יום חמישי , 28 מרץ 2024
דאציה דאסטר בישראל? עם הסמל של ניסאן על החרטום והאחוריים הוא ייקרא "טראנו". צילום: דאציה
דאציה דאסטר בישראל? עם הסמל של ניסאן על החרטום והאחוריים הוא ייקרא "טראנו". צילום: דאציה

דאצ'יה דאסטר המעודכן – פרטים מלאים

אפשר לבטל את עצם זכות קיומו של יצרן הרכב הרומני דאצ'יה/דלתא בהינף יד, או כפי שאמר דודו טופז זצ"ל על המכונית שלו לפני יותר מעשרים שנה, "הרומנייה היחידה שלא סוחבת". אבל מאז ימי "גם אתה יכול 88'" של דלתא התגלגל היצרן הזה כמה וכמה גלגולים, ובהם ההשתלטות של רנו רגע לפני שנת 2000 והחשיפה של רכב הפנאי, דאצ'יה דאסטר, כעשור לאחר מכן.

דאציה דאסטר בישראל? ייתכן מאד שכן! השמועה אומרת תג מחיר של 80,000 שקלים. צילום: דאציה
דאציה דאסטר בישראל? ייתכן מאד שכן! השמועה אומרת תג מחיר של 80,000 שקלים. צילום: דאציה

הדאסטר הוא רכב פנאי-שטח נאה שמיועד בעיקר למדינות מתפתחות בדרום אמריקה, אסיה ורוסיה, אבל נמכר גם באירופה במחיר נמוך במיוחד. במונחים של מחירים ישראליים, אפשר להעריך שדאצ'יה דאסטר יכול להימכר בארץ הקודש במחיר בסיס של כ-80 אלף שקלים. בחינה של מידות דאצ'יה דאסטר מראות כי הוא אינו מתחרה במיקרו קרוסאוברים דוגמת ניסאן ג'וק או רנו קפצ'ור, אלא דומה בגודלו – ואף גדול במעט – יחסית לניסאן קשקאי, גם הוא רכב פנאי שמגיע מאותה הקבוצה (רנו-ניסאן). אפילו מרווח הגחון של הדאסטר טוב מזה של הקשקאי.

דאציה דאסטר בישראל? תא נהג משודרג, יותר איבזור וחבילת בטיחות עם בקרת יציבות וכריות אוויר. צילום: דאציה
דאציה דאסטר בישראל? תא נהג משודרג, יותר איבזור וחבילת בטיחות עם בקרת יציבות וכריות אוויר. צילום: דאציה

ובכן כעת, כשלוש וחצי שנים לאחר שהושק, עובר דאצ'יה דאסטר עדכון משמעותי. החלק הראשון בעדכון הוא יצירת גרסת ניסאן לרכב, שזוכה לשם הנוסטלגי, ניסאן טראנו (ועליה כתבנו ב"שטח"). החלק השני כולל טיפול ברכב עצמו. חזיתו של דאצ'יה דאסטר עודכנה לחזית מודרנית יותר ומאסיבית למראה ופנסי החזית הוחלפו. בתוך תא הנוסעים הוחלף לוח המחוונים וברחבי רכב הפנאי נוספו אביזרים, כמו בקרת יציבות (שעשויה לקדם את בואו לישראל), בקרת שיוט וגם… ארבע כריות אוויר סטנדרטיות.

דאציה דאסטר בישראל? עם הסמל של ניסאן על החרטום והאחוריים הוא ייקרא "טראנו". צילום: דאציה
דאציה דאסטר בישראל? עם הסמל של ניסאן על החרטום והאחוריים הוא ייקרא "טראנו". צילום: דאציה

את הדאסטר אפשר לקבל מעתה עם מנוע טורבו-בנזין קטן, בנפח 1.2 ליטר, שמייצר 125 כ"ס וצורך בממוצע 15.9 ק"מ לליטר, כך ההצהרה. מנועים נוספים שאפשר לקבל עם רכב הפנאי הרומני-צרפתי: מנועי טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר שמייצרים בין 90 ל-110 כ"ס. ההנעה – 2X4 או 4X4.

השמועות גורסות כי הדאסטר החדש עשוי בהחלט להגיע לחופי ציון.

הנה מה שחשבנו על דאצ'יה דאסטר הקודם:

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

10 comments

  1. לקוח אפשרי

    צריך רק שהיבואן ימצא ביצים ויביא אותו לארץ במחיר של משפחתית . או שאולי יבוא אישי?

