יום שישי , 24 מרץ 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים וולבו XC90 T8
מבחן דרכים וולבו XC90 T8
מבחן דרכים וולבו XC90 T8 - איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים וולבו XC90 T8

רוני נאק

  • פלטפורמה חדשה
  • 2.0ל', 4 ציל' מגדש-על+מגדש טורבו
  • חשמלי 87 כ"ס ו-24.5 קג"מ
  • הספק משולב 407 כ"ס/64 קג"מ
  • מחיר 590,000 שקלים

 

אוקיי. אז ככה. אפשר לעשות את זה ארוך ומייגע – כי יש בוולבו הזו טונה של טכנולוגיה – או קצר ותכליתי. וכדי לחסוך לכם את הזמן ולהצליח להעביר את המסר שאני רוצה במדויק אני מראש מוותר על הדקורציות וההתחכמויות על כמה שאני מכיר את וולבו, את מוצריה, מה אני חושב על העיצוב וכל זה שנועד למלא חלל ריק על דפי המגזינים המודפסים של פעם.

כבר נהגתי בוולבו XC90 החדש – וכל מה שאני חושב על הדגם החדש ועל גרסת הדיזל ההיא תוכלו למצוא בקישור הזה. יש שם אגב גלריית צילומים מדהימה של הזריחה מעל לפטרה. הורידו את הצילומים חופשי הם בגודל של טפט למסך מחשב שלכם/

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 - איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. הכי נכון לו בעיר, נהדר ונוח ומהיר גם מחוץ לעיר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 – איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. הכי נכון לו בעיר, נהדר ונוח ומהיר גם מחוץ לעיר. צילום: רוני נאק

מבחן הדרכים מתייחס הפעם לגרסת T8 ההיברידית וכפולת המנועים – אולי הגרסה החמה והמסקרנת ביותר בהיצע של XC90. מבלי להיכנס יותר מדי לקשקושים טכניים אציין רק כי את הגלגלים הקדמיים מניע מנוע טורבו+מגדש-על בנזין בנפח 2.0ל' עם תפוקה של 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ (לא רע בפני עצמו) ואת הגלגלים האחוריים מניע מנוע חשמלי אשר מפיק 87 כ"ס ו-24.5 קג"מ. אין חיבור מכאני בין המנועים הללו (כמו שיש למשל בהיברידיות של הונדה) אבל כן יש מתנע/גנרטור חשמלי נוסף וקטן יותר הצמוד למנוע הבנזין ומסייע לו "לסגור חורים" היכן שצריך.

מיכל הדלק התכווץ לנפח של 51 ליטרים כדי לפנות מקום למצבר ליתיום עצום עם נפח של 9.2kWh אשר ממלא את "חוט השדרה" של שלדת הרכב ברווח שבין צירי הגלגלים (עם נטיה קלה לפנים). לצד הטעינה הרגילה – כמו שאנו מכירים מהיברידיות שעל הכביש – אפשר לטעון את המצב של הוולבו משקע 16A ביתי. חשוב לציין כי עמדת טעינה אחת נכללת בתוך מחיר הרכב והיא חלק מהעסקה. על עמדה נוספת יהיה עליך לשלם כ-4,000 שקלים ולעמוד בכמה דרישות נוספות. למכונית טווח נסיעה חשמלי של כ-40 קילומטרים וזה עוזר לה לעבור את בדיקת הזיהום האירופאית כשהיא פולטת רק 49 גק"מ ומקבלת אצלנו ציון ירוק 2.

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 - איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. איפה המושבים הממוזגים? כל השאר פיקס. החניה האוטומטית (בניצב או במקביל) עובדת נהדר! צילום: רוני נאק

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 – איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. איפה המושבים הממוזגים? כל השאר פיקס. החניה האוטומטית (בניצב או במקביל) עובדת נהדר! צילום: רוני נאק

