יום רביעי , 24 אפריל 2024
דאצ'יה דסטר. טורבו-בנזין עם 125 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית החל מ-90 אלף שקלים. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דסטר. טורבו-בנזין עם 125 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית החל מ-90 אלף שקלים. צילום: דאצ'יה

דאצ'יה חוזרת לישראל עם קרסו

כתב: ניר בן זקן

קרסו, יבואנית ניסאן ורנו לישראל משיקים את מותג הרכב דאצ'יה, שמיועד כהגדרתם לחולל מהפכה בישראל בזכות מחירים שוברי שוק כתשובה לנושא המשמעותי ביותר בסדר היום הציבורי, יוקר המחיה. יותר מעשור וחצי חלפו מאז נרכשה דאצ'יה הרומנית על ידי רנו כדי להפוך אותה למותג דגמים בסיסי (תוך על התבססות מכלולים מוכחים של רנו וניסאן על מנת להוזיל עלויות יצור ולספק רמת אמינות גבוהה) כפתרון תחבורה יעיל וזול להמונים, מעין חיפושית ומיני של המאה ה-21. כיום מדובר ביצרן בעל אחזי הצמיחה הגדולים באירופה (יותר מחצי מיליון מסירות ב-2014) שמחזיק במקום ה-15 בכמות המכירות, לפני קיה ומעט אחרי יונדאי, ובשווקים מסוימים כמו הצרפתי היא נמצאת במקום החמישי לפני פולקסוואגן.
מבין ארבעת הדגמים שהושקו, שניים זכאים להגדרה רכבי פנאי. הדאסטר המוכר (הושק בסוף 2009) ובעל עיצוב מסוקס וייחודי מתבסס על פלטפורמה B מוארכת המשותפת לרנו וניסאן (מהווה את הבסיס לקפצ'ור ולג'וק) עם בסיס גלגלים נדיב למדי של 267.4 ס"מ (2.8 ס"מ יותר מניסאן קשקאי) האמור לתרום למרווח נדיב יותר משל מתחריו.

דאצ'יה דסטר. טורבו-בנזין עם 125 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית החל מ-90 אלף שקלים. הנעה כפולה יש בגרסת הדיזל. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דסטר. טורבו-בנזין עם 125 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית החל מ-90 אלף שקלים. הנעה כפולה יש בגרסת הדיזל. צילום: דאצ'יה

וידאו: דאצ'יה דסטר במבחן רכב

לאן היינו נוסעים עם דאצ'יה דסטר?

בהיצע יחידות הכוח; TCe טורבו בנזין 1.2 ליטר (כמו ברנו קליאו) עם 125 כ"ס ו-dCi1.5 ליטר וטורבו דיזל עם 110 כ"ס (כמו בפלואנס) המשודכים לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסים והנעה קדמית או אופציה להנעה כפולה בדיזל. הביצועים סבירים; 10.4 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש ו-175 קמ"ש מרביים לגרסת הבנזין בעוד לוגם הסולר יאיץ תוך 12.2 שניות למהירות תלת ספרתית בדרך ל-169 קמ"ש מרביים (12.9 שניות ו-168 קמ"ש לגרסת ההנעה הכפולה) בעוד נתוני צריכת הדלק הרשמיים עומדים על 15.8 קמ"ל בבנזין ו-20.8 קמ"ל בדיזל (19.2 קמ"ל ל-4X4).
לגרסת ההנעה הכפולה יכול שטח טובה יחסית לקרוסאובר בזכות מרווח גחון נדיב (21 ס"מ) פגושים חסונים המקנים זוויות מרכב ראויות (34.9/29.3 גישה/נטישה), צמיגים בשרניים (צמיגי 215/65R16), הילוך ראשון קצר (1:4.45) שמהווה תחליף להילוך כוח אמיתי, נעילה חשמלית לדיפרנציאל המרכזי ובקרת משיכה שמיועדת לטפל במצב של אבדן אחיזה.

