יום רביעי , 16 אוגוסט 2017
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים trek remedy 8 27.5
מבחן אופניים trek remedy 8 27.5

מבחן אופניים trek remedy 8 27.5

עכשיו הם כבר יודו בזה. ולא רק TREK, יצרני האופניים הגדולים נרדמו והגיבו באיחור לטרנד הגואה – אפילו צונמי – של גלגלי 27.5 אינץ'. חלקם, הימרו בכבדות על ההמשכיות של ה-29' והשקיעו בפיתוח שלדות ודגמים סביב היתרונות (והבעיות) של הגלגלים האלו. אלו נתפסו עם הטייטס סביב הברכיים, כשמותגי הבוטיק הקטנים והבינוניים הפציצו עם דגמים חדשים וגרסאות חדשות של 27.5 אינץ' אשר נחטפו כמו לחמניות – ועל הדרך דופקות את המסמר האחרון  – אולי – בדגמי ה-26 אינצ'ים אשר ישרדו ככל הנראה רק באופני הפארקים והדאון היל.

מבחן אופניים trek remedy 8. אופני אול מאונטיין מובהקים עם מתלים נהדרים, המון פיצרים מועילים ואיכות כוללת מרשימה. המחיר: 15,700 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. אופני אול מאונטיין מובהקים עם מתלים נהדרים, המון פיצרים מועילים ואיכות כוללת מרשימה. המחיר: 15,700 שקלים. צילום: פז בר

אימרו רמדי

ה-REMEDY של TREK מיועדים לרוכב האגרסיבי והמיומן יותר. זה שכבר בגר ויודע בדיוק מה הוא רוצה – ובמקרה הזה מדובר באופני אול-מאונטיין אשר מסוגלים להתמודד עם סינגלים ומשעולים טכניים אבל גם – כך דאליבא ד-טרק – לכסות את הקילומטרים שצריך בין קטע טכני אחד למשנהו. אופני המבחן הם גרסה "8" של הדגם במשפחת בת תשעה דגמים מהם שלושה עם 29 אינץ' והשאר 27.5 אינץ'. הם ממוקמים בשליש התחתון של שרשרת המזון כשמעליהם יש עוד ארבע גרסאות של "9" עם איבזור אקזוטי למדי ותגי מחיר סטארטוספריים.

מבחן אופניים trek remedy 8. היפוך המחבר הזה משנה את זמנח השלדה ביחס לקרקע. בולם FOX עם תא אוויר כפול ייחודי ל-TREK. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. היפוך המחבר הזה משנה את זמנח השלדה ביחס לקרקע. בולם FOX עם תא אוויר כפול ייחודי ל-TREK. צילום: פז בר

ה-"8" בכל זאת מצויידים יפה מאד ומכילים פיצ'רים מעניינים: שלדת אלומיניום הידרופורם, מחבר MINO לשינוי מהיר של הגיאומטריה, מוט היגוי חרוטי, ניתוב כבלים דרך השלדה, הכנה לכבל למוט מושב הידראולי, מתלה אחורי צף עם ABP לשיפור הבלימה. FOX מספקים את הסחורה שלהם בחזית עם מזלג אבולושן 34 CTD  ו-140 מ"מ מהלך ומאחור FOX נוסף עם CTD ו-DRCV (תא אוויר נוסף הנפתח בעומק המהלך ומספק שיכוך נוסף). גם מאחור המהלך עומד על 140 מ"מ.

העברת הכוח בגרסה הזו מגיעה משימאנו. מעביר קדמי, קסטה, ושיפטרים SLX מעביר אחורי XT עם מצמד. גם המעצורים מגיעים מאותה סדרה – SLX – ואלו נושכים רוטורים בקוטר 180 מ"מ. האיבזור ההיקפי והחישוקים מגיעים מבונטרגר וזה כולל לא רק חלקי אלומיניום אלא גם את המושב והגריפים.

מבחן אופניים trek remedy 8. מעביר אחורי שימאנו XT עם מצמד. מנגן בדייקנות על קסטה עם 10 הילוכים. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. מעביר אחורי שימאנו XT עם מצמד. מנגן בדייקנות על קסטה עם 10 הילוכים. צילום: פז בר

את החבילה סוגרים צמיגי בונטרגר ברוחב 2.35 שמנמנים. מחיר אופני המבחן גרסה "8" כאמור עומד על 15,700 שקלים. המשקל שלנו התאזן על 14.3 ק"ג כולל ג'יפה ודוושות SPD.

הנעה

באופניים שבהם המתלים הם חלק כה חשוב ומהותי מהאופן שבו הם מתנהגים הייתי צריך להשקיע זמן נוסף בכיול עדין של המתלים למשקל ולאופי הרכיבה. לשמחתי באתר של היצרן יש מחשבון פשוט מאד לתוכו אתה מזין את משקלך (כולל כל הציוד שאתה רוכב איתו), בוחר את הגרסה של האופניים והנה כבמטה קסמים אתה מקבל את לחץ האוויר המומלץ ואת מספר הקליקים של שיכוך ההחזרה. זהו כמובן סט-אפ בסיסי ונקודת "0" מצויינת להתחיל ממנה כיול עדין של העסק. אבל זה עובד נהדר.

מבחן אופניים trek remedy 8. הורדת כוח יעילה בטיפוס, עם עקיבה טובה של הקרקע ובובינג מזערי - בולמי FOX עם CTD מועילים כאן. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. הורדת כוח יעילה בטיפוס, עם עקיבה טובה של הקרקע ובובינג מזערי – בולמי FOX עם CTD מועילים כאן. צילום: פז בר

קילומטרים ראשונים מאחרי הכידון הרחב וקשה שלא להתרשם מתחושת האיכות הכללית של האופניים. תחושה אשר ליוותה אותנו גם במבחן הקודם של ה-סופרפליי. וזה מתבטא במוצקות ובשלמות של האופניים כמכלול.

קטע קישור

על השביל בדרך לקטעים הטכניים, הרמדי יהיו "בסדר" הם יעבירו אותך את הקטעים המשעממים כאותו חייל צייתן במסע לילי. לא נהנים מזה אבל חייבים לעשות. תנוחת הרכיבה נוחה לאורך זמן ויש די טווח הזחה כדי להכנס לפוזיציית דיווש יעילה. האפשרות לנעול או לצמצם את פעולת המתלים עוזרת כאן ומתורגמת להחלפת דיווש בקמ"שים ביעילות. אבל לצמיגים השמנים ולאנטומיה האגרסיבית יש מחיר בדמות התנגדות לגלגול וכבדות ראשונית אשר משרים תחושה…נו. של כבדות.

מבחן אופניים trek remedy 8. נוחות רכיבה טובה מאד בזכות מושב, ומתלים רכים. המשקל מורגש כמו גם ההתנגדות של הצמיגים השמנים. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. נוחות רכיבה טובה מאד בזכות מושב, ומתלים רכים. המשקל מורגש כמו גם ההתנגדות של הצמיגים השמנים. צילום: פז בר

מצד שני האופניים יציבים מאד, נוחים מאוד. ואפשר לצוף ולחלום על הסינגל או הדרופ שאליהם אתם נודדים במחשבה וגם פיזית. אפשר להתנחם בזה שעם 27.5 אינץ' השיוט בכל זאת מהיר ונוח יותר מאשר עם 26 אינץ' אפילו שממש לא באיזור של 29 זוללי שבילים.

סלעים וסינגלים

בינינו, כל זה רק "קטע מנהלתי" לקראת שבילים שאת ההנעה אליהם מקבלים מכוח המשיכה לא פחות מכוח הרגליים. ככל שהשביל טכני ומאתגר יותר וככל שהמהירות עולה יותר כך עולים ופורחים הרמדי האלו עד לרמה שנמתח לך חיוך כה רחב על הפנים שנדמה לפולניה שאתה בוגד בה. לשלדה גיאומטריית היגוי שטוחה למדי 68 מעלות (במידה M של אופני הבחינה) וזה אומר שהם יציבים כקטר בגינות סלעים, שורשים וגבנונים. כנסו בהם באגרסיביות והמתלים של FOX יראו לכם מדוע הם הכי טובים בתחום – עם יכולת ספיגה מדהימה – ריסון מצויין ועמידות איתנה בפני פיתול (ציר גלגל 15 מ"מ בחזית ו-12 מ"מ מאחור).

מבחן אופניים trek remedy 8. עפים רחוק ונוחתים ברכות. יכולת הספיגה של המתלים תגרום לך לזנק יותר ויותר גבוה. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. עפים רחוק ונוחתים ברכות. יכולת הספיגה של המתלים תגרום לך לזנק יותר ויותר גבוה. צילום: פז בר

ככל שרכבתי יותר כך הרשתי לעצמי לתקוף חזק יותר ויותר מכשולים שעם אופניים אחרים הייתי נזהר בהם קצת יותר. אהבתי איך שה-APB תפקד בסופרפליי, וכאן עם 140 מ"מ של מהלך יש למערכת יותר מקום להתבטא. APB מפרידה בין כוחות הבלימה לעבודת המתלה, בשטח המשמעות היא שאתה יכול לרכב הרבה יותר מהר לתוך פניות, לבלום בעוצמה על הגדודיות בכניסה לסיבוב והאופניים ישמרו היטב על הקשר עם השביל – מעולה. אותה זווית היגוי שטוחה מחייבת גישה אסרטיבית בפניות ולא לפחד להשכיב אותם לתוך פניה. כנסו לג'ננה ותתוגמלו בהתאם וזה כולל גם גיחות "off piste" שלא ממש תכננתי לעשות אבל היו בריאותיות מאד. הג'ננה הייתה כה עמוקה (וארוכה) שיצאתי לרכב ביום הסופה השני בקור מקפיא ורוח עזה – והתמוגגתי מכל שניה.

מבחן אופניים trek remedy 8. גם בגינות סלעים גדולות יותר מאלו הרמדי תקפו ישר ואפשרו לתקל את המכשול בקלות ובמהירות. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. גם בגינות סלעים גדולות יותר מאלו הרמדי תקפו ישר ואפשרו לתקל את המכשול בקלות ובמהירות. צילום: פז בר

המעביר האחורי עם המצמד מסתדר נהדר עם הטלטולים המטורפים של זרוע המתלה והוא לא החמיץ העברה או החטיא גלגל"ש. גם הקדמי עבד יפה ופספס רק כשברוע לב התעקשתי להעביר פלטה דווקא תחת עומס. גם המעצורים של SLX היו בסדר גמור ועם הדיסקים הגדולים סיפקו עוצמת בלימה חזקה ויכולת מינון טובה. אפשר בנוסף גם לכוון את מרחק המנוף מהגריפ – פיצ'ר מועיל לכל הדעות. כבר צייינתי לטובה את הדור החדש של SLX אם במערכות ההנעה או הבלמים  – וגם בחבילה הזו הם נותנים פתרון טוב ושומרים  – במידת מה – את המחיר שפוי.

מבחן אופניים trek remedy 8. שעות של הנאה - קחו את הזמן וגלו את התכונות של הרמדי - אם אתם רוכבים אגרסבים הם מאד יתגמלו אתכם. צילום: פז בר

מבחן אופניים trek remedy 8. שעות של הנאה – קחו את הזמן וגלו את התכונות של הרמדי – אם אתם רוכבים אגרסבים הם מאד יתגמלו אתכם. צילום: פז בר

סיכום

קנו מגיני ברכיים וצאו לפרק ת'סינגלים. הרמדי של טרק אמורים לתת משרעת יכולת רחבה למדי – כך לפי הגדרת היצרן – אבל בפועל הם מצויינים בתחום הצר שבין עצי האורן באותם סינגלים שאתם נודדים אליהם בזריחות של שישי ושבת בבוקר. שם, בפיתולים, בין הסלעים, השורשים, הדרופים והברמים הם יתגמלו אתכם עם התנהגות נוסכת בטחון, מתלים נהדרים והעברת כוח ובלימה יעילים. אבל בקטעי הקישור הם עשויים להתגלות כמייגעים בעיקר בשל משקל עצמי, זווית היגוי שטוחה וצמיגים שמנים, היוצרים יחדיו תחושת כבדות. בקיצור ריתמו את כוח המשיכה לטובתכם ואם זה לא עובד התייחסו לקטעי הקישור כדרך טובה לשרוף הרבה קלוריות. מהצד של המוצר הטרק רמדי 8 הם איכותיים מאד וגם אם לא מצויידים באביזרי הקצה של כל ספק הם מהווים חבילה מאוזנת והומוגנית.

3 comments

  1. nice article, bro and awesome pictures. Proud of you :)

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6