יום חמישי , 28 מרץ 2024

יונדאי ix45 – אימרו סנטה פה

הרבה באזז קיים ברשת ואצלנו סביב מחליפת הסנטה פה – להלן יונדאי ix45. ואחד הדברים הראשונים שהתגלו למערכת שטח זה שאצלנו היא צפויה להישאר עם השם "סנטה פה" בניגוד לכל קו הדגמים החדשים של יונדאי שהחליפו את שמותיהם לסימולי I ו-X (למען הצדק חלקם נושאים גם שם וגם סימול). למעט המחליף של הטוסון שנקרא בפשטות ix35. אז תשכחו מ-ix45 ושננו את השם סנטה פה – מאחר שמדובר בכלי רכב – גיפ מרוכך או רכב פנאי – חדש מהמסד לטפחות.

Hyundai-Nuvis-Concept-הקונספט שהתחיל את הכל. רמזים לסנטה פה החדשה. צילום: יונדאי

הסנטה פה ישען על הבסיס המכאני של i40 אשר מציע בסיס גלגלים גדול של 277 ס"מ. i40 אגב הושקה ממש השבוע בשוק הישראלי והיא מוצעת בגרסאות סדאן ו-CW בשתי רמות גימור וטווח מחירים שבין 161 ל-200 אלף שקלים.

יונדאי סנטה פה החדשה תשתחרר ממנוע ה-2.4ל' הנוכחי לטובת דור מנועי ה-GDI החדשים בעלי ההזרקה הישירה וכן ייתכן כי תצויד גם במנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין החדש המפיק 274 כ"ס. עוד צפויה בהיצע גרסת דיזל נקיה במיוחד (יורו 6) בנפח 2.0 ל' המפיקה 150 כ"ס. למנועים אלו מרווחים טיפולים של 30 אלף קילומטרים או 24 חודשים – ויש לכך השלכות ישירות על עלויות האחזקה. העברת הכוח תסתמך על תיבת ששת ההילוכים של יונדאי ותהיינה גרסאות בעלות הנעה קדמית והנעה כפולה.

יונדאי i40 - המשפחתית הגדולה של יונדאי - אשר הושקה השבוע בישראל - נותנת את הבסיס המכאני של הסנטה פה החדשה שתגיע אלינו ב-2013. צילום: יונדאי

בניגוד לשמועות כי הסנטה פה החדשה (ix45) תצויד רק בחמישה מושבים – סיפר לנו המקור שכל הגרסאות תהיינה מצויידות בשבעה מושבים וכי נשקלת האפשרת להציע גם סנטה פה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר (כמעט כמו ה-ורה קרוז הגדול שלא הגיע אלינו לבסוף).

גם בסנטה פה של 2013 יעבור הפנים את הטיפול של הדגמים החדשים של יונדאי. כך שניהיה צפויים לקבל את כך מערך המולטימדיה החדש של היצרן, חומרים חדשים ועיצוב חדש לתא הנהג והנוסעים, בלם חניה חשמלי, מושבים מחוממים ומאווררים ועוד.

בניגוד להערכות הראשוניות כי סנטה פה החדש (ix45) יגיע אלינו בסתיו 2012 – יהיה זה סביר להניח שראשוני הכלים יפרקו בנמל אילת רק ברבעון הראשון של 2013 כדגמי אותה שנה.

לעת עתה – יונדאי משווקת את האחרונים של יחידות הסנטה פה הנוכחית וייתכן כי מדובר בהזדמנות לקבל עסקה כדאית לסנטה פה מהמלאי.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + twenty =