גרסת T8 מגיעה ברמת איבזור אינסקריפשן שהיא העשירה ביותר (למעט האקסלנס המופרכת בפאר שלה). למכונית 7 מושבים מרווחים למדי בזכות בסיס גלגלים של כמעט 3.0 מטרים ותקרה ארוכה ומתמשכת לאחור. תא הנהג הוא עניין דיגיטאלי מלא עם לוח מחוונים LCD המשתנה עם החיווי שנבחר ומוד הנהיגה. והוא לטעמי מבטא היום איך בדיוק צריך להיראות קוקפיט של רכב פרימיום ב-2016. חד, מדוייק, נקי ועתיר פונקציות וכמובן קישוריות מכל סוג ומין. אפילו מפות בגודל מלא על מסך מולטי-טאצ' מרכזי בגודל 9 אינטש, ולוח מחוונים גדול ממנו עם 12.3 אינטשים. 19 רמקולים יש במערכת השמע שמגיעה מבאוארס אנד ווילקינס ואני בטוח שלא זה ולא זה תכננו את מערכת השמע בעלת הצליל העמוק והצלול הזו כדי לנגן במחזור את מחרוזת שירי הגשש החיוור. אבל אנחנו בכל זאת בישראל ודוהרים על פני המיישר בדרך למדבר.

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 - איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. היכולת הדינאמית מחוץ לעיר מרשימה מאד בהתחשב בממדים. זוללת קילומטרים סדרתית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 – איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. היכולת הדינאמית מחוץ לעיר מרשימה מאד בהתחשב בממדים. זוללת קילומטרים סדרתית. צילום: רוני נאק

חבילת הבטיחות היא מהמתקדמות שיש היום בעולם הרכב (עם הצהרה רשמית של וולבו כי עד שנת 2020 לא יהיו פצועים קשה או הרוגים במכוניות שלה). בקרת שיוט אקטיבית, נהיגה אוטונומית למחצה, בלימה אוטונומית ועוד אמצעי בטיחות רגילים יותר כמו כריות אוויר ועוד.

 פירוט מלא של כל האיבזרים – הרבים יש לציין – של גרסת אינסקריפשן תוכלו להוריד מכאן!

אז לצד חבילת איבזור עשירה, שונה המכונית הזו עם מערכת הנעה חדשה ומעניינת מאד. כזו שאם אתה – לצורך הדוגמה בלבד – גר בהרצליה ועובד בבנין משרדים בתל אביב, יש סיכוי יותר מסביר שלא תשרוף גרם אחד של בנזין בכל השבוע. בנסיעה הצלחנו להתגלגל על חשמל במהירות של 80 ואף 90 קמ"ש אם מקפידים שלא ללחוץ חזק מדי על הדוושה ולבקש עוד כוח. ולא שבאמת צריך בעומס שיש על הכבישים.

עוד תוספת מעולה היו מתלי האוויר. אלו מוחקים את הביקורת שהייתה לנו על נוחות הנסיעה והופכים את החוויה להרבה יותר רכה ונעימה – אבל לא נרפסת ומתנודדת. מתלי האוויר גם מאפשרים לוולבו XC90 "לשנות צורה" יחד עם מוד הנהיגה. היא תשתופף כדי לחסוך בדלק ולהוריד מרכז כובד לנהיגת כביש, או שתתרומם כדי 28 ס"מ להרים שמלותיה מעל לשטח.

מחוץ לעיר תוכלו לבחור בין מצב PURE והייבריד – לנהיגה חסכונית בדלק, למצב POWER לנהיגה דינאמית  ומצב "שטח" המיועד…הבנתם.

בכל אחד ממצבי הנהיגה האלו משתנים המון דברים במכונית – ואת כולם אפשר להרגיש היטב אם בישבן, בגלגל ההגה בדחיפה בגב – או במהירות שבה המצבר פורק או טוען את עצמו. רוב הזמן – בשיוט הייתי במצב PURE במטרה להאריך את טווח הנסיעה מהמיכל בין 51 הליטרים שהתרוקן במהירות. בכלל, בנסיעה בין עירונית אני לא מצליח לשים את האצבע על יתרון אחד משמעותי שיש למערכת ההיברידית הזו על, נאמר דיזל 6V חזק מהדור האחרון. מה גם שמרגע התרוקנות המצבר – אתם נשארים "רק" עם 320 כוחות הסוס של מנוע הטורבו שבחזית וכל השאר הופך למטען עודף. ובכל זאת, במצב POWER הוולבו הגדולה מרשימה מאד באופן שבו היא משנה כיוון, שומרת על קשתות מהירות מאד וקובעת קצב אוטובאני לאורך קילומטרים רבים מבלי לעייף את הנהג.

