יום חמישי , 27 יולי 2017
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים TSR2+
מבחן אופניים TSR2+
מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים TSR2+

רוני נאק

לא צריך להיות מבין גדול באופניים כדי לראות שיש כאן משהו שונה לגמרי – המראה של שלדת הכרומולי של "מולטון" האנגלית מאד יוצא דופן. לי הוא מזכיר את המבנים הגדולים של המאה ה-19, שבכת יהלום מברזל, מרותכת בעבודת יד בידיים של אמן מומחה. מעין מפגש דו-גלגלי בין מגדל אייפל לגשר של לונדון – מקסים ועם נופך נוסטלגיה. אבל זה לא רק עיצוב יש בשלדה הזו מתלים חכמים למדי: קדמי הדומה לספרינגר של הראלי דווידסון כאשר הקפיץ נחבא בתוך צינור ההיגוי. מאחור מתלה גומי אשר מקפיץ את כל החלק האחורי כולל הציר המרכזי. השלדה מתפרקת בקלות בעזרת בורג אלן יחיד (ויש גרסה מתקפלת בתכנון בעתיד הקרוב).

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

האבזור ההיקפי התלוי על השלדה הוא ברמה גבוהה מאד ואפילו צמיגי קונטיננטאל 20 אינטש' מצוינים נעולים על חישוקי קלים. אם בזה היה מסתיים המפרט של אופניים עירוניים הייתי מרוצה למדי. אין חלקים מיותרים, הכל תכליתי ועשוי ברמה מאד גבוהה – הרבה יותר איכותי ממה שהורגלנו לקבל מיצרנים סיניים השוטפים את רחובותינו.

הדיסוננס – החיובי במקרה הזה – מגיע ממערכת ההנעה האוטונומית של "זאוס". נאבת גלגל אחורי המאגדת בתוכה את כל מה שצריך כדי להניע את האופניים – ובעצם לעזור בדיווש שכן מדובר באופניים תקניים עם מנוע עזר.

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

בתוך הנאבה שוכן מנוע חשמלי בהספק של 250 וואט הוא מוזן מסוללה של 5.3 Ah ומתח של 30 וולט. עוד בתוך הנאבה, ממשק בלוטות' לאפליקציה השולטת בכל העסק, חיישן מומנט, חיישן מהירות ומד תאוצה (G מטר). בניגוד לאופניים חשמליים שעל שלדותיהם צמות חיווט עבות ומסורבלות – כאן אין חיווט כלל. הכל אלחוטי.

השלדה ה"שלדית" ומערכת ההנעה יחד שוקלים כ-13.8 ק"ג. קרוב לעשרה ק"ג פחות ממשקל ממוצע של אופניים חשמליים עם גלגלי 20 אינטש' וסוללה גדולה של 10Ah או יותר.

באופניים יש יחס הפוך בין משקל האופניים למחיר שלהם. וגם כאן זה לא שונה. ה-TSR2+ עולים כמעט 8,000 שקלים. יותר מפי 2 ממחיר השוק הממוצע

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. ויהיה עליכם לדאוג גם לרמת הטעינה של הסמארטפון…צילום: פז בר

רכיבה

עוד לפני ההתייחסות למערכת ההנעה שמחתי לגלות כי מדובר באופניים מצויינים. עבודת המתלים מספקת איכות רכיבה טובה מאד ונוחות רבה. היציבות הכיוונית נהדרת אבל גם היכולת לפנות ולשמור על קשת מדויקת בפניות. לא אחת פגשתי אופניים חשמליים שהיו – אופניים גרועים מבחינה דינאמית. כאן אפשר בהחלט להרגיש כי מי שיצר את השלדה הזו יודע בדיוק איך אופניים צריכים להתנהג והתוצאה נהדרת.

