יום חמישי , 23 מרץ 2017
דף הבית » חדשות » חדשות: וולוו XC90 בישראל
חדשות: וולוו XC90 בישראל
וולוו XC90 החדש גורר וולוו 262C קופה משנת 1981. סקסית, טכנולוגית ו-שוודית! צילום: וולוו

חדשות: וולוו XC90 בישראל

כתב: ניר בן זקן

אחרי 13 שנים שנמכר ללא שינוי וולוו XC90 החדש נוחת בישראל עם ההבטחה להיות המתקדם ביותר בקטגוריה. הקרוסאובר הגדול במשפחת וולוו מתבסס על פלטפורמה SPA מודולארית (ר"ת Scalable Product Architecture) חדשה שפיתוחה עלתה לבעלת הבית הסינית ג'ילי 11 מליארד דולר והיא תהווה גם את הבסיס לכלל דגמי החברה העתידיים. העיצוב, פרי מכחולו של תומאס אינגנלאט (שערק לוולוו מפולקסווגן ב-2012), משלב בין סבכה ענקית כמיטב מסורת החברה עם אלמנטים עיצובים כמו פנסים קדמיים צרים משוכים אחורנית עם תאורת לד בצורת האות הפטיש הנורדי בעוד יחידות התאורה מאחור מעוצבות כמפל מקצה הגג ועד הפגוש.

וולוו XC90 מושק בישראל. 13 שנים אחרי הצגת הדגם היוצא מגיע מפגן יכולת שוולוו מגדירה כהשקה מחודשת של המותג. צילום: וולוו

וולוו XC90 מושק בישראל. 13 שנים אחרי הצגת הדגם היוצא מגיע מפגן יכולת שוולוו מגדירה כהשקה מחודשת של המותג. צילום: וולוו

עם א/ר/ג של 177.6/214/495 ס"מ ה-XC90 ארוך ב-15.2 ס"מ, רחב ב-2.8 ס"מ ונמוך ב-0.8 ס"מ לעומת הדור הקודם. למרות הגדילה במידות שימוש בפלדת בורון בחוזק מתיכה גבוהה ירד המשקל העצמי בכ-125 ק"ג. בסיס הגלגלים, 298.4 ס"מ גדל ב-12.7 ס"מ ובשילוב מתלה אחורי מסוג עלה רוחבי ושורת מושבים אמצעית הניתנת לכיוון למרחק והטיית המשענת תא הנוסעים מציע מרווח נדיב בעיקר בשורת המושבים השלישית שתאכלס גם צמד נוסעים בגובה 170 ס"מ. על העיצוב הפנימי חתום רובין פייג' (שעבר לוולוו מבנטלי) והוא נקי ממתגים (רק 8 מתגים בכל התא) כשהפעלת שלל המערכות נעשית באמצעות מסך מגע ענק בגודל 9" בצורת אייפד במרכז הקונסולה. את לוח השעונים האנלוגי מחליף צג דיגיטאלי בגודל 12.3" ודיפוני עור איכותיים, גימורי אלומיניום מוברש ועץ שדר ייחודי הגדל רק בצפון סקנדינביה מרשימים למדי גם בהשוואה למיטב תוצרת גרמניה ובריטניה.

וולוו XC90 מושק בישראל. 13 שנים אחרי הצגת הדגם היוצא מגיע מפגן יכולת שוולוו מגדירה כהשקה מחודשת של המותג. רק 8 מתגים בכל תא הנהג. כל השאר טאצ'. צילום: וולוו

וולוו XC90 מושק בישראל. 13 שנים אחרי הצגת הדגם היוצא מגיע מפגן יכולת שוולוו מגדירה כהשקה מחודשת של המותג. רק 8 מתגים בכל תא הנהג. כל השאר טאצ'. צילום: וולוו

ה-XC90 יוצע עם צמד מנועים בנפח 2.0 ליטר; T6 בנזין שבסיוע מגדש על ומגדש טורבו מפיק 320 כ"ס ב-5,700 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-2,200 סל"ד ו-D5 טווין טורבו דיזל המפיק 225 כ"ס ב-4,250 סל"ד ו-48 קג"מ ב-1,750 סל"ד. שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים ולהנעה כפולה קבועה מסוג האלדקס דור 5. גרסת ה-T8 פלאג אין הייבריד הבכירה תצטרף להיצע בשנה הבאה.

