יום שישי , 29 מרץ 2024
יפה ומעודן כמו צ'יפס קר. ג'יפ CREW CHEIF 715 גונב את ההצגה באיסטר ספארי. צילום: ג'יפ
יפה ומעודן כמו צ'יפס קר. ג'יפ CREW CHEIF 715 גונב את ההצגה באיסטר ספארי. צילום: ג'יפ

ג'יפ חושפת: שבעה דגמים חדשים ל-EASTER SAFARI

תומר הדר      

EASTER SAFARI, "ה"-מפגש בהא הידיעה של חובבי ג'יפים הולך ומתקרב- וג'יפ שולפת לקראת המפגש את הנשקים הכבדים, בדמות שבעה דגמי ג'יפ משופרים. בשונה מישראל, כאן שיפור של רכבי שטח באופן קיצוני אינו חוקי, בארה"ב השמים הם הגבול ויצרניות הרכב שמחות להדגים את היכולות.

ג'יפ CREW CHIEF. אחד הקונספטים המסקרנים והמדליקים יותר מ-JEEP. צילום: ג'יפ
ג'יפ CREW CHIEF. אחד הקונספטים המסקרנים והמדליקים יותר מ-JEEP. צילום: ג'יפ

ג'יפ CREW CHIEF

הדגם הראשון שג'יפ חושפת הוא CREW CHIEF – רכב שמהווה סוג של הצדעה לקייזר M715 האגדי, שניתן למצוא, פה ושם, גם בישראל במצבים שונים של ריקבון. תחת המרכב הנוסטלגי ניתן למצוא שלדה של ג'יפ רנגלר מודרני וגם מנוע בנפח 3.6 ליטרים שמוכר היטב לכל בעלים של רנגלר רוביקון. גם תיבת ההילוכים האוטומטית לקוחה ישירות ממחסן החלפים של ג'יפ, למעט מערכת פליטה משופרת ושדרוג קל למערכת הבלימה. עם זאת, השיפורים והשדרוגים רחוקים מסטנדרט כמרחק הבור בתל ברוך ממדבריות מואב. CREW CHIEF מוגבה באמצעות קיט 4 אינטש, הבולמים מגיעים ישירות ממחסני FOX  והפגושים מגיעים הישר מ-JEEP PERFORMANCE.

ג'יפ SHORT CUT מחווה ל-CJ5 של פעם. צילום: ג'יפ
ג'יפ SHORT CUT מחווה ל-CJ5 של פעם. צילום: ג'יפ

ג'יפ SHORT CUT

הדגם השני שג'יפ חושפת הוא הSHORT CUT, או בעברית קיצור דרך. מדובר בקונספט שמהווה מחווה לCJ5 הקצר של שנות השישים. השלדה גם כאן היא של רנגלר, אך העיצוב החיצוני מזכיר את הCJ המיתולוגי באמצעות קיצור של גוף הרכב והשלדה ב12 אינטש והוספה של מכסה מנוע, דלת אחורית, כנפיים קדמיות ופגושי כרום שמזכירים כולם את אלה של הסבא-הCJ5 הקשיש. המנוע, למרבה המזל, אינו מנוע 6 בוכנות קשיש בטור אלא פנטאסטאר מודרני של קרייזלר בנפח 3.6 ליטרים. בחזית השיפורים, אנשי ג'יפ השתדלו לשמור את הרנגלר קרוב למקור והסתפקו בהגבהה של 2 אינטש וצמיגי BF GOODRICH על ג'אנטים בקוטר 35 אינטש.

 

ג'יפ רנגייד קומאנדר. הדודן שלו כבר משווק בישראל. צילום: ג'יפ
ג'יפ רנגייד קומאנדר. הדודן שלו כבר משווק בישראל. צילום: ג'יפ

ג'יפ רנגייד קומאנדר

לא כל ג'יפ הוא רנגלר. חלקם הם גם רנגייד. רכב הכביש שטח הרך , הג'יפון של ג'יפ מנסה לכבוש לו מעריצים בארצות הברית והדרך היא באמצעות שיפורים, כמובן צנועים מאלה של הרנגלר. הרנגייד קומאנדר מצויד באביזרים מקוריים ברובם, של מופאר, שיהיה ניתן לרכוש בסוכנויות כדי להפוך את הג'יפון לקצת יותר ג'יפ. הרשימה מתחילה בקיט הגבהה של 2 אינטש וג'אנטים שלקוחים ישירות מרנגלר רוביקון ומסתיימת בחבילת תאורה. המנוע, בנפח 2.4 ליטרים ותיבת ההילוכים האוטומטית בעלת תשע המהירויות נותרו ללא שינוי.

