יום שישי , 29 מרץ 2024
יונדאי טוסון RPG. רכב תצוגה לקראת תערוכת SEMA בחודש הבא. איור: RPG
יונדאי טוסון RPG. רכב תצוגה לקראת תערוכת SEMA בחודש הבא. איור: RPG

יונדאי טוסון RPG

ניר בן זקן

תרבות ה"ללכת בלי ולהרגיש עם" הפכה פופולארית יותר מתמיד בעולם הקרוסאוברים המודרניים. כמעט שהתרגלנו לכלים בעלי מראה מסוקס מחד ואפס יכולת שטח מאידך. כקונטרסט לכך יונדאי תציג בתערוכת SEMA, הבמה המרכזית והחשובה לשיפורי רכב, קונספט של הטוסון החדש שעשוי – כך לדבריהם – להביך את רכבי השטח הקשוחים ביותר.





הטוסון שנבנה בסדנת RPG (ר"ת Rockstar Performance Garage) זוכה להגבהה מסיבית של 15.2 ס"מ תודות לקוויל אוברים (קפיצים משולב עם בולם זעזועים) 2.5" של KING בכל ארבעת הפינות. מלבד הגדלת מרווח הגחון, הגבהת המרכב מאפשרת התקנת צמיגי שטח אגרסיביים של מיקי טומפסון באחה MTZ בקוטר 32" (גדולים יותר מאלה של רנגלר רוביקון סטנדרטי) המולבשים על חישוקי 17" של KMZ המותאמים למרוצי שטח. מיגון תחתון מלא וצינורות הגנה לסף מאפשרים שימוש במגבה היי-ליפט. סוללת תאורת לד בקצה הגג ובתחתית הפגוש הקדמי, צביעה בשחור מט לסבכה הקדמית ובתי גלגלים מודגשים (בכדי להכיל את הגלגלים הגדולים) משלמים מראה קרבי בהרבה מהגרסה הרגילה.

ויש גם יונדאי וולוסטר - BTR - שיעמוד לצד יונדאי טוסון החדש. צילום: RPG
ויש גם יונדאי וולוסטר – BTR – שיעמוד לצד יונדאי טוסון החדש. צילום: RPG

הכל על יונדאי טוסון החדש

טיול שטח לדיונה הגדולה

גם מנוע 1.6 טורבו זוכה לשדרוג בדמות פילטר אוויר של K&N, צינורות למערכת היניקה והפליטה מנירוסטה, מצנן ביניים (אינטרקולר) ומצנן שמן של Mishimoto, שסתום ביי-פאס לטורבו של Turbonetics, ומצבר יבש של Odyssey. יונדאי לא חשפה מה השיפור בנתוני התפוקה בהשוואה ל-177 כ"ס שמפיק המנוע הסטנדרטי.
הטוסון RPG יוצג כקונספט יוצג כאמור בתערוכת SEMA שתפתח את שעריה בתחילת נובמבר בלאס ווגאס אך הסיכויים להבשלתו לגרסת ייצור אפסיים. בעינינו בכל מקרה מדובר בטוסון מעורר תאבון.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × four =