יום שישי , 29 מרץ 2024
טויוטה 4-ראנר TRD - כלי שטח רציני שלא מגיע אלינו באופן סדיר. צילום: טויוטה
טויוטה 4-ראנר TRD - כלי שטח רציני שלא מגיע אלינו באופן סדיר. צילום: טויוטה

טויוטה יותר קשוחה

תומר הדר

"הבו לנו טויוטה פוראנר" מתחננים חובבי רכבי השטח בישראל – ובצדק. בעוד שיבואני הרכב הוותיקים חדלו כמעט לחלוטין מיבוא של רכבי שטח אמיתיים, בארה"ב יצרני הרכב ממשיכים להציע לחובבי רכבי שטח לא מעט חלופות לא רעות בכלל, שכוללות כמעט בכל המקרים מנועי בנזין אימתניים, שלדות סולם, הילוך כוח ולפעמים אפילו נעילה, ראה ערך טויוטה FJ קרוזר. אז בעוד שבישראל חובבי שטח שמעוניינים ברכב שאינו סוג של טלטולית בעלת סרנים חיים מסתפקים בפראדו, עם בקרת המשיכה והפגושים הפלסטיים, בארה"ב טויוטה מודיעה על הצגתן של חבילות אבזור חדשות לפוראנר – שכוללות לא מעט אופציות מעניינות. אפילו מעניינות מאוד.

לשם כך גייסו בטויוטה את חטיבת TRD – Toyota racing design – שמציגה את חבילת trd off road   – וחבילת trd off road premium. את שתי החבילות, חשוב להדגיש, ניתן לרכוש בארה"ב ישר בסוכנות טויוטה והן מהוות למעשה צמד רמות אבזור חדשות בפני עצמן. הכל מקורי, הכל מאושר על ידי היצרן, הכל היה חוטף הורדה מהכביש אם זה היה קורה בישראל ובוחני משטרת התנועה היו שמים יד על הפוראנר של TRD.

טויוטה 4-ראנר TRD - כלי שטח רציני שלא מגיע אלינו באופן סדיר. צילום: טויוטה
טויוטה 4-ראנר TRD – כלי שטח רציני שלא מגיע אלינו באופן סדיר. צילום: טויוטה

אז קודם כל, שתי רמות האבזור החדשות כוללות את מערכת ה-multi terrain של טויוטה – שכוללת מספר מצבים שונים של בקרת המשיכה. כאשר הפוראנר נמצא בהילוך כוח, המערכת גם מסוגלת לווסת לבד ירידה במדרון באחד מחמש מהירויות זחילה שניתן לקבוע מראש. כמובן, הטיפול של TRD לא מסתכם רק בבקרת זחילה – אלא בעיקר בעבודת מתלים. ה-TRD בשתי רמות האבזור מצויד במערכת שבטויוטה מכנים KDSS – מערכת מתלים קינטית. שמאפשרת לנהג לבחור בין מצבים בהם הרכב יכול לפתוח מתלים יותר מפוראנר ברמות האבזור הנמוכות. בנוסף, בטויוטה מתייחסים גם למה שהיצרנית מגדירה כ"זוויות גישה ונטישה משופרות – ויותר מרווח גחון". במהלך החודשים הקרובים צפויים להגיע לישראל רכבי טויוטה ביבוא מקביל. ניתן רק לקוות שבין מבולי ההיברידיות נראה גם אולי איזה פוראנר חדשה במצב טוב.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − 1 =