יום חמישי , 18 אפריל 2024
Bentley EXP 9 F Concept. Photo - Bentley

בנטלי מציגה: ה-SUV היקר בעולם

Bentley EXP 9 F Concept. Photo - Bentley

עם פתיחת תערוכת ז'נבה חשפה יצרנית היוקרה הבריטית בנטלי, שבבעלות קונצרן פולקסווגן, רכב פנאי מגודל ומאוד-מפואר על בסיס אודי Q7 הבא. הרכב, שעונד את שם הקוד הלא-ממש סקסי  EXP 9 F, מוגדר לעת עתה כקונספט, אך יגיע ככל הנראה לייצור בשינויים מעטים ועם שם אחר. המחיר צפוי לעמוד על 150 אלף ליש"ט בבריטניה לפי הערכות, עמוק בקטגוריה של מכוניות-על ורחוק מכל SUV סדרתי הנמכר כיום.

Bentley EXP 9 F Concept. Photo - Bentley

הדבר הראשון שתופס את העניין – תרתי משמע – הוא העיצוב הלא ממש מעודן, שמצליח להיראות גס ולא עדכני מלפנים, ודומה מדי למקור ה"עממי" מאחור. בפנים מדובר כבר באופרה אחרת, וכיאה וכראוי למותג האריסטוקרטי תא הנוסעים עוטה עיצוב בריטי קלאסי, עמוס בעור, עץ וניקל, כולל דיפוני עור צחורים. שלא במפתיע, אין כאן שבעה מושבים כמו באודי, אך כן תמצאו דלת תא המטען הנפתחת לכדי ספסל כשבדפנות מסתתרים כלי הגשה לפיקניק מלכותי בטבע.

Bentley EXP 9 F Concept. Photo - Bentley
כל מה שצריך לפיקניק מלכותי בטבע. חוץ מפיליפ, זאת אומרת...

לא ברור אם הגימיק החביב הזה יגיע לייצור, ממש כמו חישוקי ה-23 אינץ' ומערכת הקול העתידנית למראה, אך קרוב לוודאי שהמנוע המפלצתי דווקא כן. מדובר ביחידת ה-W12 טווין-טורבו המוכרת מדגמי בנטלי השונים, כאן בהספק של 600 כ"ס, עם הנעה לכל הגלגלים ותיבת שמונה הילוכים, שאמורים לסייע לרכב הענק לטפס למהירויות של 300 קמ"ש בקירוב. לצד גרסה כוחנית וזללנית זו, אנשי בנטלי הודיעו שאינם פוסלים אופציה של גרסה היברידית עתידית ויחידות כוח קטנות יותר, כולל V8 דיזל.

Bentley EXP 9 F Concept. Photo - Bentley

כפי שסיפרנו לכם בעבר, ה-SUV של בנטלי יהיה אח לדגם ספורטיבי יותר של למבורגיני שישתמש באותה פלטפורמה. שניהם מתוכננים להגיע לפס הייצור לקראת 2015.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 + eight =