וולוו XC90 מושק בישראל. 7 מושבים מרווחים המתאימים גם לנוסעים בוגרים. ריפודי העור יוצאי דופן באיכותם - עיתוב סביבת הנוסעים נקי ואלגנטי. צילום: וולוו

וולוו XC90 מושק בישראל. 7 מושבים מרווחים המתאימים גם לנוסעים בוגרים. ריפודי העור יוצאי דופן באיכותם – עיתוב סביבת הנוסעים נקי ואלגנטי. צילום: וולוו

בתחום האבזור גרסת הבסיס "מומנטום" (515 אלף שקלים לדיזל, 530 אלף שקלים לבנזין, גרסאות 5 מושבים זולות ב-20 אלף שקלים) עשירה וכוללת בקרת אקלים 4 אזורית, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומתכוונים חשמלית עם זיכרונות, חלון שמש פנוראמי, מערכת לחנייה אוטומטית בניצב או במקביל, תאורה דינמית (עוקבת פניה ועוברת אוטומטית לאורות מעבר למניעת סנוור רכב המגיע ממול), דלת תא מטען חשמלית הניתנת לפתיחה באמצעות העברת הרגל מתחת לפגוש, חישוקים קלים בקוטר 19" ועוד.

וולוו XC90 מושק בישראל. מאקסימליזם באמצעות מינימאליזם. לוח מחוונים שהוא מסך LCD המשתנה לפי הצורך. צילום: וולוו

וולוו XC90 מושק בישראל. מאקסימליזם באמצעות מינימאליזם. לוח מחוונים שהוא מסך LCD המשתנה לפי הצורך. צילום: וולוו

בתחום הבטיחות וולוו מצהירה שמדובר במכונית הבטוחה ביותר בעולם תודות ל-7 כריות אוויר, מערכת City Safety מהדור החדש המתבסס על שילוב רדאר ומצלמה וכולל בלימה אוטונומית גם לעצמים קטנים כמו הולכי רגל (מסוגלת למנוע תאונה במהירות של עד 50 קמ"ש ומצמצמת את עוצמת הפגיעה עד 80 קמ"ש),

למנוע כניסה לצומת לא פנוי במהירות של 4 קמ"ש ומעלה, התראה על סטייה מנתיב, הקרנת תמרורים בלוח השעונים והתאמה אוטומטית של מהירות הנסיעה לזו המותרת, בקרת ערנות ומערכת המזהה מצב בו הרכב יורד מהכביש ובהתאם לכך מהדקת את חגורות הבטיחות ומגביה את המושב באמצעות סופג אנרגיה וכך מפחיתה את הסיכוי לפגיעות בעמוד השדרה.

וולוו XC90 מושק בישראל. מבט 3/4 אחורי מגלה שהעיצוב שומר על הקווים המוכרים של הדגם היוצא - ומוסיף עליהם.  צילום: וולוו

וולוו XC90 מושק בישראל. מבט 3/4 אחורי מגלה שהעיצוב שומר על הקווים המוכרים של הדגם היוצא – ומוסיף עליהם. צילום: וולוו

גרסאות "אינסקריפשן" (565 אלף שקלים בבנזין ו-550 אלף שקלים בדיזל) ו-R דזיין (560 אלף שקלים לבנזין ו-545 שקלים לדיזל) נבדלות בפרטי עיצוב חיצוניים ומוסיפות חישוקים קלים בקוטר 20", מערכת שמע איכותית של Bowers and Wilkins, בקרת שיוט אדפטיבית שכוללת שליטה על מערכת ההיגוי עד 50 קמ"ש ויכולה לשמש לנהיגה אוטונומית בפקקים, התראה על עצמים בשטחים המתים, התראה על אי שמירת מרחק, התראה על תנועה חוצה מאחור ביציאה מחניה והתראה והגנה על התנגשות מאחור.

"מאיר" יבואנית וולוו מסרה כי היא הצפייה היא למכור כ-100 יחידות עד סוף השנה בעיקר בשל מלאי מוגבל. כשליש מהכמות אגב כבר נמכרה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*