יום חמישי , 23 נובמבר 2017
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים קנונדייל ראש 29 1
מבחן אופניים קנונדייל ראש 29 1

מבחן אופניים קנונדייל ראש 29 1

בשבילי קנונדייל היא עדיין מותג בוטיק נחשק – ויש לי חיבה לחבורה הזו שניסתה לעשות את זה אחרת מכולם ובשלב מסויים גם הלך להם לא רע בכלל. עד שתכנית שאפתנית לייצר אופנוע שטח הביאה להתרסקות כלכלית ומכירה של החברה וקניינה הרוחני במכירה פומבית, לפני כשש שנים שוב נמכרה קנונדייל לענקית האופניים "דורל" אשר העתיקה את היצור לטייוואן ו-וויטנאם והרחיבה את קו המוצרים למחוזת עממיים יותר ואקזוטיים ("בוטיקיים" אם יש מילה כזו) פחות.

קנונדייל RUSH ממודל 2014 - אופני שבילים מהירים מתחת ל-8,500 שקלים. צילום: תומר פדר

קנונדייל RUSH ממודל 2014 – אופני שבילים מהירים מתחת ל-8,500 שקלים. צילום: תומר פדר

למבחן אופניים קנונדייל ג'אקיל

לאתר של תומר פדר הצלם

אצלנו משווקת את קנונדייל RECYCLES אשר מאפשרת הזמנת האופניים באינטרנט בהנחה משמעותית למדי (במקרה שלנו 1,700 שקלים) כשאת האיסוף עושה הלקוח מחנות הרשת הקרובה אליו. נחמד.

הציצו בחנות המקוונת של RECYCLES

RUSH

לבחינה לקחנו את ה-RUSH 1 מבציר 2014. מדובר באופני שבילים – "קרוס קאנטרי" – בעלי שיכוך מלא וגלגלי 29 אינץ'. לפי קנונדייל תיכנונם הוא פרי ניסיון רב במירוצים ולדעתם הם יתאימו לרוכבים תחרותיים במקביל לאופניים גם משרעת יכולת רחבה מספיק כדי להתמודד עם דאון היל מזדמן.

לטובת זאת יצרה קנונדייל מתלה אחורי אליו חובר בולם של רוקשוק אשר יחדיו מקנים שלושה שלבים של ספיגה כתלות במהלך. זווית ההיגוי חדה יחסית – 70 מעלות וזו נועדה לשמור על מעט חדווה בסינגלים ולעזור לאופניים להכנס לפניה ולשנות כיוון. המטרה של קנונדייל היא ליצור איזון בין יציבות כיוונית לבין נכונות לשנות כיוון. השלדה עצמה עשויה מאלומיניום 6061, למוט העליון יש שקע מועיל מאד אשר מצמצם את גובה העמידה מעליו ל-74 ס"מ (בשלדת M) והם וויתרו על מיסבי היגוי חרוטיים לטובת שניים בקוטר מאסיבי של 1.5 אינץ'. ניתוב הכבלים חיצוני ואלו מאוגדים באופן מסודר לאורך השלדה.

קנונדייל RUSH ממודל 2014 - מעצור דיסק קדמי מוגדל בקוטר 180 מ"מ תורם רבות לבלימה. שילוב של מזלג/נאבות דקיקות וחישוקי 29 אינטש גורמים לפרונט להתפתל. צילום: תומר פדר

קנונדייל RUSH ממודל 2014 – מעצור דיסק קדמי מוגדל בקוטר 180 מ"מ תורם רבות לבלימה. שילוב של מזלג/נאבות דקיקות וחישוקי 29 אינטש גורמים לפרונט להתפתל. צילום: תומר פדר

האופניים הם שילוב של קנונדייל של פעם עם קנונדייל של דורל דהיום. תכנון וביצוע מצויינים של השלדה והמתלה אליה מוצמדים רכיבים מהשליש התחתון של ההצע. מזלג רוקשוק גולד 30 עם מהלך 100 מ"מ, קפיץ אוויר ונעילה. בולם מאותו ספק עם נעילה ומהלך 100 מ"מ. בהעברת הכוח בולט מעביר אחורי שימאנו XT אשר מושך את תשומת הלב ממעביר קדמי ד'אור עם חבק, שיפטרים ד'אור, קראנק M522 בסיסי וקסטת הילוכים SUNRACE. על הבלימה אחראים מעצורים של שימאנו M446 עם דיסק 180 מ"מ בחזית ו-160 מאחור.

צמיגי טיובלס XC צרים ברוחב 2.0 נעולים על חישוקי אלומיניום כפולי דופן ואלו שרוכים עם 32 שפיצים ארוכים לנאבות פורמולה רזות. יתר האיבזור ההיקפי ממותג "קנונדייל" והוא עשוי בגוון שחור עם טקסטורה מחוספסת נחמדה מאד.

המחיר עומד על 8,300 שקלים והמשקל לפי המאזניים שלנו עומד על 14.2 ק"ג כולל נוזל נגד תקרים ודוושות SPD XT.

