יום רביעי , 23 אוגוסט 2017
דף הבית » חדשות » מאזדה 3 החדשה
מאזדה 3 החדשה

מאזדה 3 החדשה

פעם – בימי הזוהר של המאזדה 3 – עלו על הכביש 20 אלף מהדגם הזה בלבד מדי שנה. וגם אם נפח המכירות הזה לא התקיים לכל אורך 15 השנים שבהן הייתה מאזדה מלכת המכירות בישראל (אשר הפכה כמעט לשוק של מותג אחד – מונו ברנד).

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. האם חבילת האיבזור מאד נדיבה היא "פיצוי" על העדר מנוע 1.6ל'? צילום:מאזדה

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. האם חבילת האיבזור מאד נדיבה היא "פיצוי" על העדר מנוע 1.6ל'? צילום:מאזדה

אלו אולי זמנים שנזכרים בהם בערגה במשרדים הראשיים של דלק מוטורס בניר צבי. אבל רצף המכות שמאזדה הוכתה: משבר האשראי, צונאמי, דליפה גרעינית מפוקושימה, שטפונות בתאילנד אשר שיתקו את המפעלים שם ושער חליפין של מטבע היין היפני אשר גרם למחיר המכונית להיות לא תחרותי. לכך עוד יש להוסיף את המאזדה 3 אשר הגיע לסוף מחזור חיי הדגם שלה ותקבלו ארון סגור הרמטית לתהילת העבר.

אבל כל זה נשאר מאחור. מאזדה בתנופת התאוששות עולמית כשאת המותג מושך ה-CX5 אשר בישר את פילוסופיית העיצוב החדשה, וכן את טכנולוגיית הסקאייאקטיב לחסכון בדלק. על כך תוכלו לקרא במבחן הרכב למאזדה CX5. אצלנו, תפס הדגם הזה את ההגמוניה בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים כשהוא מציג נתוני מכירות טובים יותר מהצמד הקוריאני החזק של יונדאי IX35 וקיה ספוראג'. דבר דומה קרה עם ההגעה של המאזדה 6 החדשה, אשר התצייבה בזמן קצר בראש הסגמנט המתכווץ של מכוניות המנהלים.

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. ממשק מולטימדיה המתחבר לסמארפון, תצוגה עילית, בקרת שיוט אקטיבית, חישוקי 18 אינץ' ו-7 כריות אוויר. צילום:מאזדה

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. ממשק מולטימדיה המתחבר לסמארפון, תצוגה עילית, בקרת שיוט אקטיבית, חישוקי 18 אינץ' ו-7 כריות אוויר. צילום:מאזדה

עתה, חודשים מאז שנמכרה ה-3 האחרונה משיקה דלק מוטורס את מזדה 3 החדשה אשר מייצבת קו עם העיצוב, והטכנולוגייה העדכנית של יצרנית הרכב אשר עולה מתוך המשבר כמו עוף החול.

ה-3 החדשה חולקת רכיבים רבים עם ה-6 וה-CX כשהכוונה היא בעיקר לרכיבי שלדה והנעה. אלו מיוצרים בארכיטקטורה של סקאי אקטיב במטרה לחסוך חומרים ומשקל. בסיס הגלגלים החדש הוא 270 ס"מ (כמו בטויוטה קורולה ויונדאי i35) והמשקל הוא כ-1380 ק"ג לשתי גרסאות המרכב עם מנוע 1.5ל'. נכון, זה 1.5ל' מאחר שמאזדה לא מייצרת מנוע 1.6 סקאי אקטיב. המנוע מפיק 120 כ"ס ו-15.3 קג"מ בעיקר בזכות יחס דחיסה גבוה, תזמון שסתומים משתנה ביניקה ופליטה והזרקת דלק ישירה. לפי היצרן צריכת הדלק עומדת על ממוצע של 18 ק"מ לליטר והמיון הירוק הוא 3. מנוע ה-2.0 ל' מפיק 165 כ"ס ו-21 קג"מ. שני המנועים אטומוספריים ללא עזרת מגדש. לפי היצרן צריכת הדלק הממוצעת היא 17 ק"מ לליטר והציון הירוק הוא 4. העברת הכוח נסמכת על תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים. גם היא לפי אותו הפילוסופיה ומניסיונינו היא משיגה את יעילותה בזכות יחסי העברה נכונים ורמת נעילה גבוהה של ממיר המומנט.

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. ממשק מולטימדיה המתחבר לסמארפון, תצוגה עילית, בקרת שיוט אקטיבית, חישוקי 18 אינץ' ו-7 כריות אוויר. צילום:מאזדה

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. ממשק מולטימדיה המתחבר לסמארפון, תצוגה עילית, בקרת שיוט אקטיבית, חישוקי 18 אינץ' ו-7 כריות אוויר. צילום:מאזדה

אבל כל זה היה רק חימום לקראת רשימת האיבזור. וזו, לא תבייש גם מותגי פרימיום רבים. בהיצע שלוש רמות: אקטיב, קומפורט ו-ספיריט שהיא ייחודי ל-2.0ל'. כבר מרמת הביניים – קומפורט – תמצאו מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ HD עם ממשק לסמארטפון בעברית, תצוגה עילית (אביהו בן נון היה מת על זה!),חישוקי 18 אינץ', התנעה ללא מפתח, מצלמה אחורית, בקרת שיוט, ועוד רשימה ארוכה של פריטים. גרסת ספיריט מתעלה על כך עם אזהרה מסטייה מנתיב, בקרת שיוט אקטיבית, פנסי קסנון עוקבי פניה, ועוד. בתחום הבטיחות נציין 7 כריות אוויר וכל מערך בקרת היציבות שצריך.

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. כך ייראו החיים של אלפי אנשים בישראל - רק בלי ריפודי העור. פנים של מאזדה 3 סדרן החדשה. צילום:מאזדה

מאזדה 3 החדשה. החל מ-128 אלפי שקלים. כך ייראו החיים של אלפי אנשים בישראל – רק בלי ריפודי העור. פנים של מאזדה 3 סדרן החדשה. צילום:מאזדה

המחירים מתחילים מ-128,000 שקלים לסדאן 1.5ל' אקטיב ועד 142,000 שקלים לספיריט 2.0 ל'. בדלק מוטורס מאד מרוצים מהשילוב של מוצר ומחיר שיש להם והם בטוחים כי זה יעזור להם להחזיר לקוחות רבים של מאזדה אליהם. אולם רבים מאלו יצטרכו לחכות, שכן לא ממש נרגיש את מלא כובד המשקל של מאזדה 3 החדשה עד לתחילת השנה הבאה ורק כ-1,000 יחידות יגיעו לחופינו בשנת 2013.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6