יום חמישי , 28 מרץ 2024
טראפוג'ה TF-X. קונספט מרהיב, אבל עדיין מחכים להכשרת קודמו
טראפוג'ה TF-X. קונספט מרהיב, אבל עדיין מחכים להכשרת קודמו

ימריא? נחשף המסוק-מכונית, טראפוג'ה TF-X

את טראפוג'ה מכירים חובבי התעופה מה"טרזישן" (Terrafugia Transition), המטוס שהופך למכונית ולהיפך. כלי הרכב העתידני עוד לא יצא לשוק, אבל בחברה כבר חושפים את השלב הבא

אפשר לומר שפרויקט המכונית-מטוס של טראפוג'ה (Terrafugia), המממ…., לא מתרומם. נזכיר שמדובר בכלי רכב ששמו הוא טראפוג'ה טרנזישן (Transition) – מדובר במכונית שמותחת כנפיים והופכת למטוס – ולהיפך – בתוך שניות. האווירונית הזאת עשויה חומרים קלים במבנה אווירודינאמי, ומכילה הגה ודוושות לכביש, וגם סטיק ומכשירים לשלבי הטיסה. טראפוג'ה טרנזישן כבר הוכיח את עצמו באוויר במגוון טיסות מבחן, אבל בינתיים עוד לא החל להימכר באופן סדיר בעולם, ונראה שהוא מחכה לפיצוח בעיות אחרונות, ביורוקרטיות בעיקר.

טראפוג'ה TF-X. אם וכאשר יעבור לייצור, יעבור בוודאי קודם כל אצל עשירי העולם
טראפוג'ה TF-X. אם וכאשר יעבור לייצור, יעבור בוודאי קודם כל אצל עשירי העולם

לעומת הטרנזישן, שהיא מכונית-מטוס, פרויקט חדש שמציגה החברה הוא מכונית-מסוק. לפרויקט החדש קוראים "טראפוג'ה TF-X" והוא נראה מהפכני ועתידני עוד יותר מהטרנזישן. ה-TF-X מצויד במערכת הנעה היברידית רבת עוצמה, שמאפשרת שימוש ברוטורים/מנועים שמשנים את הזווית שלהם לפי הצורך: הם מכוונים כלפי מעלה בעת המראה ורטיקאלית, כמו במסוק, ואז מוטים קדימה, כמו במטוס, למשך הטיסה.

טראפוג'ה TF-X. ממריא ונוחת כמו מסוק, טס כמו מטוס ונוסע כמו מכונית
טראפוג'ה TF-X. ממריא ונוחת כמו מסוק, טס כמו מטוס ונוסע כמו מכונית

רוב מהלכי ההמראה/טיסה/נחיתה מתבצעים בטראפוג'ה TF-X באופן אוטומטי, אבל לנהג/טייס יש את המילה האחרונה והוא יכול לקחת את השליטה מהמחשבים. צפו המראות ורטיקאליות באמצע נתיבי איילון בשעות הפקקים.

האם נראה בקרוב את ה-TF-X באולמות התצוגה של יגאל אלון בתל אביב? בקרוב לא. אבל נראה שאנשי טראפוג'ה עקשניים הרבה יותר מכפי שאפשר להעריך. אנחנו מחזיקים להם אצבעות.

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + 15 =