יום חמישי , 28 מרץ 2024

טיול שטח – לאורך הגלבוע

הגלבוע במובנים רבים היה ערש עולם השטח שלי. על שביליו, יער האורנים והנוף המדהים שנשקף ממנו. ריח האורנים עדיין נישא באפי ומזכיר לי את הבית בכל פעם שאני מגיע לאיזור המקסים הזה. והפעם אשתף אתכם בציר טיול אשר יעביר אתכם במסלול קל ברובו לנהיגה בין כמה נקודות עניין.

logo-hyundai-610

רוב ציר התנועה מתאים לכל רכב פנאי גם כזה ללא הנעה כפולה. אולם בנקודה אחת, מעלה תלול ודרדרתי, יהיה עליכם למצא ציר עוקף דרך היער. אנו עברנו את המעלה הזה על יונדאי IX35 מצוייד בהנעה כפולה – ללא דרמה כלל. השכילו להשתמש באמצעים שיש לכם ברכב אם זה בכפתור נעילת מערכת ההנעה, וחשוב מזה כפתור הגבלת המהירות במורד (שניהם פריטים סטנדרטיים ביונדאי) אשר יהיה מאד שימושי במורדות הארוכים והדרדרתיים  בסוף המסלול.

מסלול טיול עם יונדאי בגלבוע. לא לוותר על ביקור וטבילה בעין יזרעאל - נקודת המוצא של המסע שלנו. צילום: רוני נאק
מסלול טיול עם יונדאי בגלבוע. לא לוותר על ביקור וטבילה בעין יזרעאל – נקודת המוצא של המסע שלנו. צילום: רוני נאק

אורכו הכולל של מסלול הטיול הוא 17.5 קילומטרים ולנו הוא לקח כשעה וחצי של נהיגה נינוחה עם עצירות תכופות לצילומים. אפשר בקלות למתוח את המסלול הזה על פני חצי יום אם מתעכבים לטבילה בעין יזרעאל – נקודת ההתחלה שלנו – ואם משלבים גם ארוחה בחוות התבלינים או בקימל (אישית אני מעדיף את החווה…)

לנקודת המוצא נגיע מצומת יזרעאל על כביש 675 (כביש 65 לעפולה ואז שמאלה לתענכים זה 675). נרד בזהירות מהכביש לנסיעה קצרה על דרך עפר עד לחורשת אקליפטוסים שבתוכה תגלו את עין יזרעאל. המעיין סודר על ידי קק"ל אשר מזרימה אליו מים בכל השנה. יש למקום היסטוריה מקראית ומוזכר בקרב של שאול נגד הפלשתים בספר שמואל. במקום תמצאו בית משאבות נטוש, נקבת מים זורמים צל מעולה ופינות לפיקניק. מומלץ בחום!

נצא בחזרה לכביש ונפנה ימינה במעלה. אחרי כמה מאות מטרים נפנה שמאלה לדרך נוף גלבוע. נחלוף על פני מרכז המבקרים החדש ונמשיך בכביש הצר כ-5.5 קילומטרים עד לפני שמאלה להר שאול. נפנה שמאלה ונמשיך עד לקצה הכביש לתצפית מרהיבה על עמק בית שאן.

נחזור לעבר הצומת עד שנפגוש את סינגל הגלבוע וסימון שבילים כחול החוצים אותו. נפנה שמאלה- לשטח עם סימון השבילים הכחול. הסימון הזה יוביל אותנו מזרחה – על קו העצים – את רוב הדרך.

איך נכין דבש חרובים?

לשטוף את החרובים, לשבור אותם לחתיכות קטנות, לכסות במים עד גובה החרובים, להשרות ללילה.
למחרת, לשפוך את מי ההשריה ללא החרובים לסיר, לחמם את המים (חשוב שלא להגיע לרתיחה ), ולבשל זמן רב עד שהמים מצטמצים והופכים לנוזל  סמיך.
בסוף צריך להתקבל נוזל סמיך ומתוק – דבש חרובים!

הנהיגה מאד יפה. משמאל נפתח הנוף למרחק רב, סביבנו אורנים ועצי חרוב רבים מהם אפשר ללקט חרובים טעימים. הדרך ממשיכה ותביא אתכם לחניון מקסים בשם העמק הנעלם. יש בארץ כמה "עמקים נעלמים" אבל זה בהחלט אחד היפים בהם. נקודה ראויה לגמרי לקפה ולטיול רגלי קצר באיזור.

מסלול טיול עם יונדאי בגלבוע. איזה נוף! מרחיב את הנשמה. מולנו תל יוסף ורחוק יותר גבעת המורה. צילום: רוני נאק
מסלול טיול עם יונדאי בגלבוע. איזה נוף! מרחיב את הנשמה. מולנו תל יוסף ורחוק יותר גבעת המורה. צילום: רוני נאק

מהעמק נמשיך לתוך שמורת הגלבוע. נעבור מנע בקר ואחריו ייפתח הנוף כשאנו נודדים מחוץ ליער האורנים. נחצה את השביל היורד רגלית לעין סמל החרב ונמשיך מזרחה כשמולנו הולך ונפתח עמק בית שאן והבקעה. מתחילים לרדת במורד תלול ושימוש בהגבלת המהירות במורד חיונית בכמה קטעים תלולים יותר.

נגיע לצומת שבילים בה נפגש עם שביל שחור היורד מדרך נוף גלבוע, שביל ירוק היורד לבית אלפא. נפנה שמאלה עם השביל הירוק בדרך עפר לבנה וקלה לנסיעה. הדרך תלולה וארוכה מאד וגם כאן יש לשמור ולחסוך בשימוש בבלמים. נחלוף על פני מצבת הזכרון לחללי חפציבה ונמשיך במורד לעבר שוליה של מחצבה גדולה. בנקודה הזו המורד הופך לדרדרתי ולא סימפתי – סעו בזהירות.

לכל טיולי השטח שלנו

איך נקח אופניים לשטח?

המסלול מסתיים על כביש 6666 אשר עולה למעלה גלבוע. אנו נפנה בו שמאלה ומיד ימינה לסיום בגן גורו (גן אוסטראלי מרתק) ו/או לטבילה בסחנה.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × one =