יום חמישי , 19 אוקטובר 2017
דף הבית » חדשות » זינוק במכירות רכבי פנאי שטח
זינוק במכירות רכבי פנאי שטח
רכב הפנאי שטח הנמכר ביותר ברבעון הראשון של 2016 יהיה של יונדאי. בצילום יונדאי טוסון. צילום: ניר בן זקן

זינוק במכירות רכבי פנאי שטח

תומר הדר

שוק הרכב הישראלי ממשיך להתחמם, לא מעט הודות לעליה הניכרת בפופולאריות של רכבי פנאי שטח, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את שלושת חודשי השנה הראשונים.

בסך הכול, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב נמסרו בשלושת חודשיה הראשונים של השנה 90,607 מכוניות חדשות, עליה של 13.3% ביחס ל-80 אלף מכוניות שנמסרו בתקופה המקבילה בשנת 2015. העלייה במספר רכבי הפנאי שטח (ג'יפונים) שנרשמה עד כה בשוק הישראלי אינה פרופורציונאלית לעליה במסירות – ולמעשה גדולה ממנה בהרבה. כך, בעוד שהשוק צמח ב-13.3% מסירות הג'יפונים ורכבי השטח זינקו בשיעור הרבה יותר מכובד: מ-11,605 מכוניות אשתקד ל-20,412 השנה – עליה של 75%.

יונדאי מובילה את הטעם העממי לרכבי פנאי שטח. צילום: ניר בן זקן

יונדאי מובילה את הטעם העממי לרכבי פנאי שטח. צילום: ניר בן זקן

על פי הנתונים, במקום הראשון בטבלת המסירות נמצאת יונדאי, עם 13,138 מסירות. מתוך מסירותיה של יונדאי, לא פחות מ-4,354 רכבים היו רכבי פנאי שטח שונים. מדובר בעליה ניכרת של 184% במסירות רכבי הפנאי שטח של יונדאי – לעומת 1,533 רכבי פנאי שטח שמסר המותג בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2015. עיקר העליה במסירות מיוחס ליונדאי טוסון, שמסירותיו מתבצעות מתחילת השנה, בעוד שמסירותיה של המתחרה העיקרית קיה ספורטאז' התמהמהו עקב השקה מאוחרת יותר של הדגם בשוק הישראלי.

ובמקום שני קיה שעם הסורנטו והספורטאז' החדשים מזנבים ביונדאי. צילום: רונן טופלברג

ובמקום שני קיה שעם הסורנטו והספורטאז' החדשים מזנבים ביונדאי. צילום: רונן טופלברג

במקום השני בטבלת המסירות נמצאת קיה – מובילת השוק בשנה שעברה. בקיה, שמסרה בסך הכול 10,673 מכוניות מתחילת השנה, נמסרו 3,677 רכבי פנאי שטח – עליה של 53% ביחס למסירות רכבי הכביש שטח בשנה שעברה. במקום השלישי, במרחק קצר בלבד מקיה נמצאת טויוטה, עם 10,017 מסירות – שמתוכן 1,359 היו של רכבי פנאי שטח – עליה נאה של 111% לעומת שנת 2015. מבין שלושת המקומות הראשונים בטבלה – טויוטה היא היחידה שמציעה כיום רכב שטח אמיתי בעל שלדת סולם והילוך כוח – לנדקרוזר. לטויוטה אין בשלב זה מתחרה בשוק הג'יפונים – שמסוגל להתחרות ראש בראש מול הטוסון והספורטאז'.

גם בסקודה, שנמצאת במקום הרביעי בטבלת המסירות (עם 6,457 מסירות) נרשמה עליה של 30% במסירות רכבי פנאי שטח (כיום מדובר רק בסקודה ייטי) לאחר שבשלושת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 334 ייטי ביחס ל-256 אשתקד.

סוזוקי מקבלת את אות ההצטיינות ברבעון הראשון. שלושת דגמי הפנאי שטח שלה; קרוסאובר, ויטארה וג'ימני מזנקים במכירות. צילום: רוני נאק

סוזוקי מקבלת את אות ההצטיינות ברבעון הראשון. שלושת דגמי הפנאי שטח שלה; קרוסאובר, ויטארה וג'ימני מזנקים במכירות. צילום: רוני נאק

את תואר "המותג שחווה עליה מטורפת במסירות רכבי כביש שטח" קוטפת סוזוקי – שמסרה השנה עד כה 1,127 רכבי כביש שטח – זינוק חסר תקדים של 330% ביחס ל-262 רכבי כביש שטח בלבד אשתקד. לעליה הניכרת אחראים שני דגמים: הג'ימני, שהוצג מחדש בישראל והויטארה החדשה.

ירידה צורבת של 17% במסירות רכבי הפנאי שטח של מאזדה. CX-3 מתמהמהת...צילום: פז בר

ירידה צורבת של 17% במסירות רכבי הפנאי שטח של מאזדה. CX-3 מתמהמהת…צילום: פז בר

לא כל יבואני הרכב חייכו כל הדרך אל הבנק כשבידיהם המחאות של רוכשי ג'יפונים. במאזדה, שם ממתינים בכיליון עיניים להגעתו של מאזדה CX-3 נרשמה דווקא ירידה של 17% במסירות רכבי הפנאי שטח (כיום מאזדה משווקת בישראל רק את CX-5) – מ-1,284 יחידות אשתקד ל-1,061 יחידות השנה. בשברולט נרשמה ירידה של 19% במסירות ג'יפונים ובדאצ'יה נרשמה ירידה מפתיעה של 29% במסירות רכבי הפנאי שטח.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6