יום שישי , 19 אפריל 2024
כמה כוכבי בטיחות קבלה טויוטה CHR? צילום: טויוטה
כמה כוכבי בטיחות קבלה טויוטה CHR? צילום: טויוטה

טויוטה, אאודי ולנד רובר. תוצאות הריסוק

תומר הדר

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP  מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק של חמישה דגמים חדשים. כיאה למגמה השולטת בימים אלה באירופה, מחצית מהם הם רכבי כביש שטח או שטח. הדגם הראשון שנבחן על ידי הארגון הוא טויוטה CHR שזכה לציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן של EURONCAP. מניתוח תוצאות מבחן הריסוק של טויוטה CHR עולה כי תא הנוסעים נותר יציב הן בריסוק חזיתי והן בריסוק צידי. ב-EURONCAP מציינים לטובה גם את רמת הבטיחות שמספק טויוטה CHR במקרים של פגיעות "צליפת שוט".  EURONCAP מציין גם לזכות את נוכחותן של מערכות הבטיחות המובנות של טויוטה, אשר מותקנות גם ברכבים שמיובאים לישראל.

כמה כוכבי בטיחות קבלה אאודי Q5 החדשה - שתגיע לישראל בקרוב. צילום: אאודי
כמה כוכבי בטיחות קבלה אאודי Q5 החדשה – שתגיע לישראל בקרוב. צילום: אאודי

לצד הטויוטה נבחנה גם אאודי Q5 שקיבלה גם היא חמישה כוכבים מלאים במבחן. לפי דוח ניתוח התאונה, תא הנוסעים של אאודי Q5 עמד היטב במבחן הריסוק- אך ב-EURONCAP מדגישים שההגנה לנוסעים מאחור במבחן ריסוק המדמה פגיעה מן הצד היתה "מספקת" בלבד.

כמה כוכבי בטיחות קבל לנד רובר דיסקברי החדש. צילום: לנד רובר
כמה כוכבי בטיחות קבל לנד רובר דיסקברי החדש. צילום: לנד רובר

לצד האאודי והטויוטה נבחן גם לנד רובר דיסקברי החדש שקיבל גם הוא חמישה כוכבים מלאים ומכובדים- אך EURONCAP מדגישה כי בלנד רובר קיימים גם מספר חוסרים. כך, כרית האוויר אומנם התנפחה כראוי אך לא מנעה אפקט של צניחת ראשו של הנהג אל מתחת לכרית. במבחן הריסוק הציגי ספג לנד רובר דיסקברי ביקורת לאחר שבארגון ציינו כי ההגנה לנוסעים בפגיעה צידית היא "מספקת" בלבד וכי דלת הנהג התנתקה מציריה בשעת מבחן הריסוק הצידי. בנוסף מתריעים ב-EURONCAP  מפני צליפת שוט.

לצד דגמי אלה נבחנו מכוניות נוסעים כגון סיטרואן C3 החדשה – שקיבלה ארבעה כוכבים ופיאט 500 ופורד קא- שזכו לציון חלקי ביותר, של שלושה כוכבים מתוך חמישה.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =