יום שלישי , 17 אוקטובר 2017
דף הבית » חדשות » יושבים? קבלו: מנוע 1.6 ליטר עם 502 כ"ס
יושבים? קבלו: מנוע 1.6 ליטר עם 502 כ"ס

יושבים? קבלו: מנוע 1.6 ליטר עם 502 כ"ס

בינתיים ביגואר לא ממש מתכוונים להוציא את מכונת החלומות הזאת לייצור רשמי, אבל בינתיים הם רומזים לנו בפולניות יתר: "תראו מה אתם מפסידים!". ובכן, ההפסד מרהיב ביותר. מלבד העובדה שהמכונית שעונה לשם יגואר C-X75 היא אחת המכוניות היפות שראינו בשנים האחרונות, ומלבד העובדה שמדובר במכונית ההיברידית הנטענת המדהימה ביותר שאפשר רק לחשוב עליה – היא מצוידת בטכנולוגיה מאוד ספציפית: מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר שמייצר – לא, לא 110 כ"ס וגם לא 126. מנוע הבנזין, 1.6 ליטר של יגואר C-X75 מייצר 502 כ"ס. רגע, מה?

C-X75 של יגואר מפגן יכולת לקראת עונת הפורמולה הבאה. 502 כ"ס ממנוע 1.6 ל'. צילום: יגואר

C-X75 של יגואר מפגן יכולת לקראת עונת הפורמולה הבאה. 502 כ"ס ממנוע 1.6 ל'. צילום: יגואר

ובכן, בסוג של קריצה לעונה הבאה, 2014, של מירוצי פורמולה 1, ביגואר החליטו להראות מה אפשר להוציא מ-1,600 סמ"ק בלבד. המנועים של מכוניות הפורמולה 1 של העונה הנוכחית הם בנפח של 2.4 ליטר ואסור לצייד אותם במגדשי טורבו. כדי שמירוצי פורמולה 1 ייחשבו ידידותיים יותר לסביבה, החליטו בהנהלה לחייב הקטנה משמעותית של המנועים, ולאפשר תוספת של מגדשי טורבו.

המנועים החדשים של פורמולה 1 2014 יהיו בנפח של 1.6 ליטר, אבל הם יהיו בנויים משש בוכנות בצורת וי (V6). ההספק הזה מושג במהירות מנוע, סל"ד, גבוה במיוחד, שיוגבל בעונה הקרובה ל-15,000 סל"ד. זאת בזמן שמכונית מודרנית משייטת במאה קמ"ש סביב 2,000-3,000 סל"ד ומשיגה את ההספק המירבי שלה איפשהו באזור ה-7,000 סל"ד או פחות. מנועי המירוצים החדשים צפויים להשיג הספקים של כ-700 כ"ס ואף יותר מכך, והם מיועדים להחזיק מעמד שלושה-ארבעה מירוצים, פחות או יותר, לפני שישבקו חיים.

C-X75 של יגואר רכב תצוגה לקראת עונת הפורמולה הבאה. 502 כ"ס ממנוע 1.6 ל'. צילום: יגואר

C-X75 של יגואר רכב תצוגה לקראת עונת הפורמולה הבאה. 502 כ"ס ממנוע 1.6 ל'. צילום: יגואר

כדי להשיג הספק שלא יהיה רחוק מדי מההספקים של מנועי הפורמולה 1 החדשים, החליטו ביגואר לקחת מנוע 1.6 ליטר, עם ארבעה צילינדרים בלבד – ממש כמו מנוע המאזדה של השכנים, אבל להגדיש אותו במגדשי טורבו וגם במגדשי על, ובאמצעות חומרים קלילים, בקרה ממוחשבת ותכנון מתקדם של יכולת יניקת אוויר ופליטה – לאפשר למנוע לפעול במהירויות מנוע גבוהות במיוחד. את שיא ההספק משיג המנוע הזה סביב 10,000 סל"ד. מנוע כזה יהיה, בוודאי, אמין הרבה יותר ממנוע פורמולה 1, שהוא כמעט חד פעמי, אבל סביר שלא יוכל להחזיק מעמד כמו מנוע בנזין פשוט וחלש משמעותית.

לצד מנוע ה-1.6 ליטר האימתני פועלים שני מנועים חשמליים חזקים במיוחד, שמספקים ביחד 390 כ"ס. בשיתוף פעולה עם מנוע הבנזין מסוגלת המכונית לייצר 850 כ"ס ואם הנהג רק יחפוץ בכך (כלומר – רגוע על הדוושה), יוכל להשיג טווח נסיעה חשמלי של 60 קילומטרים (בלי לצרוך טיפה אחת של בנזין) וצריכת דלק נמוכה במיוחד.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6