יום שישי , 29 מרץ 2024

לנד רובר דיפנדר ודיסקאברי – הדור הבא

בלנד רובר, עתה בבעלות טאטא ההודית, עובדים כבר במרץ על מחליף מודרני יותר לדיפנדר הוותיק, שכרגע נקרא "פרויקט אייקון" (Icon). מעט מאוד דולף ממטה לנד רובר אך כבר עתה ברור שמדובר יהיה בפלטפורמה שונה לגמרי ממה שהכרנו עד כה בטרקטור הוותיק, וכי מדובר יהיה במרכב אחוד ומתלים נפרדים מסביב. השמועות מדברות על 2013 כיעד מתוכנן להשקת המחליף.

לנד רובר דיפנדר הבא יחלוק פלטפורמה עם הדיסקאברי הבא – מתוכננים לצאת לשוק ב-2013 ו-2014 בהתאמה

במקביל מתחיל לדלוף מידע גם אודות הדיסקאברי הבא – דיסקאברי 5 –  שיושק ככל הנראה שנה לאחר הדיפנדר המיועד וכי רב המכר המסורתי של יצרן השטח הבריטי יחלוק פלטפורמה עם הדיפנדר העתידי. המעניין הוא שאנשי טאטא מועדים לדיסקאברי 5 מגוון יעודים ותצורות גדול בהרבה מהמוכר בדגמי דיסקאברי העכשווים – כמו גרסאות ואן סגורות מאחור, טנדרים, מרכב ארוך וקצר ואולי גרסאות פתוחות עם גג ברזנט. כל זאת בכדי לאפשר שיווק הרכב היוקרתי כיום גם בשווקים חדשים כמו דרום אמריקה, מזרח אירופה, אסיה ואפריקה. סוג של סגירת מעגל עבור הדיסקאברי, שהחל דרכו ב-1989 קרוב הרבה יותר לדיפנדר מבחינה גנטית ממה שמצא עצמו בשנים האחרונות.

עוד לא ברור האם הדיסקאברי הבא יתבסס על פלטפורמת הדיסקאברי 4 הנוכחי

כרגע אין כל מידע רשמי בנידון, לא לגבי הדיפנדר ולא לגבי הדיסקאברי הבאים, אך לגבי הפלטפורה ישנם רמזים מכמה מקורות שמדובר יהיה ככל הנראה בפלטפורמה משודרגת ומעודכנת של הדיסקאברי 4. כאשר לנד רובר עוד היו תחת כנפי פורד דובר על הקונספט פורד ברונקו מ-2004 כקדימון לדיפנדר הבא; מאחר וכיום פורד כבר לא בתמונה, ניתן להעריך שלפחות חלק מהעיצוב החד והקרבי יעבור לדיפנדר המיועד ופלטפורמה כל-חדשה עליה החלו לדבר בשעתו (כן, כבר אז דובר על מחליף לדיפנדר…) תיפסל משיקולי עלות.

פורד ברונקו קונספט מ-2004 רמז לגבי הדיפנדר הבא, בשעתו, כאשר פורד עוד היו בעלי הבית. כבר לא רלוונטי

ניתן לסכם, אם כן, שהדיפנדר הבא ימשיך להיות הספרטני, הקשוח והזול (יחסית) בהיצע של לנד רובר וימשיך לשוטט במקומות הנידחים והקשוחים בעולם – וזאת למרות נטישת שלדת הסולם והסרן החי מאחור והמעבר למרכב אחוד מודרני יותר. דווקא הדיסקאברי ישתנה ויהפוך לרכב וורסטילי ורב-תחומי בהרבה מהמוכר כיום. לצד גרסאות מאובזרות, מפוארות ויקרות תוצענה גם גרסאות בסיסיות יותר, קמצניות באבזור יקר ואף בתצורות מרכב שיתאימו לארצות פחות מפותחות, בהן אף טנדר או בעלות גג ברזנט, כאמור.

גם בדיסקאברי 5 נראה – וביתר שאת – גרסאות בסיסיות, מסחריות ואף טנדר להגדלת הפוטנציאל הגלובאלי של ה"לחם והחמאה" המסורתיים של לנד רובר

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + 18 =