 

ג'יפ קומאנצ'י. טנדר קומפקטי עם שלדה אחודה וארגז טקסני קצר. מעניין...צילום: ג'יפ
ג'יפ קומאנצ'י. טנדר קומפקטי עם שלדה אחודה וארגז טקסני קצר. מעניין…צילום: ג'יפ

ג'יפ קומאנצ'י

השם ג'יפ קומאנצ'י יכול בהחלט להעלות דמעות של נוסטלגיה בעיני חובבי המותג, שידמיינו ישר תמונות של רכב השטח הקשוח בעל שלדת הסולם ותא המטען הענקי. אלא שהפעם אין שלדת סולם וגם האמבטיה אינה ענקית. הקומאנצ'י מבוסס על הרנגייד בעל השלדה האחודה, שעבר שורה של שינויים כדי שיוכל להפוך לפיק אפ. למרות המראה הקרבי, יש גבול לשיפורים שניתן להכניס ברכב שאינו מצויד בסרנים חיים-ולכן הקומאנצ'י מצויד בהגבהה של 2 אינטש בלבד. הגלגלים, בקוטר 16 אינטש עונדים צמיגי BF GOODRICH. הפעם המנוע הוא דיזל: בנפח של 2.0 ליטרים. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת תשע מהירויות ויש אפילו נעילת דיפרנציאל אחורית.

ג'יפ FC 150. מחווה לפרדי העבודה של פעם. מקסים. צילום: ג'יפ
ג'יפ FC 150. מחווה לפרדי העבודה של פעם. מקסים. צילום: ג'יפ

ג'יפ FC150

את רכבי הכבודה של ג'יפ, מסדרת FC הכרנו בישראל בעיקר כרכבי כיבוי בעלי יכולת שטח וכעת בג'יפ עושים כבוד  ל-FC  באמצעות רכב קונספט שנראה ישן אך מרגיש למטה מודרני לחלוטין: תחת הגוף החבוט והמצולק של ה-FC שוכנת שלדה של רנגלר 2005 יחד עם סרן דנה 44 מקדימה ודנה 60 מאחור. בקצות הסרנים יושבים להם ארבעה חישוקי 17 אינטש צבועים בלבן, לטובת המראה הנוסטלגי וכמובן, צמיגי 33 אינטש. המנוע, בנפח 4.0 ליטרים מוכר היטב מהרנגלר TJ  ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלוש מהירויות.

זה היה מתבקש - וחיכינו לו - רנגלר עם מנוע הלקט עם 707 כוחות סוס. צילום: ג'יפ
זה היה מתבקש – וחיכינו לו – רנגלר עם מנוע הלקט עם 707 כוחות סוס. צילום: ג'יפ

ג'יפ טריילקאט

בישראל, רנגלר עם מנוע המי ימשוך את השוטרים כמו זבובים, בארצות הברית הוא ימשוך בעיקר מבטי התפעלות. אז כך בונים טריילקאט: שלב ראשון, לוקחים רנגלר. שלב שני, לוקחים מנוע המי בנפח 6.2 ליטרים של דודג' הלקאט, קומפלט עם סופרצ'ארג'ר. שלב שלישי: מכניסים את המנוע לרנגלר, עם תיבת הילוכים ידנית. שלב רביעי: מתרחקים בזהירות כש-707 כוחות סוס (הללויה!) יורדים לכביש. כדי שהרנגלר יתמודד היטב עם תוספת הכוח, השלדה הוארכה ב-12 אינטש והגלגלים הוגדלו קלות ל-17 אינטש והולבשו בצמיגי BF בקוטר 39.5 אינטש. כדי שהסרנים לא יתפזרו בשטח במכת הגז הראשונה, הם שודרגו וכעת נחים להם שני סרני דנה 60 בשני קצוות המרכב.

ג'יפ טריילסטורם. מעט הגבהה והרבה איבזור מהקטלוג של MOPAR. צילום: ג'יפ
ג'יפ טריילסטורם. מעט הגבהה והרבה איבזור מהקטלוג של MOPAR. צילום: ג'יפ

ג'יפ טריילסטורם

הטריילסטורם נראה יחסית סטנדרטי, אך בג'יפ מדגישים שמדובר ברכב השטח האולטימטיבי ש..לרידה לשטח. הוא מבוסס כמובן על הרנגלר אנלימיטד ומצויד בקיט הגבהה של 2 אינצ'ים צנועים וצמיגי 37 אינטש. רשימת השיפורים היא בעיקר קוסמטית וכוללת שפע של אביזרים הנושאים את סמל MOPAR, כגון פנסי LED, מכסה מנוע מאוורר וכיסוי נפתח לחלק האחורי.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + twelve =