יום שישי , 29 מרץ 2024
פורד אוורסט, מתבסס על טנדר ריינג'ר ומיועד בינתיים רק לשוק האסיאתי. צילום: פורד
פורד אוורסט, מתבסס על טנדר ריינג'ר ומיועד בינתיים רק לשוק האסיאתי. צילום: פורד

וידאו: פורד אוורסט 7 מושבים

כתב: ניר בן זקן

תעשיית הרכב משקיעה כיום משאבים רבים בשווקי מדינות מתפתחות שהפכו למנועי הצמיחה הגדולים ביותר. בעוד במדינות המודרניות רכבי השטח מכילים את מיטב הטכנולוגיה, באותן מדינות מוצעים רכבי שטח בעלי מכלולים מכאניים פשוטים וחסונים כמו טויוטה פורטיונר, שברולט טרייל בלייזר, מיצובישי פאג'רו ספורט ופורד אוורסט שמוצג כעת בדורו השלישי שעבר רענון מקיף.

כמו מתחריו גם האוורסט מתבסס על פלטפורמת הטנדר של החברה (ריינג'ר) וייוצר לצידו במפעל בתאילנד. מתחת לעיצוב המודרני נמצאת שלדת סולם קשיחה, סרן חי מאחור ומיתלים נפרדים מלפנים הנתמכים בכל ארבעת הפינות על ידי קפיצי סליל. בחזית ממוקמים שלוש יחידות כוח לבחירה מאלה המוכרים מהאליפסה הכחולה; EcoBoost 2.0 ליטר טורבו בנזין או Duratorq טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר או 5 צילינדרים 3.2 ליטר המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית או ידנית עם שישה יחסים בשני המקרים ולהנעה כפולה עם הילוך כוח.

בעוד שאר דגמי החברה הפכו ברבות השנים לקרוסאוברים רכים, לאוורסט יכולת שטח ראויה המגובה במרווח הגחון הגדול בקטגוריה (22.5 ס"מ) זוויות מרכב טובות (גישה/נטישה 25/29 מעלות), נעילת דיפרנציאל אחורית ובשונה ממתחריו הוא מציע בקרת שליטה (Terrain Management) שמאפשרת בחירה בין 4 מצבי נהיגה שונים (רגיל, שלג/כורכר, חול וסלעים) המתאימה את שלל מערכות הרכב (מנוע, גיר, בקרת אחיזה וכו') לתנאי תוואי הדרך הנבחר. בנוסף יש גם מערכת בקרת זחילה המאפשרת שמירה על קצב נסיעה קבוע בעליה או במורד ומאפשרת לנהג להתרכז רק בעבודת ההיגוי.

לעומת הדור הקודם שנראה גמלוני, העיצוב החיצוני (שמזכיר מעט את הגרנד צ'ירוקי) נראה מודרני ומרשים בזכות יציבה גבוהה של המרכב, סבכה קדמית גדולה, בתי גלגל מדגשים בעוד בחלק האחורי הועבר הגלגל הרזרבי מהדלת לתחתית המרכב כדי להקל על פתיחתה. לטענת פורד מלבד שיפור הנראות העיצוב החדש מציע את מקדם הגרר הנמוך בקטגוריה, 0.389. תא הנוסעים מכיל 7 מקומות ועומד בסטנדרט האיכות הגבוהה של האליפסה הכחולה ומציע דיפוני עור, שילוב צבעים נאה ואת מערכת השליטה Sync 2 עם מסך מגע בגודל 8" במרכז הקונסולה, צמד מסכים דיגיטאליים בלוח השעונים והפעלה קולית לשלל מערכות הרכב.

פורד מציגה אוורסט לשוקי אסיה. סידור של שבעה מושבים שידעים להשטח כדי לפנות מקום למשל לאופניים. צילום: פורד
פורד מציגה אוורסט לשוקי אסיה. סידור של שבעה מושבים שידעים להשטח כדי לפנות מקום למשל לאופניים. צילום: פורד

מבחן רכב פורד קוגה נגד סובארו פורסטר, פולקסווגן טיגואן, טויוטה ראב-4

לחצות את הר הנגב במסלול טיול קסום ומסתורי

בנוסף מוצעים מערכות בטיחות מודרניות כמו שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וחניה אוטומטית. לצערנו לא נזכה לראות את האוורסט באולמות התצוגה המקומיים של פורד שכן הוא מיועד לשווקי אסיה, אוסטרליה, אפריקה ואמריקה הלטינית, בהם לא חלים תקנות הרישוי הנוקשים של מדינות המערב.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 5 =