לפני ארבעה ימים הודיעה הונדה על הצלחת הטיסה הראשונה בסדרת טיסות המבחן הנדרשת על ידי ה-FAA – ראשות התעופה הפדראלית של ארה"ב – במטרה לרשיין את מטוס המנהלים שלה.
הפרוייקט היוקרתי – והיקר – של הונדה נתקל בקשיים רבים והוא עתה מאחר בשנתיים אחרי מועד ההשקה הראשון שתוכנן למטוס הסידרתי. בין הגורמים העיקריים לאיחור היה משבר האשראי העולמי והפגיעה הקשה שפגע בעולם התעופה העיסקית.
מטוס המנהלים של הונדה משלב חידושים רבים ובהם מנועי סילון מייצור הונדה – לרוב רוכשים מנוע מיצרן מנועים כמו וויליאמם, פראט-אנד-וויטני או הוניוול – והתקנת המנועים במיקום מאד לא שיגרתי – על שורשי הכנף הראשית. מיקום זה, לטענת הונדה, מפחית מרמת הרעש בתא ומשפר את היעילות האירודינאמית ואת צריכת הדלק בשיוט.
המועד המתוכנן – נכון לפרסום הכתבה – להשקת המטוס המוגמר יהיה ברבע השלישי של 2012. עוד משהו שמשה קצב לא יצטרך בקרוב.
זה הווידאו שצולם בטיסת הניסוי של ההונדה ג'ט לפני פחות משבוע:
עד שיגיע הסילון: