יום שני , 23 אוקטובר 2017
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים GT KARAKORAM 2.0
מבחן אופניים GT KARAKORAM 2.0

מבחן אופניים GT KARAKORAM 2.0

שלדת שלושת המשולשים – Triple Triangle – שהיא כרטיס הביקור של מותג GT, השאירה לנו טעם של עוד. אהבנו את מה שהיא נתנה לנו בחבילה של ה-AVALNCHE הבסיסיים, אבל רצינו יותר. יותר במובן של הדברים המחוברים לאותה שלדת אופניים מצויינת אשר חשה בעלת יכולת הרבה יותר גבוהה ממה שרכיביה יכולים לספק. כך הגענו ל-KARAKORAM. אותו הקונספט, גלגלי 29 אינץ במקום 26, מעצורי דיסק הידראוליים ואפילו צביעת שלדה מגניבה במיוחד. המחיר? 2,890 שקלים (לחברי מועדון ומצטרפים חדשים – 3,990 שקלים לכל השאר) – 840 שקלים יותר מה-AVALANCH.

רוצים גם אתם לרכב על GT KARAKORAM  2.0?

ומה לגבי נורקו צ'ארג'ר 9.2?

מבחן אופניים GT KARAKORAM. כחולים ויפים. עם גלגלי 29 אינץ', מעצורי דיסק ושלדה חסונה. המחיר 2,800 שקלים בלבד. צילום: פז בר

אופניים למבחן

למבחן קיבלנו את הגרסה האמצעית של הדגם – מסומנת 2.0 – אשר מסמן עבור GT משפחה של אופני 29 אינץ' במחיר עממי. לשם שינוי המחיר אצלנו זול אפילו מהמחיר בארה"ב (אם אתה חבר מועדון רוזן ומינץ) – שם הוא נע סביב ה-1000 דולרים (כ-3,900 שקלים) .

השלדה בעלת התצורה הייחודית ל-GT עם שלושה משולשים. GT טוענת שלמבנה הזה יתרונות של קשיחות ועמידות. השלדה עשויה מצינורות אלומיניום שעוצבו בלחץ נוזל ומיוצרת במזרח. האיכות הכוללת נראית טובה למדי, עם הלחמות נאות, צבע כחול-מאט ומראה חסון כשל פלאח מעמק יזרעאל. כדי להתמודד עם מערך הבעיות שמגיעות עם גלגלי 29 אינץ' השלדה של האופניים האלו נראית הרבה יותר מאסיבית ממה שהיא צריכה להיות כשהאויב הוא פיתול שיש להתמודד עמו. זווית ההיגוי עומדת על 71 מעלות (וזה חצי מעלה יותר מה-70.5 מעלות של ה-AVALANCH עם גלגלי 26 אינץ').

המתלה היחידי נמצא בחזית ושם תמצאו מזלג רוקשוק 28 עם אפשרות לכוון עומס קפיץ, שיכוך החזרה, נעילה ומהלך 100 מ"מ. העברת הכוח היא עסק של שימאנו. מעביר DEORE אחורי ו-ACERA קדמי (עם חבק לשלדה) שניהם מפוקדים משיפטרים ALIVIO. מאחור תמצאו קסטה של תשעה הילוכים ולפנים השלישיה הרגילה. על הבלימה מופקדים מעצורי דיסק הידראוליים Tektro Draco עם בוכנה מוסטת, רוטורים בקוטר 160 מ"מ ואפשרות לכוון את מרחק המנוף מהגריפ.

מבחן אופניים GT KARAKORAM. מעצורי TEKTRO מצויינים ומזלג קדמי סביר שלפעמים מתפתל ולפעמים מתקשה לעמוד בקצב שהשלדה והגלגלים מסוגלים לייצר. צילום: פז בר

הגלגלים הגדולים מתחילים מנאבה AllTerra (מותג האיבזור של GT) חישוקי ALEX TD24 השרוכים אליהם עם חישורים עבים, ועל אלו צמיגי מאקסיז ASPEN 2.1 בעלי סוליה רדודה והעדפה ברורה למהירות.

האיבזור ההיקפי מגיע גם הוא מ-AllTerra וזה כולל את מוט המושב, כידון, וסטם. המושב הוא עסק רחב של WTB והוא מרופד בנדיבות ובעל מידות.

רכיבת מבחן

רכיבת המבחן של ה-KARAKORAM הכילה תפריט מיוחד. פצחנו עם סינגל ביריה עוד לפני פרק ה"הרצה" המסורתי, המשכנו עם הלופ המסורתי של איזור המרכז/שרון וקינחנו בסינגל המסולע והאהוב של חרובית.

אם ה-KARAKORAM מוגדרים כאופני 29 בתקציב – הרי שברכיבה הם לא חשו כך בכלל. עוד לפני הכניסה לפרטים אציין את התחושה השלמה והמוצקה של החבילה כולה – וזו חשה שונה באופיה ונטועה יותר מה-AVALANCH התזזיתיות. זה אף פעם לא חכם במיוחד להתחיל מבחן עם אופניים חדשים מהקופסה ורכבתי כמה ק"מ עד שהגעתי לכיוון עומס המזלג הנכון ולנקודה המתוקה של שיכוך ההחזרה ועוד כמה ק"מ עד שהבלמים של Tektro השילו את שכבת ההגנה והתחילו לעבוד ברצינות. ותשמעו – הם עשו עבודה נהדרת! הרבה יותר מהצפוי, הרבה יותר ממה שמערכות בלימה יומרניות יותר מספקות. בתוך ההקשר הזה – של גלגלים 29 אינץ' – בלימה היא כמעט תמיד בעייתית. לא כך הפעם. מינון, עוצמה ואפילו עמידה בדעיכה – במורדות הארוכים והמהירים של סינגל ביריה המדהים – ראו במסלול הטיול – היו מעולים.

העברה הכוח לא סיפקה הפתעות מיוחדות. הרכיבים מגיעים ממרכז ההיצע של שימאנו – הם חסונים למראה ולמעט כיוונים עדינים של טרום-הרצה לא נרשמו פאולים. המעביר הקדמי יתקשה מעט להעביר תחת עומס וזהו. יחסי ההעברה מפוזרים היטב על פני משרעת רחבה והם מפרגנים ליכולת של ה-KARAKORAM לייצר ולשמור על המהירות בשביל.

ובמורד של סינגל ביריה הם טסו! 40 קמ"ש על ה-GPS בין עצי היער אחרי כובד ראשונים להגיע למהירות. אבל ברגע שאתם שם – יהיה קל מאד לשמור אותה כשהגלגלים הגדולים וצמיגים שמנמנים מגהצים את השביל. המתלה בחזית הוא בסיסי למדי  ויהיה בעיניי רק תיגבור ליכולת הטבעית של הגלגלים הגדולים. הוא יתפתל מעט בפניות ויתקשה לעמוד בפני סגירת מהלך אם הקצב יהיה מאד מהיר. וזה מורגש מאד אם תנסו לגלח מעט מהירות בפניה או בבלימה חזקה על קרקע משובשת. מזלג עם בקבוקים עבים יותר יהיה עמיד יותר בפיתול – אבל זה יהיה בתוספת מחיר כמובן.

המשקל עומד על כמעט 14 ק"ג – שוב נתון טוב למדי לדגם בסיסי במהותו – ואלו מורגשים בטיפוס ובזינוק מעמידה. אגב טיפוס, אפשר לנעול את המזלג כדי לצמצם אבדן אנרגיה ואז תיוותר תנועה מזערית של החרטום. המשקל יורגש גם ברכיבה בחולות – כאן על הסינגלים החוליים של השרון המגבלה הגדולה ביותר היו הצמיגים שלא התמודדו יפה עם החול. כל עוד המצע מהודק או מסולע – הם תפקדו נהדר – בחול משמעותית פחות. והשילוב של אין אחיזה עם איטיות מה במהירות איטית – זה לא כיף. אפשר להתנחם שסט צמיגים יטפל בזה.

מבחן אופניים GT KARAKORAM. הרבה בטחון במורדות - בזכות הבלמים ולמרות המזלג - איכות כוללת טובה ותחושה מצויינת על האוכף.  צילום: פז בר

הסלעים של חרובית נזללו תחת גלגלי הקאראקוראם. בסיס גלגלים קצר, קלילות להניף את החרטום, קראנק גבוה וגלגלים גדולים. חבילת סלעים מצויינת. ללא מתלה אחורי, הרגליים לקחו את עבודת השיכוך, והחזית – במקרים קיצוניים – התקשתה להתמודד עם רצף מהמורות מהיר. מעצורים טובים, ויחסי העברה נכונים יחד עם תפקוד מושלם של השיפטרים והמעביר האחורי דאגו לכל השאר ואני אשקר אם אומר שלא נהניתי מאוד – שוב – מסינגל חרובית.

סיכום

זה לא סוד שאופני 29 אינץ נמצאים בעליה מתמדת. הם מביאים עימם מערך רחב של יתרונות על פני ה-26 המסורתיים (ולא נשכח את ה-27.5אינץ שעושים צעדים ראשונים). בין אלו נמנה אחיזה טובה, יכולת טבעית להתגלגל מעל ולבלוע מהמורות ולחצות שטח בקצב מהיר למדי. וה-GT KARAKORAM יביאו לכם את כל זה במחיר מאד מעניין – ואפילו זול יותר מזה של החנויות המקוונות.

10 comments

  1. ירון ניסני

    אני רוכב על אופניים כאלו (בצבע כסף יפה יותר) ונהנה מכל רגע.

  2. אז זהו שלא.

    בארה"ב ניתן להשיג בפחות מ- $520 – אז תפסיקו לחשוב שלאנשים אין גוגל ושכל….

    http://www.blueskycycling.com/product3216_56_-GT-Karakoram-2.0-Disc-29er-Bike.htm

    • שלום לך מר "אמריקה" האנונימי.
      המחיר בארה"ב מבוסס על המחיר שיצרנית האופניים GT מפרסמת באתר הרשמי שלה:
      http://www.gtbicycles.com/2013/bikes/mountain/trail/karakoram-2-0
      תמחור אחר יהיה יוזמה מקומית של סוכן ולכן אנומליה.
      לקוח חכם אכן ישתמש בכלי העוצמתי של גוגל כדי לקבל את הדיל הטוב ביותר. אולם "קו האפס" יהיה המחירון הרשמי של היצרן.
      בריאות

  3. איך בדיוק תזמין משם לארץ…לא ראיתי שיש אופציה כזו בכלל
    אשמח גם להזמין…

    http://www.blueskycycling.com/faq_shipping.php#

  4. היכן רוכשים את האופניים בארץ ב-2890₪ או פחות מכך?

    תודה.

  5. היכן ניתן לרכוש את האופניים ב2900?

  6. נסו ברוזן מינץ. מכיוון שמדובר בדגם 2013 ייתכן שכבר אזל מהמלאי – שאלו אותם על 2014

  7. 3 חודשים אני רוכב על הGT הנ"ל ולהגיד שלא נהניתי זה שקר גס! הזריזות, האיכות של מערכת הילוכים, בולם נחמד מאוד, ובסופו של דבר מראה חיצוני נדיר שמים את האופניים ברמה מאוד גבוהה יחסית לדגם בסיסי, יחד עם זאת לאחר חודשיים של רכיבת AM בינונית שמיניות בשני הגלגלי ברמה שאין לסדר אותם! אזזז.. מי שמעוניין בקצת יותר מרכיבה על שביל ללא מכשולים, מומלץ לפחות להחליף ג"נט וצמיג! אבל בגדול תמורה מעולה לכסף!

Leave a Reply to רוני נאק Cancel reply

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6