יום חמישי , 28 מרץ 2024
"טויוטה לנד קרוזר הוא מניה" - מירון לוי מנכ"ל קבוצת לוי יצחק על המחירון של חודש מרץ 2016. צילום: טויוטה
"טויוטה לנד קרוזר הוא מניה" - מירון לוי מנכ"ל קבוצת לוי יצחק על המחירון של חודש מרץ 2016. צילום: טויוטה

למה טויוטה לנד קרוזר לא יורד במחירון?

תומר הדר

מחירוני הרכב המשומש של חודש מרץ מאירים השנה פנים לבעלי טויוטה לנד קרוזר, כך עולה מסקירת מחירון לוי יצחק החדש. בפועל, מחירון לוי יצחק של חודש מרץ אינו משקף כל תנודה במחירי טויוטה לנד קרוזר, בכל השנתונים. לדברי מירון לוי, מנכ"ל הקבוצה, הסיבה העיקרית להחלטה שלא לשנות את מחירי הלנד קרוזרים היא מחירי המכירה: "לנד קרוזרים נמכרים מעל למחיר המחירון", מסביר לוי: "להבדיל מכל הדגמים האחרים של רכבי השטח, לנד קרוזרים הולכים לרוב בסכומים נאים מעל מחיר המחירון. עם זאת, אנחנו לא מעלים את המחיר שלהם במחירון מכיוון שקיים גבול מסוים למחירים שניתן לבקש מעל המחירון לפני שהלקוחות מבינים שקיימים גם רכבים אחרים בשוק שמהווים אלטרנטיבה ללנד קרוזרים. לדוגמה, מיצובישי פאג'רו שגם נהנה מביקוש ערני בשוק המשומשות, אך לא כמו הלנד קרוזר. מסיבה זו החלטנו בחודש מרץ לא לגעת במחירי מיצובישי פאג'רו משנת 2014 ומטה. עם זאת, את מחירי הפאג'רו משנת 2014 ומעלה נאלצנו להוריד".

מיצובישי פאג'רו גם הוא שומר היטב על ערכו - לדגמים המוקדמים ל-2014. צילום: פז בר
מיצובישי פאג'רו גם הוא שומר היטב על ערכו – לדגמים המוקדמים ל-2014. צילום: פז בר

לדברי לוי, מאז תחילת השנה וגם בחודש מרץ, הצרכנים בישראל מחפשים ג'יפונים, מגמה שרק צפויה ללכת ולהתחזק עם התקרבות הקיץ. מכיוון שכך, מחיריהם של רוב הג'יפונים, גם אלה שמיועדים לשטח וגם אלה שלא מיועדים לנסיעה בשטח נותרו כמעט ללא שינויים. לדוגמה, מחירי יונדאי iX35 נותרו בחודש מרץ ללא שינוי. גם מחירי מיצובישי אאוטלנדר בגרסאות בעלות שבעה מקומות נותרו ללא כל שינוי, לנוכח הביקוש הערני לדגם.

סובארו פורסטר נהנה מביקוש עירני ולכן שומר החודש היטב על ערכו. צילום: סובארו
סובארו פורסטר נהנה מביקוש עירני ולכן שומר החודש היטב על ערכו. צילום: סובארו

לצד המיצובישי והיונדאי, גם דגמי סובארו שמרו על ערך ללא שינוי במרץ: סובארו פורסטר, וגם סובארו VX נותרו ללא כל שינוי הודות לביקוש ערני, במיוחד לדגמי ה-VX שהשפיע בתורו על הביקוש לדגמי הפורסטר. בנוסף, גם דגמי הקרוסאובר של סוזוקי נותרו ללא כל שינוי במחירון של חודש מרץ. מגמת הביקוש לג'יפונים השפיעה גם על יצרנים נוספים. בסקודה, לדוגמה, בעוד שחלק ניכר מדגמי היצרנית הצ'כית איבדו מערכם במחירון חודש מרץ, סקודה ייטי שמר על מחירו ונותר ללא כל שינוי בערך.

הביקוש לטנדרים כפולי הנעה, כמו הטויוטה היילקס שבצילום, גובר כתחליף לרכב שטח בעל הנעה כפולה ותיבת העברה. צילום: רוני נאק
הביקוש לטנדרים כפולי הנעה, כמו הטויוטה היילקס שבצילום, גובר כתחליף לרכב שטח בעל הנעה כפולה ותיבת העברה. צילום: רוני נאק

יצוין שהשנה, להערכת גורמים העוסקים בסחר ברכב, צפוי ביקוש ערני בשוק רכבי השטח. הסיבה לכך היא הגעתו המוקדמת של הקיץ, אך לא רק: גם הירידה במחירי הדלק גורמת לצרכנים רבים לבחון את רכישתו של רכב שטח. מסיבה זו מדווחים גורמים העוסקים בסחר ברכב על ביקוש ערני לדגמים אשר מצוידים בהילוך כוח, כדוגמת סוזוקי גרנד ויטארה. בנוסף, בשוק צופים השנה גם ביקוש ערני לטנדרים בעלי מערכות הנעה כפולה. הסיבה לכך היא הירידה החדה במספר רכבי השטח ה"אמיתיים" שגילם הוא עד חמש שנים. בעוד שבעבר, חלק ניכר מיצרני הרכב הציעו רכבי שטח בעלי שלדת סולם והילוכים כוח, בשנים האחרונות הלך ההיצע והתמעט, מה שגורם לצרכנים רבים לבחון את רכישתו של טנדר, שיחליף את רכב השטח המסורתי.

 

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =