יום רביעי , 23 אוגוסט 2017
דף הבית » מגזין » חורשת האקליפטוס
חורשת האקליפטוס

חורשת האקליפטוס

השעה הייתה 10:06 בבוקר, חיכינו לסמוראי המאוד-משופר של דודי בר-מואב במכשול האחרון. בצל האקליפטוסים שמענו את נהמת מנועו עולה ויורדת ולפתע פרצה צרחת אגזוז אדירה, קולות מתכת מתעקמת ולאחריהן ניפוץ זכוכית… היה ברור לנו שהסמוראי התהפך, אבל המראה שנגלה לעינינו היה מלחיץ מאוד – הסמוראי האדום התהפך על גגו, טובל עמוק בתוך שלולית מעופשת לחלוטין…דודי היה תקוע מתחת לרכב ההפוך, מוגן היטב על ידי כלוב בטיחות מסיבי. מצד שני, הוא היה רתום בחגורת בטיחות 5-נקודות, דלתות הרכב היו חסומות על ידי הבוץ, וכבר חצי דקה שהוא משתנק מתחת למים, איזה לחץ!

 תוך שניות זינק הנווט, שי חודרה, אל תוך המים; משראה שדלת הנהג תפוסה טיפס מעל לרכב ההפוך ושלף את הנהג מהדלת הימנית, נעזר ביואב גבע (הנווט של שי שמעוני). איש הצפרדע היה המום מעט אבל תקין לגמרי, התעטש וירק קצת מים, ועבר לנוהל בדיחות וצ'אפחות עליזות… סוף טוב, הכל טוב!  יוחאי כהן חילץ את הסמוראי מתוך הבור העמוק,  וניר שרון הניף אותו כמו בונבוניירה, מוביל אותו מעדנות אל מחוץ למסלול.

זה הזמן לציין שעם כל הכבוד לרכבי העבירות, כוכבי האירוע היו דווקא המחלצים בע"מ, יוחאי כהן וניר שרון, שהתרוצצו בין האקליפטוסים עם הזיבאר והמנוף, ושלפו מתחרים מכל מקום. בתחרויות העבירות נופלת רוב התהילה נופלת על כתפי הנהג, אבל גם לנווטים תפקיד חשוב ביותר – הם מכוונים את הנהג מבחוץ, משתכשכים בבוץ ובקוצים, מושכים כננות – אלו הגיבורים האמתיים של אירועי העבירות! כקוריוז נספר לכם שבמסגרת 'חוק הספורט המוטורי', מחויבים הנהגים והנווטים לנעול נעלי מרוץ תקניות; עסקני הרשות התעקשו בהתחלה לחייב גם את נווטי העבירות לנעול את הנעליים העדינות האלה… נראה אותם נכנסים לביצות המעופשות ולסבך הקוצים, עם נעלי בלט כאלו!

אגם הברבורים

הצלילה הפוטוגנית הייתה האירוע הגדול של היום, אבל בוודאי לא היחיד. על קו הזינוק התייצבו רק שמונה צוותים, אבל היו אלה הטובים שבחבורה – שתי מפלצות עבירות מקטגוריית Extreme, ארבעה כלים משופרים Adventure, ושני כלי 'סדרתיים' לכאורה.

פתחו את המסלול אמיר רביב ואסף הלוי, במפלצת העבירות הלבנה של מוסך Off-Road Express בפתח תקווה. אסף מבלה את רוב ימיו מתחת לליפטים, מטפל ומשפר פטרולים וכלים אחרים; היום מצא את עצמו במושב הנווט, לראשונה בחייו, ואיזו טבילת אש הייתה זו! אמיר תפר את המסלול ב-4:54 דקות, טס בזלזול מופגן על פני המכשולים, מנועו שואג ויורק גושי בוץ ונתזי מים. מושלם! האמת היא שרכב מס' 1 נולד כאן, זהו ה'טראקן' לשעבר של עדו כהן. מסתבר שהרכב לא איבד דבר מיכולותיו המקוריות (מנוע v8 אדיר, תיבה אוטומטית, מתלים עצמאיים והיגוי אחורי). שתי ההקפות הראשונות עברו ביעף אבל בהקפה האחרונה, נתקע הצוות בביצה עמוקה. המנוע דומם, הכננת הפסיקה לתפקד והצוות נגרר החוצה, למקום שני על הפודיום. עדיין, להופעת בכורה היו ביצועיהם מעולים, ועוד נשמע עליהם!

