונה – הפשוטה והמהירה יותר – מתבססת על פחיות סיידר תפוחים, כמותן קל לסחוב איתנו. השנייה כוללת את כל ההכנה והבישול ומבוססת על תפוחים חיים.

סיידר מן המוכן:

לא רוצים להסתכן בבישולים מייגעים? אין לכם תפוחים טריים? לא נורא. עדיין תוכלו להכין משקה שיהמם את שותפיכם בשטח. מה צריך? גחלים ממדורת הערב, קומקום בגודל הרצוי, כמות סיידר בפחית בהתאם למספר השותים, מקל קינמון וקצת ג'ין או ברנדי (ביחס של כרבע כוס על ליטר משקה). מכניסים את כל המצרכים לקומקום ופשוט מחממים מעל לגחלים. אין צורך בהרתחה ויש להוריד את הקומקום מיד עם תחילת הרתיחה מהאש. ממתינים 2-3 דקות ומוזגים לכוסות זכוכית. ההפתעה תהיה מושלמת.

 

סיידר של משקיענים:

אם תרצו באמת לשחק אותה, הנה מתכון להכנת סיידר אמיתי מפירות טריים.

המצרכים (ליחידה אחת. בכמות צרכנים גדולה יותר יש לשמור על אותו היחס): 2 תפוחים, 3 כוסות מים, 3 כפות סוכר חום (אם אין – 2 כפות סוכר לבן), מקל קינמון ורבע כוס ג'ין או ברנדי.

ההכנה: מסירים את הקליפה מהתפוחים וחותכים לפלחים (מומלץ לשמונה). מניחים אותם יחד עם המים בקומקום ומניחים את הקומקום על האש. עם ההרתחה מוסיפים את הסוכר, הברנדי או הג'ין ומקל הקינמון ומבשלים על אש נמוכה כ-4 דקות. מורידים מהאש, ממתינים דקה-שתיים ומוזגים. צפו להעלאה בדרגה.

* הערה: כאשר ילדים מעורבים בסיפור – הכינו לפי אותן ההנחיות, אך ללא האלכוהול. עדיין לא תביישו את עצמכם עם המשקה המוגמר. באחריות.

והנה, למי שרוצה להמשיך בבית: הכנת סיידר כמו מקצוען:

Check Also

קמפר מתקפל לטנדרים חשמליים (ולא רק)

עם תיכנון המכוון ספציפית לטנדרים חשמליים, הקמפר של Camp365 עשוי חומרים מרוכבים הוא קל משקל, בעל פרופיל אירודינאמי נמוך וכמובן מכיל מזגן, שירותים ומקלחת חמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eleven − four =