יום חמישי , 19 ינואר 2017
דף הבית » מבחני דרכים » חשיפה ראשונה: סאנגיונג טיבולי
חשיפה ראשונה: סאנגיונג טיבולי
השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

חשיפה ראשונה: סאנגיונג טיבולי

כתב: ניר בן זקן

סאנגיונג מוכרת מזה שישה עשורים כיצרנית קטנה של רכבי שטח (ולא להתבלבל עם סאניאנג יצרנית האופנועים מטייוואן) ובשנותיה הראשונות ייצרה ברישיון ג'יפ את ה-CJ. גם בישראל היא זכורה בעיקר בזכות רכבי שטח חסונים כמו המוסו והרקסטון שהחליף אותו, קורנדו ואקטיון שהוצעו במחירים עממיים ביחס למתחרים הישירים. 4 שנים לאחר שנרכשה על ידי מהינדרה ההודית שהצילה אותה מפשיטת רגל, היא חושפת את הדגם הראשון שמיועד לקהל הרחב, הטיבולי (על שם הפרבר הרומאי שידוע בארמונות וגנים יפיפיים) שיכנס לקלחת הרותחת של קטגורית הקרוסאוברים הקומפקטיים. ליצרנית הקטנה צפיות גבוהות מהוולד החדש היא מתכוונת לייצר כ-100 אלף יחידות בשנה, מחצית מכמות המכירות השנתית שלה כיום.

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

רושם ראשוני
כבר במבט ראשון ברור איזה מהמתחרים ראו מעצבי סאנגיונג לנגד עיניהם (רמז, הוא קרוי על שם של חרק). הפנסים הקדמיים גדולים (ומכילים תאורת לד כצו האופנה) משתלבים עם פס גריל שחור ויוצרים יציבה רחבה, בתי הגלגלים בולטים, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב כמחויב בסגמנט בעוד האחוריים "תפסו תחת" עם ישבן מוגבה ויחידות תאורה גדולות בצורת מחומש המתוחות לפנים. בצביעה דו גוונית הטיבולי משך הרבה תשומת לב בבירה האיטלקית, אבל גם בלבן או כסוף שגרתי יותר הוא ייחודי ובולט בנוף.

610x141
תא הנוסעים איכותי בהרבה מהנהוג אצל היצרן הקוריאני. מרבית הפלסטיקים נעימים למגע ולמראה עם גימורי שחור פיאנו ודמוי מתכת, לוח השעונים כולל צמד מנהרות לשעונים האנלוגיים ומסך דיגיטאלי מפורט בניהם (הכולל חיישני לחץ אוויר בצמיגים, זווית הפניית הגה ועוד), מסך מגע בגודל 7" בקונסולה המרכזית. יש אפילו אופציה לשילוב צבעים צעקני של שחור ואדום. האבזור בגרסאות הבכירות עשיר וכולל ריפודי עור, מצלמת רוורס, שליטה מההגה במערכת השמע, בלוטות', חיבור USB ו-HDMI, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם ועוד. גרסאות הבסיס ללא בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע ועם הגה פלסטי הרשימו הרבה פחות. המושבים מלפנים נוחים ותומכים היטב בגוף, השמשה הקדמית גדולה ומאפשרת תצפית טובה לפנים, אבל קורה A רחבה, חלונות צד ושמשה אחורית קטנים פוגעים בשדה הראיה לשאר הכיוונים. ההגה לא מתכוון למרחק, המתגים הדקים בקונסולה המרכזית אינם אינטואיטיביים, פתחי המזגן מקררים בעיקר את כפות הידיים ומתג העברת ההילוכים הידני על הבורר נותר פצפון כזכר לדגמי העבר. היינו מברכים גם על מעט יותר תאי אכסון.

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

נהיגה
הטיבולי מתבסס על פלטפורמה חדשה ובעל בסיס גלגלים של 260 ס"מ (בדיוק כמו סוזוקי קרוסאובר) שיחד עם רצפה שטוחה כמעט לחלוטין מספק מרווח רגליים נדיב לצמד מבוגרים במושב האחורי וגם מרווח הראש לא הוקרב על מזבח העיצוב בדומה לחלק מהמתחרים. תא המטען מכיל 423 ליטר (ללא גלגל רזרבי שיקטין את הנפח בגרסה הישראלית) אבל צורת אמבטיה עם מפתח צר וסף גבוהה פוגע בשימושיות. לפחות יש שקע 12V. בסעיף הבטיחות לטיבולי 7 כריות אוויר ומרכב העשוי מ-70 אחוזים של פלדה בחוזק מתיכה גבוה שיזכו אותו לדברי היצרן בציון של ארבע כוכבים במחני הריסוק NCAP על פי התקן המחמיר ב-2016.

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

בשטח לא  "יועצים" אנחנו נסגור את עסקת הרכב החדש הטובה ביותר!

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון

בחזית מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר חדש שפותח על ידי סאנגיונג המפיק 128 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-16.3 קג"מ ב-4,600 סל"ד. בשונה ממנועי טורבו מודרניים רצועת הכוח צרה מחייבת את תיבת ההילוכים (אוטומטית 6 הילוכים של אייסין) לעבוד במרץ על מנת לשמור את המנוע בתחום היעיל. הילוך ראשון קצר תורם להאצה ראשונית טובה (0-100 ב-11 שניות, 1.4 שניות מהיר יותר מקרוסאובר) אבל שאר יחסי העברה ארוכים (הילוך 5 ו-6 הם הילוכים שיוט) כך שתאוצות ביניים פחות משכנעות, גם בבחירה במצב "ספורט". זאת על מנת להטיב עם צריכת הדלק שעמדה על 14.7 ק"מ לליטר בשיוט ו-11.5 קילומטר לליטר בעומס.

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

בידוד הרעשים סביר; המנוע אומנם שקט בשיוט (110 קמ"ש 2,400 סל"ד) אבל רועש בהאצות חזקות וגם רעשי רוח מהמראות הגדולות ורעשי צמיגים נוכחים בתא. המיתלים מוצקים כך שנוחות הנסיעה קופצנית ומתקשה לסנן גם שיבושים קטנים. גרסאות הבסיס עם חישוקי 16" (18" במפואר) מציעות שיכוך עדיף בספיגת שיבושים ופחות אוושת צמיגים.

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. למרות זוויות גלגול מוחשיות האחיזה טובה ולהגה החשמלי (המציע שלושה מצבי תגבור) משקל טבעי והוא מדויק אבל לא קומוניקטיבי. הגרסאות עם חישוקי ה-16" נטו לאובדן אחיזה מוקדם יותר ומפתיעה. הטיבולי מוצע גם בגרסת הנעה כפולה, אך עם מרווח גחון צנום (16.7 ס"מ) ופגושים נמוכים ופגיעים (17/20.5 מעלות זוויות גישה/נטישה) יעודה הוא בעיקר לשלג של מדינות החוג הארקטי כך שהסבירות להגעתה ארצה נמוכה.

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

השקה סאנגיונג טיבולי. שחקן חדש בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. צילום: סאנגיונג

סיכום
בשורה התחתונה הטיבולי מציע שילוב ייחודי בין עיצוב בולט ומרהיב בדומה לניסאן ג'וק לתא נוסעים מרווח ופרקטי כמו בסוזוקי קרוסאובר (להוציא את תא המטען הקטן יותר). לכך יש להוסיף רשימת אבזור ארוכה שככל הנראה תוצע במפרט הישראלי. לרועץ עומדים לו הביצועים הפושרים ונוחות הנסיעה הנוקשה, אבל יותר מכל זהו סמל המותג שיהווה את המחסום הגדול ביותר, כי עם הסמל מלפנים היה של שתי היצרניות הקוריאניות האחרות שנמכרות בישראל, קיה או יונדאי הטיבולי היה להיט מכירות וודאי. לכך תוסיפו את העובדה שמאזדה CX3, סוזוקי ויטרה, הונדה HRV וסיטרואן קקטוס שיצטרפו בקרוב לקטגוריה התחרותית, יעשו לו חיים קשים עוד יותר. בבריטניה מחירו נמוך ב-3,000 עד 6,000 שקלים מניסאן ג'וק וסוזוקי קרוסאובר ונראה שכאן הוא יזדקק לפער מחיר גדול יותר כדי לשכנע את הלקוחות.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*