יום שישי , 20 ינואר 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים מרצדס GLE 350
מבחן דרכים מרצדס GLE 350
מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. פרימיום לשטח עם מזגן נהדר, מנוע כביר ותג מחיר אדיר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLE 350

  • דור 3.5 של הדגם
  • טורבו דיזל 3.0ל' 258 כ"ס/62 קג"מ
  • חניה אוטומטית, בקרת שיוט אקטיבית
  • מחיר 605,000 שקלים
  • צריכת דלק מבחן 10 ק"מ/ל'

 

רוני נאק

מרצדס עירבבה מחדש את השמות של קו רכבי הפנאי שלה בדור האחרון – והיא מנצלת זאת כדי לעבות את חזית הג'יפונים וה-SUV לכל רוחב השדרה. במידה רבה זה גם עושה יותר שכל עם שיוך ישיר יותר של רכב הפנאי לסגמנט שאליו הוא שייך. כך ה-GLC (בנדוד של C קלאס), GLE של E קלאס, GLS עומד מול S קלאס וכמובן GLA מול A קלאס. בהמשך לצירוף גרסת קופה של GLE ובהמשך גם של GLC. רק ה-G קאלס נותר עומד וניצב כאובליסק בתת-נישה משלו (כפרה עליו).

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית - כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית – כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

GLE

אז אחרי שעשינו סדר. מה התחדש ב-GLE שלא היה ב-ML? מבחינת המרכב קל לזהות את החזית החדשה עם המראה המותגי העדכני. זה כולל מכסה מנוע, שבכה, פנסים, ופגוש. בכנפיים בחלקי המרכב האחרים לא נגעו. מאחור יש עיצוב שונה לפנסים אבל המבנה שלהם לא שונה. בכל ממד אחר (ולמעט תוספות תלויות גרסה כמו פסי כרום) המרכב ללא שינוי.

גם תא הנוסעים לא עבר מהפכה. קווי המתאר הכללים של הדשבורד נותרו בעינם כאשר את מסך המולטימדיה המוטמע של פעם מחליף מסך מוגדל יותר (ואיכות יותר) אשר בצו האופנה האחרון מזדקר החוצה על כל 8 האינטשים שלו. יש מסך צבעוני למחשב הדרך שבלוח המחוונים אבל לא תמצאו כאן לוח מחוונים אלקטרוני כפי שיש בדור האחרון של רכבי הפאר או הפנאי היקרים מהשילוש הקדוש. אם כבר אז הלוח מסגיר את הפז"מ של הדגם אשר הושק כבר לפני חמש שנים.

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. בפנים תמצאו מסך מוגדל ופתחי מיזוג מעוצבים. האיכות הכללית מעולה והמזגן מקפיא! בידוד רעשים וחווית נסיעה מהשורה הראשונה. צילום: מרצדס

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. בפנים תמצאו מסך מוגדל ופתחי מיזוג מעוצבים. האיכות הכללית מעולה והמזגן מקפיא! בידוד רעשים וחווית נסיעה מהשורה הראשונה. צילום: מרצדס

תא הנהג והנוסעים מרווח מאד עם בסיס גלגלים של 291.5 ס"מ. יש המון מקום לגוף בכל ממד ועוד כמעט 700 ל' של נפח בתא המטען. "ריהוט הפנים" חומרי הדיפון המשלבים עור ועץ בטקסטורה טבעית (לא לכה מבריקה) הכל עשוי באיכות סופר-גבוהה ומאד מרשימה. לא ציפינו למשהו אחר מ-בנץ.

רכב המבחן היה בגרסה דיזל 350 ורמת גימור פרימיום (מחיר של כ-605 אלפי שקלים). מנוע הדיזל על ששת הצילינדרים שלו מפיק 258 כ"ס וכ-62 קג"מ מנפח של 3.0ל'. הכוח יורד באופן שווה (50:50) לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים חדשה יחסית של מרצדס עם 9 יחסי העברה. בהחלט יחידת הנעה ראויה. משקל של 2,175 ק"ג מתפזר על 4 צמיגים רחבים במידה של 255 על חישוקי 19 אינטש והתליה היא כמובן על 4 כריות אוויר אקטיביות המאפשרות שינוי גובה לנהיגת כביש מהירה או ספארי חזירי בר בשטח.

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. בפנים תמצאו מסך מוגדל ופתחי מיזוג מעוצבים. האיכות הכללית מעולה והמזגן מקפיא! בידוד רעשים וחווית נסיעה מהשורה הראשונה. צילום: מרצדס

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. בפנים תמצאו מסך מוגדל ופתחי מיזוג מעוצבים. האיכות הכללית מעולה והמזגן מקפיא! בידוד רעשים וחווית נסיעה מהשורה הראשונה. צילום: מרצדס

ה-GLE מצוידת במערכת בטיחות מורחבת הכולל בקרת שיוט אקטיבית, התראות על סטיה מנתיב (ושמירה אקטיבית על נתיב), התראה אקטיבית של שטחים מתים וגם 7 כריות אוויר, עיגוני ISO למושבי ילדים – מתיחת חגורות בטיחות ועוד הרבה. בהחלט מערך מרשים של אמצעי הגנה אטקטיביים ופאסיביים. מצד שני זה לא ה-FULL MONTI שאפשר למצוא היום למשל במערכות סיטי סייפטי של וולוו XC90.