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מערכת ההנעה מעניינת מאד. ללא חיווט או מתג "ON" יהיה עליכם לסגל ריטואלים שייראו אולי מוזרים לאנשים ברחוב. יש לסובב את הגלגל במקום כדי להדליק את הבלוטות' למצב התממשקות. אחר כך להתניע את האפליקציה שהורדתם בעוד מועד – להירשם, סיסמה וכל זה – לאתר את האופניים ולהתחבר אליהם. לרוב זה עבד, אבל לא תמיד ולא מיד. בואו נאמר שב-8 מ-10 מקרים החיבור היה מיידי וחלק. אבל רגע, העסק עוד לא עובד. יהיה אז עליכם לרכוב במהירות של 10 קמ"ש או יותר (יש חיווי מהירות על מסך הסמארטפון) ומיד לסובב שלושה סיבובים לאחור של הדוושות. רק אז תחושו בכוח המנוע שבא לעזר.

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

יש 7 תוכניות רכיבה שונות – מהן ב-4 תכניות יחידת ההנעה מסוגלת גם להחזיר כוח לסוללה כאשר למשל יורדים במורד ארוך או מדוושים בעוצמה. רוב הזמן ביליתי במצב "טורבו" עם הסיוע המקסימאלי וההזעה המינימאלית. כאן התחושה בישבן לא שונה מהותית מאופניים חשמליים שאתם מכירים. הם נכנסים לפעולה באופן מיידי וחלק – כאשר סיבוב דוושות לאחור יוצר בלימה אלקטרומגנטית מהמנוע וחוסך שימוש בבלמים.

עם התיגבור המירבי הגעתי לטווח של כ-12 קילומטרים. כאשר היצרן טוען לטווחים כפולים מזה. במצבי הטעינה השונים אפשר לראות את הרמה שבה הסוללה צוברת כוח בזריזות בדיווש או במורד – בהחלט יעיל ומשפר מאד את הטווח.

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מידע רב נוסף מגיע מהאפליקציה – מצב טעינה, מרחק מצטבר ורגעי, עוצמת הסיוע ואפילו שיפוע הכביש עליו אתם רוכבים. חדירה עמוקה יותר למסכים מגלה מפת גוגל אינטראקטיבית מאפשרת גם ניווט, מצב נעילה מקסים שבו המנוע "שם ברקעס" לגנב פוטנציאלי ועוד מידע על פרופיל המשתמש, כמה רכבת, איפה ואיך ועוד. התפעול אינטואיטיבי ויהיה קל לכל מי שיודע איך לחפש ערך בוויקיפדיה.

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

מבחן אופניים חשמליים מולטון עם מנוע בגלגל אחורי וממשק אלחוטי מלא. המחיר כ-8,000 שקלים. צילום: פז בר

סיכום

חיפשנו "משהו אחר" בעולם האופניים החשמליים – וה-TSR2+ הם לגמרי משהו אחר. בעיניי הם שילוב מרתק של עולם ישן ועידן תעשייתי עם טכנולוגיית הנעה חשמלית מתקדמת וחכמה עם ממשק מתבקש לסמארטפון. יש להם מראה יוצא דופן אשר מרמז על תכונות מיוחדות וכאמור כאופניים מצאתי אותם כמצוינים. מערכת ההנעה ההוליסטית עושה עבודה טובה אבל הממשק לא תמיד חלק, והטווח המוצהר אופטימי למדי בשל הסוללה קטנת הנפח.

ויש עוד שני דברים שפועלים לרעתם: העובדה שאינם מתקפלים (סוג של תנאי סף לאופני 20 אינטש') והמחיר הגבוה, בשוק אשר מובל על ידי מחירים נמוכים.

אם יש לכם תקציב לאופניים חשמליים "אחרים", איכותיים מאד, בעלי מראה יוצא דופן ועתירי טכנולוגיה – יש מצב שתמצאו מזור ב-TSR2+.

2 comments

  1. אופניים מדליקים.

    איפה משיגים כאלה?

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6