יום שלישי , 19 מרץ 2024
הם מצאו פרצה - כך נגנבו מאות ג'יפים באמצאות לפטופ בלבד. ציפיתם לפריצת קוד מתוחכמת? לא הפעם. צילום: ג'יפ
הם מצאו פרצה - כך נגנבו מאות ג'יפים באמצאות לפטופ בלבד. ציפיתם לפריצת קוד מתוחכמת? לא הפעם. צילום: ג'יפ

כך נגנבו ג'יפים עם לפטופ

תומר הדר

רק לפני כחודש סיפרנו לכם על כנופיית האקרים אמריקאית, שהצליחה לגנוב עשרות רכבים מתוצרת ג'יפ ללא מאמץ, לאחר שהשתמשו בכלי פריצה פשוט במיוחד: לפטופ. מטבע הדברים, הרשויות בארה"ב לא ממש התלהבו מן הקלות בה הצליחו ההאקרים להיכנס לג'יפים, להניע אותם ולהימלט (כפי שניתן לראות בסרטון) והחליטו על תחילתה של חקירה מקיפה בנושא.

החקירה כללה מעקבים אחרי שני חשודים בפריצות עד לתפיסתם, לאחר מספר חודשים שבמהלכם ניסתה המשטרה האמריקאית שוב ושוב ללכוד את הצמד בפעולה. על פי המידע אשר מתפרסם בארה"ב, שני החשודים הצליחו להשיג עותקים של תוכנת DEALERCONNECT של פיאט קרייזלר, התוכנה המשמשת לביצוע דיאגנוסטיקה ברכבים ואיתור תקלות. לאחר שהזינו בתוכנה את פרטי הרישוי של הרכבים, הצליחו השניים להורות למערכות האבטחה של המכוניות לחשוב שהן נמצאות למעשה בעיצומו של טיפול – ולאפשר את התנעתן כביכול באמצעות המכונאי אשר עובד על הרכב.

פיאט קרייזלר ארה"ב הודיעה בתגובה שתשלח לסוכניה עדכונים לתוכנת DEALERCONNECT – כך שלא יהיה ניתן עוד להפעילם שלא באמצעות מפעיל מורשה.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − 2 =