 

בנצי

היסטורית ה-ML הציג תכונות טובות מאד עוד מהדור השני שלו ב-2005 (הדור הראשון הוא משהו שגם מרצדס מנסה לשכוח…) וגם הדור השלישי אשר הגיע ב-2011 שמר על האופי הזה למרות שהיה רך יותר באופיו. בסיס הגלגלים התארך ב-3 מ"מ זניחים אולם כיול מתלים ושלדה נכונים יותר הצליחו למצוא איזון מדויק בין נוחות נסיעה לתקשורת עם הנהג כשרוצים לנסוע מהר יותר. הקרדיט מגיע למערכות הפיקוד השונות אשר משנות את אופיין (דרך ממשק בתא הנהג) לפי דרישת הנהג. כך תוכלו לשייט ברכות פלאסידית בתנועה צפופה או על כביש 90 בדרך לאילת – או אם תבחרו למשל בכביש 12 הפנוי – להעלות קצב ודופק וליהנות מתגובות מנוע מחודדות, העברות הילוכים אגרסיביות יותר של התיבת, ואפילו מתלים מהודקים ותומכים יותר ומשקל נוסף להיגוי. הטרנספורמציה מאד מורגשת בידיים. מורגש כמו רונית הקוסמטיקאית שהופכת לירון המורה לספורט (וקחו את זה מכאן…).

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית - כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית – כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

זמינות הכוח טובה מאד – בכל טווחי המהירות הסבירים ואף מעבר לזה. תיבת ההילוכים מגיבה מהר – אבל למנוע הדיזל השהיית טורבו ארוכה ומורגשת מאד. בעיקר כשמגיעים בהאטה לצומת ואז צריך להאיץ שוב ולא קורה הרבה למשך עד שנבנה הלחץ במגדש ושתי טונות פלוס של בנץ מאיצים בעוצמה לפנים. מהצד השני של התנע לבלמים יכולת טובה מאד להתמודד עם המשקל והמהירות. הם לא מאבדים מעוצמתם והמשוב בדוושה והלחץ הנדרש בה מצוינים. בשורה התחתונה כיף לנהוג את האוטו הזה. הוא מתגמל נהג נמרץ – עם מנוע דיזל נהדר – אבל גם יהיה מקום מאד נעים (וקריר בזכות אחד המזגנים הטובים שבעולם הרכב) לבלות בו נהיגה ארוכה למטולה למשל. זה מסוג המכוניות, ואין הרבה כאלו שתרדו מהן אחרי יום נהיגה ארוך ולא תרגישו כמו מגבת מטבח עייפה.

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית - כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית – כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים וולוו XC90

מבחן דרכים אודי Q7 מול וולוו XC90

פרק השטח היה מאד קצר. רכב המבחן לא צויד ב"חבילת שטח" – זו כוללת במקור מיגוני גחון וגם טרנספר עם LOW. כך שנותרנו על שבילים מפולסים ונזהרים שלא לקרוע את צמיגי הכביש הרחבים. זוויות המרכב מאפשרות תנועה בטוחה בשבילים עם גישה ונטישה של 26 מעלות. ומרווח גחון סטנדרטי של 20 ס"מ ואף יותר עם מתלי אוויר.  לא הייתי ממהר לצאת על גבי לטיולים לעומק המדבר – כנראה שזו לא המטרה שלשמה מישהו יקנה GLE. ובכל זאת יש יכולת לנוע מעבר לאספלט – די עמוק אם תעזו. חבילת השטח ורביעיית צמיגים קשוחים כבר ירחיבו מאד את המימד הזה למי שלא מוכן לוותר על מיזוג מעולה ומערכת שמע פרימיום גם בלב המדבר.

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית - כל השאר די אותו הדבר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מרצדס GLE 350 דיזל. עיקר השינויים נמצאים בחזית – כל השאר די אותו הדבר. אוי! הנה הר תבור! צילום: רוני נאק

סיכום

אם אפשר היה לבודד את ה-GLE מהעולם הוא היה נהדר. חזק מאד, איכותי מאד, משלב באופן נפלא נוחות עם דינאמיות ויש לו כמובן את הסמל הנכון על החרטום כזה שמפרגן לאגו שלך ואומר FUCK OFF לכל האחרים. בדיוק כמו שעון רולקס מזהב מלא. ולמרות שמרצדס קוראת לו NEW צריך לזכור שמדובר ברענון של דגם בן חמש שנים והדלתא של הפז"מ מורגשת אם בדיוק ירדתם – כמוני – ממושב של וולוו XC90 או אודי Q7. שני האחרונים עולים כ-50 אלף שקלים פחות מ-בנצי באותה רמת איבזור והם הרבה יותר דור Y מאשר X כסופי שיער. בשורה התחתונה? הייתי מחכה לדור הבא של GLE או לחילופין בוחר בגרסת קופה עם המסר הצעיר והדינאמי יותר (הוסיפו על כ-10k למחיר).

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*