יום חמישי , 28 מרץ 2024
Tesla Model X. Photography - Tesla

טסלה מציגה – קרוסאובר חשמלי

אחרי מכונית הספורט החשמלית המהירה בעולם (טסלה רודסטר) ומכונית הנוסעים החלוצית (מודל S), אילון מסק, מנכ"ל טסלה, מציג דגם שלישי – קרוסאובר בשם מודל X. בינתיים מדובר בקונספט, אך כדרכה של טסלה, על הנייר הוא נראה מאוד חדשני ומבטיח: ה-X מצויד בצמד דלתות כנפי שחף אחוריות הנפתחות באופן חשמלי, מאפשרות פתיחה גם במקומות צרים ומונעות את הבעיה הגדולה ביותר של דלתות מסוג זה – גישה לסגירתן לאחר שמתיישבים. הנוסעים, אפוא, נותרים רק עם היתרונות של תצורה זו, ובראשם כניסה ויציאה מבלי צורך להתכופף ולהתקפל, עניין חשוב במיוחד בהתחשב בעובדה שיש כאן שלוש שורות מושבים ומקום לשבעה נוסעים.

Tesla Model X. Photography - Tesla

המודל X יונע על ידי שני מנועים חשמליים – האחד מלפנים המעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים והשני מאחור ומחובר לגלגלים האחוריים, כך שלמעשה מתקבל רכב כפול הנעה. הביצועים מבטיחים להיות טובים מאלו של פורשה 911 (!), עם האצה מאפס למאה ב-4.4 שניות… טווח הנסיעה יהיה תלוי בחבילה שתבחרו: ישנם שלושה מארזי סוללות – 40, 60 ו-80 קילוואט/שעה – המאפשרים בין כ-230 לכ-435  ק"מ של נהיגה בין ההטענות.

Tesla Model X. Photography - Tesla

מיקום המנועים הנמוך והסוללות הצמודות לרצפה השטוחה מבטיחים גם מרווח מכובד לנוסעים – כל כך מכובד עד כי טסלה מצהירה על מרחב מחיה טוב מזה של אודי Q7. בנוסף, מכיוון שהמנוע הקדמי אינו נמצא בחזית אלא בצמוד לגלגלים, מקבלים תא מטען מרווח מלפנים, שמתווסף לתא הקונבנציונלי מאחור. תא הנוסעים מבטיח רשימת חידושים אף הוא, כולל מסך תפעול ענק בסגנון אייפד, מסכי תפעול קטנים יותר על גלגל ההגה ומושבי עור הניתנים לכוונון אישי לכל נוסע.

Tesla Model X. Photography - Tesla

יחידות ראשונות של המודל X יתגלגלו מפס הייצור בסוף 2013 והשיווק המסחרי יחל ב-2014. המחיר עדיין לא פורסם, אך כבר עתה ניתן להזמין את המכונית באתר החברה – בתנאי שתשאירו מקדמה בסך 5000 דולר.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + 12 =