יום חמישי , 19 ינואר 2017
דף הבית » חדשות » חדשות: ב.מ.וו X1 הדור הבא
חדשות: ב.מ.וו X1 הדור הבא
ב.מ.וו X1 - הדור החדש. נראה הרבה יותר כמו X5 - דור מנועי טורבו חדש והנעה קדמית. צילום: ב.מ.וו

חדשות: ב.מ.וו X1 הדור הבא

כתב: ניר בן זקן

ב.מ.וו חושפת את דור חדש ושני במספר ל-X1. הקרוסאובר הקומפקטי יתבסס על פלטפורמת הנעה קדמית החדשה של החברה (UKL) המשותפת גם למיני ול-2 אקטיב טורר. ה-X1 הוא האשון מדגמי הפנאי של ב.מ.וו שמתבסס על פלטפורמה שאינה בעלת הנעה אחורית במקור ובהשוואה לדגם הקודם (שהתבסס על פלטפורמת סדרה 3 הקודמת) הוא משיל עד כ-50 ק"ג תודות לשימוש בפלדה בחוזק מתיכה גבוה ובחלקי מרכב מאלומיניום.

הדור החדש התרחב (182.1 ס"מ תוספת 2.3 ס"מ) וגבה (159.8 ס"מ, 5.3 ס"מ יותר, אבל הוא קצר ב-1.5 ס"מ (443.9 ס"מ) ואפילו בסיס הגלגלים קטן ב-9 ס"מ (267 ס"מ). למרות זאת תצורת המנוע הרוחבית מאפשרת תא נוסעים מרווח יותר עם תוספת 3.7 ס"מ למרווח הרגליים במושב האחורי או 6.6 ס"מ עם ספסל אחורי מתכוון למרחק בעוד המושבים עצמם הוגבהו ב-3.6 ס"מ מלפנים ו-6.4 מאחור במטרה לספק את שאיפת הלקוחות לתנות נהיגה גבוהה ושולטת ולשיפור הנוחות בכניסה וביציאה מהמכונית. גם תא המטען גדל ב-85 ליטר ל-505 ליטרים בסה"כ.

ב.מ.וו X1 - הדור החדש. קצר יותר, אבל יותר רחב וגבוה. השיל 143 ק"ג ממשקל הדגם היוצא. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X1 – הדור החדש. קצר יותר, אבל יותר רחב וגבוה. השיל 143 ק"ג ממשקל הדגם היוצא. צילום: ב.מ.וו

תא הנוסעים שודרג בעיצוב הפנים האופייני לדגמי החברה החדשים הכולל קונסולה מרכזית רחבה הפונה לנהג ובקצה הדש בורד מסך תצוגה בגודל 6.5" או 8.8" לממשק השליטה I-drive הכולל צג מגע.

610x141

מבחוץ הוא נראה "בייבי X5" ובעל עיצוב בעל נוכחות גבוה מבעבר תודות ליחידות תאורה גדולות ומחודדות, גריל כליות ענק, פגוש עם פתחי אוורור מודגשים, פסי פלסטיק שחור סביב למרכב ופנסים אחוריים רוחביים וגדולים.

ב.מ.וו X1 -תא הנוסעים משודרג. רואים? מולטימדיה עם מסך של יותר מעשרה אינץ' ועיצוב כשל דגמי ב.מ.וו הבכירים. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X1 -תא הנוסעים משודרג. רואים? מולטימדיה עם מסך של יותר מעשרה אינץ' ועיצוב כשל דגמי ב.מ.וו הבכירים. צילום: ב.מ.וו

דברו איתנו לסגור את העסקה הטובה ביותר לרכב חדש!

• אודי Q3 משתדרג

היצע יחידות הכוח יכלול בשלב ראשון בנזין ודיזל בנפח 2.0 ליטר מוגדשי טורבו מסדרת המנועים המודולארית בכמה רמות הספק. בקרב לוגמי הסולר לגרסת 18d הבסיסית 150 כ"ס ו-33.6 קג"מ והיא תוצע בהנעה קדמית בלבד, 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-20d ו-231 כ"ס ו-45.9 קג"מ ב-25d עם הנעה כפולה בשני המקרים. בקרב לוגמי הבנזין לגרסת 20i יש 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ והיא תוצע עם הנעה קדמית או כפולה ו-231 כ"ס ו-35.7 קג"מ בגרסת 25i עם הנעה כפולה בלבד. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים בעוד תיבה ידנית עם 6 יחסים תוצע רק בגרסת הדיזל הבסיסית. בעתיד יוצע גם מנועי 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ בגרסת הטורבו בנזין ו-116 כ"ס ו-27.5 קג"מ בטורבו דיזל.

ב.מ.וו X1 -האורך קצר יותר בכ-4 ס"מ. לכן יורגן - כאן - מתמהמה עם החדרת הגלשן המחוספס שלו לתוך מערת העור הרך והמלטף של ב.מ.וו X1 החדש. צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X1 -האורך קצר יותר בכ-4 ס"מ. לכן יורגן – כאן – מתמהמה עם החדרת הגלשן המחוספס שלו לתוך מערת העור הרך והמלטף של ב.מ.וו X1 החדש. צילום: ב.מ.וו

ה-X1 ישווק באירופה החל מהסתיו הקרוב וצפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה. למרות שדלק מוטורס היבואנית טרם פרסמה מחירים אין ספק כי הדגם החדש עשוי לאיים על השליט הבלתי מעורער של הסגמנט – אודי Q3.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*