  2. נראה לי מסוכן להיות הראשונים… צריך לתת לאוטו לרוץ שנה בישראל ורק אז לשקול קנייה

  3. רמת פלסטיקה: טויאס אר אס. תת רמה הכי זולה שיש
    הגה: אינו ניתן למשיכה, רק הטייה למטה ולא למטה. אי אפשר "למשוך" אותו. בושה
    כיסא נהג: לא ניתן להנמיך ולהגביה את מושב הנהג כי אין ידית בצד! יש ידית משמאל מימין לכיסא אבל היא לא עובדת כשהנהג יושב על הכיסא(!). חייבים להחזיק בהגה ולהרים את כל משקל גופך בכח השרירים ורק כשהגוף מתרומם אפשר להזיז את הידית והכיסא קופץת עד הסוף למעלה, ממש כמו בכיסאות משרדיים. זו פשוט בדיחה עלובה למי שרגיל לכל המכוניות והג'יפים המודרניים בהם כפתור אלקטרוני או ידית קטנה בצד הכיסא מרימה ומושיבה אותו. אנחנו מספר חברים נוהגים למרחקים שמחליפים אחד את השני ואי היכולת להזיז בקלות את ההגה והמושב זה דיל ברייקר אפילו אם בני משפחה מתחלפים ביניהם ברכב. בושה.
    איכות הכיסאות: מקדימה סביר, מאחורה הרכות היא של בטון. לא רך, לא מרופד כהוגן, הזווית אינה נוחה, לקחנו אותו מספר חברים, מי שישב מאחורה סבל.
    המתלים: אותו דבר. מקדימה הכיול רך ונעים, מאחור הכיול של בטון. מה זה מי שיושב מאחורה לא בן אדם? כל פתח ניקוז, כל סדק בכביש מרגישים וכשנסענו בבורות החורף על עפר הנוסעים מאחורה נורא סבלו.
    תא המטען: סביר בגודלו, יש הרבה מקום.
    מקומות איחסון ברכב: למעט תא כפפות אינם. אין על הדלתות מקום לבקבוקים לשתייה, בין המושבים הקידמיים גם כן אין מקום, למעט תא הכפפות אין שום מקום נוח לאחסן. מאחורי הכיסאות הקדמיים רצועות הביטחון נורא קטנות ולא נמתחות היטב. הנדסת אנוש: אפס.
    תא הנהג: שוב אפס. כל הכפתורים נמצאים למטה כולל השליטה על המזגן. המולטימדיה נמצאת בחצי גובה ולא נוח לשלוט בה. זה כאילו מי שתכנן את הדאסטר בכח רצה שלא יהיה נוח בצורה מפתיעה.
    הנסיעה עצמה כמו שרושמים, סבבה לגמרי. מחירי האבזור גבוהים ורכב נורמלי שאפשר להיכנס אליו יעלה כ-145 אלף שקל ולא כמו שמפרסמים את הבסיס ב-130. וב145 ומעלה יש אופציות הרבה יותר טובות.

    לסיכום: אכזבה.

  4. למגיב האלמוני,
    בחרת לכתוב ביקורת מקיפה ללא איזכור פרטיך וחבל. האנונימיות מחשידה על אינטרסיים זרים.
    לשמחתנו בשבועות האחרונים בחרו מאות לקוחות שבחנו את הרכב לרכוש דאסטר חדש וההתרשמות שלהם הייתה שונה משלך. כך גם לגבי עיתונאים רבים שללא משוא פנים שיבחו את הרכב החדש.
    בברכה,
    צוות דאצ'יה

    • זה שמאות רוכשים לא מוריד מהביקורת שהאלמוני כתב
      כל כמה שנים נופלים כמה אלפים ורוכשים מכוניות שהם על הפנים

      הייתי מצפה לדאצ'ה ישראל להגיב באופן נקודתי על הטענות ולא להעדיף לתקוף את הכותב גם אם הוא מייצג למשל מתחרה.

      האם זה נכון לגבי איכות הכסאות ? האם זה נכון על הגבהת הכסא ? האם זה נכון ?
      תגיבו נקודתי

    • דיברתי עים בחור שרכש רוסי טען שבכללית האוטו סביר אבל האוטו בתיבת טיפטרוניק קופץ וממש לא נעים ושנית כל חברת קרסו מוכרת אותו ביוקר חבל שנתתם להם זכיון

  5. מחירי הדאסטר 4×4 מתומחרים גבוהה מאוד ביחס לאירופה. למשל באנגליה פורד פוקוס 1.6 אוטומטית מאובזרת כמו בארץ עולה 19000 ליש״ט. הדאסטר המאובזרת ביותר (בדיוק כמו בארץ למרות שהם שבאנגליה קוראים לזה לוראט ולא פרסטיג׳) עולה 15000 ליש״ט…. 25% פער חזירות של קרסו. תחליטו אתם אם אתם רוצים לתת לקרסו לעשות עליכם סיבוב רווח של בערך 70k.

  6. Zה המקסימום מרכב רומני-טורקי על ידי רנו ישראל, דאצ׳ה לעולם ועד

  7. אם אתה רוכש מכונית רומנית/טורקית את תתפלה שתוקעים לך מאחור

  8. לפי היעוץ שלי השכנים/חברים שלי קנו דאציה Duster לפני 3 חדשים. אחרי 9000 ק"מ הלך המצמד. החברה סרבו
    להחליף אותו על האחריות וזה עלה להם חצי מהמחיר המבוקש כלומר 6000ש"ח!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two + twenty =