דאצ'יה דסטר. טורבו-בנזין עם 125 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית החל מ-90 אלף שקלים. בינתיים רק עם תיבת הילוכים ידנית. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דסטר. טורבו-בנזין עם 125 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית החל מ-90 אלף שקלים. בינתיים רק עם תיבת הילוכים ידנית. צילום: דאצ'יה

הדאסטר יוצע בשלוש רמות אבזור; גרסת הבסיס Ambiance מוצעת רק עם מנוע הבנזין במחיר 90 אלף שקלים ודלה באבזור (פתיחה ידנית לחלונות האחוריים, חישוקי ברזל, גלגל הגה פלסטי, מראות מתכוונות ידנית) כשהרשימה מסתכמת במערכת שמע עם קישורית בלוטות', פסי גגון וחיישני לחץ אוויר. גרסת האבזור Laureate מוסיפה לרשימה פנסי ערפל, 4 חלונות חשמליים ומראות מתכוונות חשמלית (95 אלף שקל לבנזין, 110 אלף שקלים לדיזל ו-122 אלף שקלים לדיזל 4X4). הגרסה הבכירה Prestige כוללת בנוסף מסך מגע בגודל 7" עם מערכת ניווט ומצלמת רוורס, בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים מצופי עור, חלונות אחוריים כהים, חיישני חניה וחישוקי סגסוגת במחיר 102,500 שקלים לבנזין ו-130 אלף שקלים לדיזל 4X4. כל הגרסאות מצויידות ב-4 כריות אוויר וציון של 3 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק EURO NCAP.

דאצ'יה סנדרו סטפוואי. גרסת כניסה ב-70 אלף שקלים. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה סנדרו סטפוואי. גרסת כניסה ב-70 אלף שקלים. צילום: דאצ'יה

הסנדרו שהתפרסמה בזכות מנחה תוכנית הטלווזיה טופ גיר, ג'יימס מיי, לא תגיע בשלב ראשון, אבל גרסת הפנאי שלה הסטפווי (Stepway) שתשווק במחיר 70 אלף שקלים מציעה "ניחוחות" של קרוסאובר אופנתי במחיר של מכונית מיני וכחלק מאסטרטגיה של דאצ'יה להציע "הרבה רכב במעט כסף" היא מתהדרת בבסיס גלגלים נדיב של 259 ס"מ (1.2 ס"מ יותר מסקודה יטי). בחזית שוכן מנוע TCe טורבו בנזין בנפח 0.9 ליטר המוכר של רנו שמפיק 90 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסים המעבירים את הכוח לגלגלים הקדמיים. הוא יאפשר לכם להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 11.1 שניות בדרך ל-168 קמ"ש מירביים וריכת הדלק הרשמית עומדת על 18.5 קמ"ל. היא תשווק ברמת אבזור אחת גבוהה שכוללת מסך מגע בגודל 7" עם מערכת ניווט, מצלמת רוורס בלוטות', USB ושליטה מההגה, בקרת שיוט, צפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-4 כריות אוויר. הסטפווי לא נבחנה במבחני הריסוק של EURO NCAP, אבל הסנדרו הרגילה עליה היא מבוססת זכתה לציון 4 כוכבים.

דאצ'יה סנדרו סטפוואי. גרסת כניסה ב-70 אלף שקלים. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה סנדרו סטפוואי. גרסת כניסה ב-70 אלף שקלים. צילום: דאצ'יה

מלבד הדגמים החדשים קרסו היבואנית מתכוונת להציע תהליך רכישה מזורז וחדש המתבסס על אולם תצוגה מרכזי אחד ממנו תוכלו לצאת תוך שעה וחצי לכביש עם רכב ספציפי שבחרתם (דגם, צבע, אביזרים וכו'), תהליך שלרוב לוקח כמה שבועות.

מרכז התצוגה של דאציה בפתח תקווה. צילום יח"צ: שי ויליץ
מרכז התצוגה של דאציה בפתח תקווה. צילום יח"צ: שי ויליץ

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − three =