השאירו קצת מיץ במצבר כדי שאפשר יהיה לגלוש העירה עם איוושת צמיגים וצירצור חשמל והנה יש עליכם סטייל שחבל על הזמן.

עשינו גם מעט שטח – בערוץ והדיונה של נחל כסוי למי שמכיר. בשיא הגובה המתלים מתקשחים מאד. אין בעיה של אחיזה או הורדת כוח, וגם המרכב מתרומם יפה מעל לשטח ואין חשש לפוגע במשהו על כל שביל סביר. נקודת התורפה היו צמיגי 20 אינטש' בחתך 45 שממש פחדתי לקרוע אותם על האבנים החדות של הערוץ. בשורה התחתונה יש יכולת תנועה בשטח – אפילו טובה למדי כשהמגבלה היחידה היא הצמיגים הסטנדרטיים.

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 - איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. ההנעה האחורית חשמלית -היכולת בשטח טובה למדי בזכות מרווח גחון ובקרות אחיזה יעילות - צמיגים הם נקודת התורפה העיקרית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים וולבו XC90 T8 – איכות מרשימה, יכולת נהדרת ומערכת הנעה שהיא חזקה כמו שהיא חכמה וחסכונית. ההנעה האחורית חשמלית -היכולת בשטח טובה למדי בזכות מרווח גחון ובקרות אחיזה יעילות – צמיגים הם נקודת התורפה העיקרית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GL

מבחן דרכים וולבו XC60

אהבתי מאד את ה-T8 כי הוא מאפשר באמת ובתמים הנעה חשמלית נקיה לגמרי מדלק. יש לו טווח חשמלי גדול מספיק כדי לשרת את מי שגר בגוש דן ולהרחיק אותו לפרקי זמן ארוכים מתחנות התידלוק. כוח העזר שנותן החשמל למנוע הטורבו-בנזין מעלים יפה את תוספת המשקל של המצבר, ודינאמית הוולבו הזה טוב מאד וסיפק לי הנאה רבה בעיר וגם מחוצה לה בכבישי מדבר רחוקים ואפילו בגיחת שטח קלה. וכל אותו הזמן הוא שומר על חלל ממוזג היטב – מוזיקה צלולה ממערכת השמע ומין שאר-רוח שמשתלב באופן מושלם עם אור אחר הצהריים על מפרץ אילת.

בערך משנת 2000 אני שומע על "וולבו החדשה" שמנסה לצאת ולשבור את המסגרת המרובעת של תפיסת ההמונים אותה. ולטעמי, זו הפעם הראשונה שוולבו מצליחה ושוברת את תקרת הזכוכית הזו.

2 comments

  1. זה לא מבחן. זו סתם כתבה יחצנית חסרת ערך ממשי. אין נטען המנוע החשמלי ? בנהיגה ? מה צריכלת הדלק במנוע המכני ? מתי נכנס הטורבו לפעולנ ? מה הוא נותן ? כמה ק"מ נהגת ? כמה דלק צרכת ? האם המנוע רועש בנסיעה על המנוע המכני ? מתי ? האם המנוע רועש כשהוא על המנוע החשמלי ? מתי ? האם הטענת את הרכב ביציאה מהבית ? האם בדקת ביצועים בשטח ? מה ראית ? האם עבדת בשטח עם המנוע החשמלי ? ועוד ועוד … כלום אחד גדול. אם הרכב הזה ירכש על בסיס הכתבה הזו – הרוכש טיפש. אם מישהו יכול להסיק משהו מהכתבה שלך על רכב שעולה590,000 ש"ח הוא טועה ואתה טועה ובסיכום: גבב מילים מיותר.

    • איל שלום. תודה על תגובתך. התשובות לרבות מהשאלות שלך נמצאות בגוף הטקסט. אילו היית בוחר להשתמש במייל אמיתי היית מקבל באופן פרטני מענה לכל שאלה נוספת שלך

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*