יום שבת , 22 יולי 2017
דף הבית » חדשות » ימאהה YXZ1000R – טורף RZR?
ימאהה YXZ1000R – טורף RZR?
ימהה מציגה מחסל RZR בארה"ב. צילום: ימהה

ימאהה YXZ1000R – טורף RZR?

ניר בן זקן
לפולריס RZR שמורה זכות הראשונים כמייסד קטגוריית רכבי השטח SBS (SideBySide) אבל למעשה ב-2004 שלוש שנים לפני שהרייזר שינה את עולם השטח, ימאהה היפנית הציגה את הריינו (Rhino – קרנף) גרסה "חמימה" לרכבי עבודה כמו קוואסקי מיול ופולריס ריינג'ר. יותר מעשור לאחר מכן היא חושפת את הנשק שעשוי להדיח את ה-RZR מהתואר, ה-YXZ1000R.

החידוש המרכזי הוא מנוע 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק (2 צילינדרים אצל המתחרים) עם 113 כ"ס, 31 סוסים פחות ממה שמפיקה גרסת הטורבו הבכירה של ה-RZR. לטענת ימאהה תפוקת הכוח לינארית עם מומנט זמין בסל"ד נמוך ויכולת לטפס בהירות כל הדרך למנתק הצתה ב-10,500 סל"ד בו מרבית מנועי הטורבו לא מסוגלים לנשום. בהמשך שרשרת ההנעה נמצאת תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים (בהפעלה סיקוונסיאלית של בורר ההילוכים, למעלה למטה, בדומה לטיפטרוניק) שלטענת החברה מונעת אובדני כוח של בין 15 ל-20 אחוזים בהשוואה לתמסורת וריאטור של המתחרים. הכוח עובר לגלגלים האחוריים או לכל הארבעה ויש גם נעילה לדיפרנציאל הקדמי (מאחור בדומה לטרקטורון אין דיפרנציאל).

ימהה מציגה מחסל RZR בארה"ב. צילום: ימהה

ימהה מציגה מחסל RZR בארה"ב. צילום: ימהה

ל-YXZ1000R שלדה חדשה לחלוטין עם א/ר/ג של 183.4/162.6/312.1 ס"מ ובסיס גלגלים של 230 ס"מ הוא 9.9 ס"מ ארוך יותר, 3.9 ס"מ נמוך יותר ובעל בסיס גלגלים גדול ב-1.4 ס"מ מ-RZR1000 מה שאמור לתרום ליציבות כיוונית עדיפה. מתלים נפרדים עם בולמי זעזועים של פוקס פודיום 2.5 בכל ארבעת הפינות מעניקים מהלך מתלה של 41 ס"מ מלפנים (0.4 ס"מ יותר מרייזר) ו-42 ס"מ מאחור (3.7 ס"מ פחות מ-RZR) ו-33 ס"מ של מרווח גחון של 33 ס"מ מרווח גחון (1.3 ס"מ פחות מהפולריס).

ימהה מציגה מחסל RZR בארה"ב. צילום: ימהה

ימהה מציגה מחסל RZR בארה"ב. צילום: ימהה

המחיר בארה"ב,19,800 דולר (77,500 שקלים לפני מיסים) זהה לזה של הגרסה האטמוספרית של ה-RZR1000 (וזול ב-5,000 דולר מהרייזר טורבו). מ"קשר ימי" יבואנית טרקטורוני ואופנועי הים של ימאהה נמסר כי ה-YXZ1000R יגיע ארצה בנובמבר.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6