לשבילים יצאנו

וכן, כלנית מצאנו והרבה יותר מאחת. כאופני XC עם ד.נ.א. של מירוצים בעצמותיהם (זה מה שקנונדייל טוענת) ציפיתי לפגוש סייח מירוצים קליל מהיר וחד תגובה. ה-RUSH אמנם מהירים, ברגע שאתם מגיעים למהירות, אבל הדרך לשם אורכת יותר זמן ממה שהייתי רוצה במירוץ למשל.

הם לא מרגישים קלים מהסיבה הפשוטה שאינם קלים ביחס לייעודם. הם לא חדי-תגובה בשל יחסי העברה ארוכים וגלגלי 29 אינץ'. אבל מרגע השלמת ההאצה הצלחתי להתייצב על מהירות שיוט גבוהה יחסית ולשמור עליה לאורך זמן כשאני מנצל את עדיפות הגלגול והמומנט של ה-29 יחד עם היכולת של המתלים לספוג דברים בשביל שלא טרחתי לחמוק מהם.

תנוחת הרכיבה טובה מאד, טבעית, ונוחה לאורך זמן. המושב לא רק יפה לעין ולמגע יד, הוא גם היה נוח מאד גם ברכיבות של שלוש שעות ויותר. אהבתי את הנגיעות של החלקים באנודייז ירוק (חבק מוט המושב, ניפלים של הכבלים ועוד) בהחלט מוסיפים "קלאסה" לאופניים האלו אשר בצבע הצהוב שהגיעו יצרו הרבה עניין על השביל.

קנונדייל RUSH ממודל 2014 - זווית היגוי חדה וכידון רחב עוזרים לשנות כיוון. צפו להגדלת רדיוס ופיתול של החזית. צילום: תומר פדר

קנונדייל RUSH ממודל 2014 – זווית היגוי חדה וכידון רחב עוזרים לשנות כיוון. צפו להגדלת רדיוס ופיתול של החזית. צילום: תומר פדר

העברת הכוח הייתה "בסדר" בעיקר בזכות האיכות של המעביר האחורי. השיפטרים פלסטיים בתחושה ומעבירים הילוכים בנקישה לא מאד נוסכת בטחון. המעביר הקדמי מדוייק כל עוד אין עומס על השרשרת והוא לא יגיב טוב להעברות הילוכים מרושלות.

התגלית של הבחינה הזו היו המעצורים. אלו תפקדו לא פחות מנהדר. עוצמת הבלימה איתנה מאד, היכולת למנן אותה מצויינת ועם מעט מאד שטח מת וספוגיות בידיות. אהבתי את ההעזה של קנונדייל לשים דיסק 180 מ"מ בחזית באופניים שאמורים לצמצם במשקל – אבל הערך המוסף של עוצמת בלימה שווה את ההקרבה במקרה הזה.

שבילים טכניים יותר אפשרו ל-RUSH להבליט את טענת היצרן לגבי יכולת התמרון. הכניסה לפניה מהירה אף כי לא חדה, העקיבה בפניה טובה מאד וכמעט שלא מרגישים את הנטיה של 29 אינץ' להרחיב את הרדיוס. מה שכן מורגש הוא גמישות של החזית בשילוב של מזלג דק-רגליים וארוך וגלגל 29 אינץ על נאבה רזה. אותם שבילים טכניים חשפו את היכולת הטובה של המתלים לספוג מהמורות גדולות ואף קפיצות אבל אלו הצטיינו פחות בתחום הביניים, שם הרזולוציה שלהם הייתה פחות טובה.

קנונדייל RUSH ממודל 2014 - המשקל לא זעום, יחסי העברה ארוכים מורגשים בטיפוסים אפילו שהמתלה האחורי עושה עבודת בידוד והפרדת הכוח מצויינת. צילום: תומר פדר

קנונדייל RUSH ממודל 2014 – המשקל לא זעום, יחסי העברה ארוכים מורגשים בטיפוסים אפילו שהמתלה האחורי עושה עבודת בידוד והפרדת הכוח מצויינת. צילום: תומר פדר

צאו לרכב כאן!

להזמין קנונדייל RUSH באינטרנט

אז מה בסוף?

קנונדייל RUSH הם אופני שבילים מהירים מאד – ובראי המחיר, 8,300 שקלים, תקבלו שלדה מצויינת ורכיבים סבירים אשר יהיו מסוגלים להוציא אתכם לרכיבות מדבר ארוכות או לגיחות סינגלים לא מאד אגרסיביים. למי הם מתאימים? לרוכבים שרוצים לרכוב מרחקים ארוכים ולא מוכנים לשלם הרבה כדי לשים את ישבנם על אופני מותג. למי שרוצה לנסות כוחו באחד מאירועי האופניים הרבים שיש אצלנו אולי אפילו ב-EPIC ראשון. יש באופניים הבלחות של איכות בדמות חלקי אנודייז יפים, נדנדת מתלה מכורסמת ורכיבים היקפיים איכותיים. על אלו מאפילים במידת מה רכיבי הנעה וגלגלים בסיסיים אשר יוצרים דיסוננס בתוך החבילה הזו.

One comment

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6