יום חמישי , 28 מרץ 2024

ג'יפ צ'ירוקי החדש. בישראל בעוד שנה

חלונות רבועים וניצבים, עמודי גריל חזית אנכיים כמו חיילים. אז זהו, שהימים הרבועים של ג'יפ צ'ירוקי חלפו עברו להם, כך נראה, וחברת ג'יפ עוברת מהפך עגלגלות בדרך למיינסטרים. משימת השינוי מתחילה בשמו של רכב הפנאי שטח. אחרי שבארה"ב שונה שמו ל"ג'יפ ליברטי", חוזר הכלי לקראת תערוכת ניו יורק 2013 לשמו הוותיק, "ג'יפ צ'ירוקי", אבל החזרה לשורשים ניכרת בעיקר בשמו; בפועל – מדובר דווקא בכלי רכב מרוכך ומעודן ביחס לקודמיו.

ג'יפ צ'ירוקי החדש. השפעה עיצובית איטלקית ותחתיה מכאניקה מארץ הספגטי. הדור הבא של ג'יפ צ'ירוקי בפתח. צילום: ג'יפ

מתחת לפני השטח מבוסס ג'יפ צ'ירוקי החדש על פלטפורמה איטלקית דווקא. מדובר בפלטפורמה שעליה מבוססת אלפא ג'ולייטה ושעליה צפויה להתבסס מחליפת אלפא 159 (אלפא ג'וליה, שם זמני). בעתיד הלא רחוק צפוי להתבסס על אותה פלטפורמה גם רכב הפנאי המדובר של אלפא. על הפלטפורמה הזו מבוססת גם דודג' דארט הנוכחית, גם כן מכונית חדשה בעלת שם נוסטלגי עם פלטפורמה אירופית עדכנית.

ג'יפ צ'ירוקי החדש. פלטפורמה של אלפא רומאו ג'ולייטה - ניחוש בטוח יהיה מנועי 1.4 ל' מוגדשים. האם תשמר יכולת השטח? צילום: ג'יפ

בחברת ג'יפ לא חושפים בינתיים פרטים טכניים נדיבים באשר לצ'ירוקי החדש, אבל מציינים שצריכת הדלק שלו תשתפר ב-45% מהפכניים. ג'יפ צ'ירוקי החדש ייחשף בלב תערוכת ניו יורק 2013 בעוד מספר שבועות. ייצורו יחל במחצית השנייה של השנה ולישראל הוא צפוי להגיע בראשית השנה הבאה, 2014.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 + 7 =