זה השאיר את המקום הראשון בקטגוריית 'אקסטרים' בידי הרובר הכתום של מוסך 'גבע' הצפוני. המפלץ הכתום מעוצב ברישול אסתטי בולט, כולו פונקציונאליות ויכולות גסות. לפני התחרות אמר לי יורמי שהוא מקווה כי מיסב קדמי פגום לא יקרוס במהלך התחרות; לכן עבר עירא אבני את ההקפה הראשונה בזהירות יחסית, מגיע לזמן של 8 דקות. את ההקפה השנייה כבר דהר ברהיטות, 4:44 דקות. בהקפה השלישית הוריד גז – הרכב של אמיר כבר נגרר אל מחוץ למסלול, הניצחון היה מונח בכיס, צריך רק לסיים את המסלול בלי לשבור את המיסב הפגוע. עם צמיגי הטרקטור האימתניים ושימוש מושכל בכננת, הגיע צוות 'גבע' אל המקום הראשון ב'אקסטרים', מברוק!

ההרפתקנים

ארבעת משתתפי קטגוריית אדוונצ'ר עברו רק חלק ממסלול ה'אקסטרים', עוקפים את המכשולים הבלתי עבירים עבורם. שי שמעוני הגיע לתחרות עם רכב חדש למראה; מבחוץ הוא נראה כדיפנדר קצר ושרירי, אבל האמת היא שזו רק קליפה חדשה על המכלולים הוותיקים של הדיסקו הלבן. החלפת המרכב נועדה לצמצם משקל, ומדבקות הספונסורים 'גתוס – כל גדר' כבר מתנוססות על מרכב האלומיניום החדש. כדרכו הפגין שי נהיגה זורמת ומדויקת, וקור רוח רב כאשר נתקע על ה'סלעייה'; בעזרת הנווט יואב גבע, הדגימו שימוש מקצועי בשתי הכננות (קדמית ואחורית), והגיעו אל המדרגה הגבוהה של הפודיום, בקטגוריית אדוונצ'ר (כלים משופרים מאוד, אך לא כמו ב'אקסטרים'). יצוין כי גם בשבוע שעבר זכה שי במרוץ 'באחה תדהר', מה שעושה אותו לנהג המהיר ביותר, וגם העביר ביותר… אכן, איש אשכולות המלהטט בכל הגה!

בקטגוריית אדוונצ'ר התחרה גם צוות ינוביץ', ב-Jeep הצהוב. זה לא היה היום שלהם, עם מנוע שדומם וסירב להניע לאחר 9 מטרים, דיפרנציאל אחורי שהתבקע, וסדרת חילוצים ארוכה ומתישה. עובד ארזי ניצל את ההזדמנות והעלה את הדיסקאברי 'בולסטר' הצהוב למדרגה השנייה של הפודיום, לא לפני שהפך אותו והוחזר על גלגליו תוך שניות ספורות. הסוזוקי האדום סיים את דרכו במעמקי הביצה, ונכנס אל מייבש הכביסה.

קטגוריית 'ספורט עממי' מאפשרת לבעלי רכבי שטח כמעט-סטנדרטיים להשתתף ביום מרוץ, עם לוחית רישוי אפורה. אלי שחר שלף מהנפטלין את הדיפנדר 90 של 'צוות ניר', וסיים את המסלול ברגיעה יחסית; לא נעלמה מעינינו חבורה חדשה בכנף הקדמית, תוצאה של נגיחה בקיר אדמה רטוב… את המקום ראשון ב'סטנדרטיים' לקחו חן מיכאל ויוסף סימה עם הדיסקאברי הלבן. הם הפגינו נהיגה זורמת ומאוזנת, מלאכת מחשבת של שיקול דעת ומיקום מדויק של גלגלי הרכב הכמעט-סטנדרטי. למרות שכ'סטנדרטיים' יכלו לעקוף את מכשול הסלעים, התעקשו לטפס עליהם, בכישרון בולט לעיין. נהנינו לראות משתתפים המגיעים עם רכב בסיסי יחסית, נהנים ומפגינים יכולת מרשימה ביותר.

שורת המתנדבים

אירוע העבירות התרומם רק בעזרת כוח רצונם של המשוגעים לדבר; כדי להבטיח לעמותת העבירות את פירורי התקציב הממשלתי של 2014, היה האירוע חייב להיערך לפני סוף יולי. עדו כהן תרם את השטח עצמו, את שני ה-זיבארים לחילוץ, את ניסיונו האישי ואת הטרקטור האדום. תרומה חשובה לא פחות הייתה של יוחאי כהן וניר שרון, שהתרוצצו וחילצו כל מי שנתקע.

עוד תרם לאירוע גיא רפאל מסדנת פרוג'יפ בחיפה; הוא לא יכול היה להשתתף בתחרות אבל הכניס את היד עמוק לכיס, והזרים מזומנים חשובים. איציק פריזן התנדב לעבוד עם השופל שלו וחפר את המסלול והיו גם ספונסורים מסחריים – חברת ARB וצמיגי ג'נרל. כולנו מקווים שלאירועים הבאים יגיעו יותר מתחרים, וגם קהל שיעודד את המתחרים.

One comment

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6