יום שישי , 29 מרץ 2024
מטפסים על הגלבוע במסלול אופניים למטיבי דיווש. צילום: רוני נאק
מטפסים על הגלבוע במסלול אופניים למטיבי דיווש. צילום: רוני נאק

טיול אופניים – מטפסים לגלבוע

נהננו מאד ממסלול הטיול לגלבוע אותו פרסמנו רק לפני כחודש. וזה היה מספיק כדי לחזור אליו, הפעם על אופניים, כדי לחקור את הכתפיים המערביים שלו, במסלול מעגלי שמתחיל מאתר הסקי, דרך מצפור ויניה לטיפוס לדרך הנוף ומשם גלישה לגן נר ובחזרה לסקי.

logo-hyundai-610

אורך המסלול כ-30 קילומטרים והוא משלב את סינגל רום הגלבוע עם המקטע המסומן לגן נר.

נקודת ההתחלה היא החניון של אתר הסקי בגלבוע. אליו נגיע מצומת יזרעאל על כביש 675 ונפנה ימינה לכביש 667 הלוא היא דרך נוף גלבוע. נפנה מיד שמאלה לחניון רחב הידיים של האתר ולהתארגנות.

טיל אופניים לגלבוע. התכוננו לטיפוס רצוף כמעט של עשרה קילומטרים, כמעט, 500 מ' אנכיים - כמעט. צילום: רוני נאק
טיל אופניים לגלבוע. התכוננו לטיפוס רצוף כמעט של עשרה קילומטרים, כמעט, 500 מ' אנכיים – כמעט. צילום: רוני נאק

את מוצא השביל נמצא בשער המזרחי ביותר של האתר. כדי להגיע אליו יש לרכוב לעבר הגדר הדרומית של המתחם ולעקוב אחריה מזרחה, דרך חניון של כלי עבודות עפר, עד לשער הולכי רגל פתוח. אחריו תמצאו כבר את סימוני השביל. שימו לב! מיד בתחילה יש פיצול ימינה ושמאלה. השביל הימיני יקח אתכם לגן נר, השמאלי (הרחב יותר) הוא השביל שלנו.

יהיה עליכם להגיע מוכנים פיזית ובשעות היום הקרירות שכן ב-14 קילומטרים האלו צפוייה לכם עלייה תלולה של כ-500 מטרים. רוב העליה מתונה, הנוף מקסים, ותאי השטח מחליפים צורה, צבע וצל. לאחרונה נראה כי רוכבי אופנועי אימצו את פינוקי הסינגל הזה וכשאנחנו רכבנו אותו (באמצע אוגוסט) הוא היה מפורר דרדרתי והקשה מאד על הטיפוס. אנחנו מניחים שבעונות הנכונות, השביל מהודק ומזמין הרבה יותר.

המעלה עצמו אינו טכני מדי, אלא דורש כושר וכוח רצון. בהחלט לא משהו שעשוי להתאים לרוכב מתחיל – גם לא במורד. הרכיבה עוברת דרך חורשות אקליפטוסים, קרחות יער, ליד תאנים ורחובים המדיפים ריחות חזקים, ובעיקר ביער אורנים מקסים שבין עציו מציץ נוף העמק והקיבוצים.

אחרי הטיפוס הארוך, כשהנוף בשיאו, נפגוש את דרך נוף גלבוע, נחצה את הכביש בזהירות ונמשיך עם השביל המסומן לגן נר. כאן משתנה המגמה והשביל ברובו במורד. המקטע הזה מעיד על העבודה הרבה שנעשתה בפריצתו והוא כולל קטעים חצובים, משטחי אבן שנבנתה וגשר אחד או שניים. בהחלט חיזוק חיובי למקימיו. הקטע הזה פחות טחון על ידי האופנוענים, וטכני ומאתגר יותר לרכיבה – כיף אמיתי.

טיל אופניים לגלבוע. הסינגל ייקח אתכם להיכרות עם חלקים מוכרים ומטויילים פחות של הגלבוע ולמקומות כאלו. צילום: רוני נאק
טיל אופניים לגלבוע. הסינגל ייקח אתכם להיכרות עם חלקים מוכרים ומטויילים פחות של הגלבוע ולמקומות כאלו. צילום: רוני נאק

כאן השביל מאתגר מאד, יפנק אתכם עם נוף דרומה, לשטחים שמעבר לגדר ההפרדה ולעבר ג'נין. ועם סינגל טכני שעובר מדי פעם בין חורבות ובורות מים. גם כאן יש די הרבה דרדרת ואבנים על הסינגל – כדאי להיות עירניים ובחלקו צריך לדווש בעוצמה כדי להתגבר על מעברים טכניים – בהחלט מתאים לרוכבים קשוחים.

מדי פעם איבדנו את הסימונים של השביל – ייתכן בשל אבנים שהוזזו, או סתם תשישות שלנו…מה שגרם לנו להתברבר ליד גן נר – פעמיים עד שלבסוף התייאשנו וחזרנו על הכביש. בכל מקרה אמור להיות חיבור בשטח מגן נר לסקי – אנחנו לא מצאנו את מוצא השביל.

מסלול טיול עם יונדאי בגלבוע. איזה נוף! מרחיב את הנשמה. מולנו תל יוסף ורחוק יותר גבעת המורה. צילום: רוני נאק
מסלול טיול עם יונדאי בגלבוע. איזה נוף! מרחיב את הנשמה. אולי בכל זאת יהיה קל יותר עם יונדאי IX35. צילום: רוני נאק

בחזרה בסקי, והתפנקנו בארוחת צהריים מאוחרת במסעדת קימל. אפשר לטבול במים של עין יזרעאל להוריד את האבק, או ליהנות מארוחה בעלת נופך מקומי יותר בחוות התבלינים שבגלבוע.

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 + 4 =