יום שישי , 26 מאי 2017
דף הבית » מגזין » התרשמות שברולט ספארק LTZ
התרשמות שברולט ספארק LTZ
נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

התרשמות שברולט ספארק LTZ

רוני נאק

כשלקחתי את הדור הרביעי של שברולט ספארק לסיבוב, הגעתי לבית UMI בראשון לציון ללא ציפיות מיוחדות. רגע, רגע. זה לא ממש נכון. בעצם היו לי ציפיות והן היו נמוכות למדי. הייתי מוכן נפשית לבלוע (ולהקיא) את כל "משקה האנרגיה" השיווקי של שברולט – ולצאת לדרך בעין ביקורתית, מקצועית וחסרת רחמים.

שבי ספראק

זה כאמור הדור הרביעי של דגם ספארק אשר מגיע אלינו מהחטיבת הדרום-קוריאנית של GM. מי מכם שזקן דיו לזכור את הדייהו מאטיס – אשר עם ההשתלטות של GM על דייהו – שינה את שמו לשברולט ספארק והיה בעצם הדור הראשון של מכונית המיני (סגמנט A) של המותג האמריקאי.

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

הדור הנוכחי משתמש בפלטפורמה GAMMA הגלובאלית של GM אשר שירתה גם את הספארק הקודם אבל, לפי GM, עברה מסכת רחבה של עידכונים. אני רק רוצה לשים כאן על השולחן את העובדה שלפלטפורמת GAMMA פז"מ של 15 שנים – היא אמנם עוברת עידכונים מדי דור ובכל זאת…

בסיס הגלגלים צמח ב-10 מ"מ ומעניין לציין כי מפשקי הגלגלים גדלים ב-8.0 מ"מ במעבר מגרסת ה-1.0ל' ל-1.4ל'. הפרופוציות שונות מהותית; האורך והגובה צומצמו, הרוחב גדל – המשקלים ללא הבדלים מהותיים.

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחינת העיצוב לעומת זאת יש קפיצה נחשונית קדימה. מדובר כיום במוצר בשל ובוגר יותר ולא אגזים אם אומר שהוא גם נאה הרבה יותר. בוודאי מהמכוניות הנאות יותר בקבוצתה. החזית השברולטית העדכנית היא בהחלט שיפור מהותי מול הדור הקודם והווירדי. האבחנה הזו נכונה בעיקר לחזית ולצד – המראה של האחוריים…נו טוב זה כנראה טעם נרכש.

610X141

חלל הפנים הוא טוב ויותר אם אתם יושבים לפנים. מאחור המצב פחות אופטימי לנוסעים בוגרים – מרווח הכתפיים והמותניים מוגבל לשני נוסעים בוגרים והמרווח לרגליים תלוי ברצון הטוב של מי שיושב לפנים. נסיעה קצרה סבבה – מסע ארוך עשוי לקרב ביניכם בדרכים לא צפויות.

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

הקוטן לא משאיר הרבה גם בתא המטען – 186 ליטרים – (ביונדאי i10 זה 252 ליטרים, קיה פיקנטו 200 ליטרים, סוזוקי סלריו מובילה את הקבוצה עם 254 ליטרים ונהנית מבסיס הגלגלים הארוך בסגמנט).

יש סיבה שבחרתי דווקא בגרסה הכי מאובזרת של שברולט ספארק. והיא הטרנד הגובר והולך של בכירים אשר נוטשים את מכוניות המנהלים שלהם לטובת מכונית קטנה-אך-מצויידת. בולטות בכך גרסאות מיוחדות של פיאט 500, מיני קופר לסוגיה ואפילו אופל אדם. הם משאירים את ה-SUV הגדול לרוב אצל בת הזוג ונהנים ממכונית קטנה, זריזה, חסכונית וזולה אבל כזו שלא תגרום להם להרגיש כאילו חסכו על עצמם – להלן; "מצויידת".

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. צילום: רוני נאק

ושברולט ספארק LTZ מצויידת עד לזימים. למעשה מאחרי גלגל ההגה (מצופה העור ועתיר המיתוג) כשאתה מתסכל מסביב, אין פריט שבולט בהעדרו ויש הרבה שמתבלטים – בעיקר נכון הדבר למולטימדיה MyLink עם התאמה ל- CAR PLAY וגם ל-Android Auto (מרמת LT+ ומעלה) אשר מקנה רמה חדשה של קישוריות וממשק לרכב למכשירי אפל ואנדרואיד. זה מאפשר את כל הפונקציות של הטלפון מהמסך וגם מגיע עם מפות, מוזיקה והקראת הודעות נכנסות באנגלית. אפליקציות נוספות אשר יופיעו באפל או אנדרואיד וישוקפו גם ברכב ללא התקנה נוספת. חשוב לציין כי נדרש חיבור בכבל לרכב ולא אלחוטי.

610X141

בנוסף, יש בקרת אקלים אלקטרונית, פנסי LED, מצלמת חניה וחיישנים, כיוון גובה למושב נהג, פקדים על גלגל ההגה, בקרת שיוט, התנעה ללא מפתח ועוד פריטים רבים מן הפנים ומן החוץ. אגב, לגבי החוץ אזכיר חישוקי סגסוגת 15 אינטש מקוריים וגם אופציה מרנינה לגג שמש בתוספת של 4,400 שקלים.

בתחום הבטיחות אציין 6 כריות אוויר, מערכות בקרת משיכה ויציבות, עיגוני ISOFIX וחיישני חניה. חשוב לציין שעדיין אין ציון NCAP של מבחן הריסוק העדכני.

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. 98 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. 98 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צילום: רוני נאק

שני מנועים בהיצע: 1.0ל'  עם 74 כ"ס ו-1.4ל' עם 98 כ"ס ו-13.1 קג"מ. ה-LTZ מצויד ב-1.4ל' אשר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה – שברולט ספארק הקודמת הייתה ידנית בלבד. לתיבה שני מצבי הפעלה עיקריים; רגיל שבו היא מתפקדת כתיבה רציפה לכל דבר ודינאמי יותר (למשל בקיק דאון) שבו אוטומטית היא יוצרת הילוכים ווירטואליים ומעבירה אותם כמו תיבה פלנטרית. מעניין.

לדרך יצאנו

ככל שנקפו הקילומטרים כך המכונית הזו מצאה חן בעיניי יותר ויותר. אחרי סיבובי הלוגיסטיקה שבעיר. שבה הספארק הייתה נעימה למדי – עם בידוד רעשים טוב, נוחות ראויה ובעיקר מזגן יעיל. יצאנו למסע לצפון כדי להצטייד בגבינה המעושנת הנהדרת של חוות "חלב עם הרוח" שעל הר עצמון. על הדרך גילינו כי הספארק משייטת בקצב מהיר באופן מפתיע על כביש 6. היא תעמוד בקצב התנועה ואף קצת מהר ממנה אם תלחצו. במצב הזה לא תרגישו כלל שאתם במכונית קטנה. היא נטועה, נוחה מאד עם רעשי דרך סבירים, רעשי רוח מזעריים – והמנוע מזמזם לו שם למטה ללא נוכחות. אם תרצו להאיט עוד – אז יורגש מחסור בכוח – והרעש של המנוע יתגבר מבלי לתת הרבה יותר.

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. 98 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. 98 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צילום: רוני נאק

בכבישים ההררים בדרך לעצמון הספארק תתנהג בסדר אם לא תלחצו עליה יותר מדי. להיגוי משקל טוב ודיוק סביר – בכל זאת לא מדובר במכונית ספורטיבית וחדה – אבל המתלים יהרסו לכם את המוטיבציה הרבה לפני. הם חסרי שיכוך מספיק על ציר הרוחב, ומתקשים להתמודד עם כביש גלי, כביש שבור ומטולא או כמו שנהוג אצלנו כביש שהוא שבור+גלי+מטולא.

הגבינות המדהימות של "חלב עם הרוח" על הר עצמון - ראויות לעליה לרגל! צילום: רוני נאק

הגבינות המדהימות של "חלב עם הרוח" על הר עצמון – ראויות לעליה לרגל! צילום: רוני נאק

מסלול הטיול לחוות "חלב עם הרוח"

נהיגת התרשמות סוזוקי סלריו

ממוצע צריכת הדלק עמוד על כ-13.0 ק"מ/ל' – שזה בסדר אבל לא מבריק. אם אתם מבלים בעיר בעיר ובפקקים הממוצע יהיה גרוע יותר – ולא הייתי פוסל את הספארק גם ככלי בינעירוני ואז ממוצע צריכת הדלק יהיה רגוע יותר וקרוב יותר ל-18 ק"מ/ל'.

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ - מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. 98 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צילום: רוני נאק

נהיגת התרשמות שברולט ספארק LTZ – מאובזרת עד לזימים במחיר של 82,500 שקלים. 98 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צילום: רוני נאק

בראי המחיר

ועכשיו לשורה התחתונה. 82,500 שקלים או 86,900 שקלים לרכב המבחן אשר כולל גם גג שמש. בסכום הזה אתם קבלו את המכונית שהיא הכי "מקסי-מיני" בקבוצה שלה. ללא גג השמש היא יקרה רק בכ-2,500 שקלים מהגרסאות המאובזרות ביותר של המתחרות – להן מנועים קטנים יותר – והיא עדיין תהיה מאובזרת הרבה יותר וזולה יותר מגרסאות הכניסה של סגמנט B – סופר מיני – שמעליה.

אם אתם בשוק למכונית קטנה – עצתי – לכו על הגרסאות המאובזרות ביותר. השאירו את אודי A6 או סקודה סופרב אצל הטרייד אין – ועלו על הטרנד: מכונית קטנה, עם עניין דינאמי ואיבזור עשיר.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6