יום ראשון , 22 ינואר 2017
דף הבית » מגזין » מבחן דרכים סוזוקי באלנו
מבחן דרכים סוזוקי באלנו
מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו

  • דור שני לדגם
  • פלטפורמה חדשה
  • 1.2ל' בנזין 90 כ"ס/12.2 קג"מ
  • צריכת דלק ממוצעת מבחן 16 ק"מ/ל'
  • החל מ- 93,990 שקלים

 

רוני נאק

גם באותה שנה – 1997 כמדומני – לא היו למנהלים במכשירי תנועה ציפיות גדולות לגבי הבלאנו. משפחתית מקבוצה C שנועדה להתמודד מול הכוח היפני של מיצובישי, סובארו, טויוטה ומאזדה – אז היה גם דייהטסו אפלאוז למי שעוד זוכר. אבל הבאלנו, אשר הייתה מעט קטנה יותר מהאחרות, אבל זריזה למדי וזולה מהן, זכתה להצלחה לא צפויה ועד מהרה נוצר מגדל מכובד למדי של הזמנות למכונית המשפחתית אשר נראה היה אז כי היא "מסמנת V" בכל הצ'ק ליסט של הישראלי ה"סוברואיד" דאז: 4 דלתות+בגאז', אוטומטית, מותג יפני, מזגן, חלונות חשמל…הבנתם. הבאלנו היה סיפור הצלחה גדול מאד בקנה מידה ישראלי. סיפור הצלחה שלא ממש זכה להמשיך עם דור הבא של המשפחתיות מסוזוקי.

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

עכשיו מגיע באלנו חדש – לשוק שנראה אחרת לגמרי. אבל גם המוצר מאד שונה. כבר לא קבוצה C או C- אלא קבוצה B שכרגע נמצאת בסוג של לימבו. וגם הפעם הייתה ספקנות לגבי ההצלחה של באלנו בעידן החדש – וגם הפעם (בשנת שיא למסחר ברכב בישראל) עולה הדרישה על הציפיות עם אלפי מכוניות שכבר עלו על הכבישים עד שהכתבה הזו עלתה לאוויר.

 

סוזוקי באלנו

באלנו היא מכונית קטנה. האורך הכולל עומד על 4 מטרים בלבד, הרחב 175 ס"מ ובסיס הגלגלים 252 ס"מ. המידות הללו ממקמות את הבאלנו בין סוויפט הסופרמיני ל-קרוסאובר האופנתי. לפלטפורמה החדשה שילוב מקובל למדי של תמוכות מקפרסון בחזית וקורת מתח עם קפיצי סליל מאחור. המתלה האחורי בעל הפרופיל הנמוך מאפשר ליצור תא מטען עם נפח של 320 ליטרים (עד 756 ליטרים עם מושבים מקופלים).

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי ויטרה אולגריפ 4X4

מבחן דרכים סוזוקי סלריו

באלנו משווק בשתי רמות איבזור GLS בסיסית שהיא גם ידנית (ועם מעצורי תוף מאחור) ו-GLX אוטומטית פלאנטרית עם 6 יחסי העברה. על ההנעה מופקד מנוע חדש עם מערכת הזרקת דלק דו-שלבית מעניינת מאד אשר הופכת את פעולתו ליעילה במיוחד.

עיצוב המרכב מאד שונה מהדגמים האחרים, אפילו העדכניים של סוזוקי. באלנו לא דומה במאום לסלריו מצד אחד או לויטרה החדשה מהצד השני. לגבי השאלה "יפה או לא יפה?" זה די סובייקטיבי – לטעמי העיצוב מעט עגלגל מדי ואם היה ניסיון לשוות למכונית מראה שרירי הוא לא עובר כאן. העיצוב הזה גם די חסר זהות. רוצים לעשות ניסיון? שימו בדמיונכם כל סמל של מותג רכב יפני או קוריאני על החרטום וזה יעבוד.

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

חלל הפנים גם הוא תכליתי וענייני. לא תמצאו כאן דברים מיותרים או יומרה לפרימיום מעושה. מצד שני גרסת GLX בה נסענו מכילה איבזור רב מאד: בקרת אקלים, פנסי קסנון, ציפוי עור על ההגה, מיתוג רב על ההגה עצמו, בקרת שיוט, שליטה מרחוק על השמע, צג מידע/מחשב דרך דיגיטאלי, כניסה ללא מפתח ועוד איבזור רב נוסף שתוכלו לראות במפרט שניתן להוריד מהקישור הזה:

• לחץ כאן להורדת המפרט המלא של סוזוקי באלנו

יש תחושת תכליתיות אבל אין דלות שאפשר למצוא אצל האחרות.

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

סוזוקי באלנו בדרכים

בסוף השבוע הארוך בו ביליתי עם הבאלנו היו לי שתי משימות משפחתיות ארוכות טווח. שתיהן כללו נהיגה למרחק ארוך עם מכונית מלאה במשפוחה. וגם אם יצאתי לדרך מעט סקפטי – מהר מאד החשש התחלף לכיף. הבאלנו החדשה נוחה מאד. איכות הנסיעה שלה מפתיעה לטובה בזכות רכות וריסון טובים של המתלים. אלו סופגים היטב כביש משובש ומבודדים את הנוסעים. המושבים בסיסיים אמנם – אבל לנהיגה של כשעה וחצי עד שעתיים לכל כיוון הם היו יותר ממספקים – גם מאחור לא נשמעו תלונות על המושבים – אבל כן הגיעו דיווחים על נסיעה קופצנית בכביש משובש. הרכות נותנת אותותיה על כביש גלי ולפעמים חסר מעט ריסון.

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

עוד אהבתי את המנוע – נכון יותר את השילוב של מנוע+תיבת הילוכים. סוזוקי היא מיצרניות המנועים הטובה בעולם ויחידת ההנעה החדשה מבריקה. היא מספקת ביצועים טובים, זמינות כוח נהדרת, וצריכת דלק אשר הציבה ממוצע בעולם האמיתי של 16 קילומטרים לליטר. היי! אפילו השלדה מגיבה יפה בכביש מפותל – באותם רגעים בודדים שיכולתי לחטוף בין משימה משפחתית אחת לשניה.

 

בתחום הבטיחות אפשר לציין את המערך המתקדם הכולל בקרת יציבות ומשיכה, מובילאיי מקומי, 6 כריות אוויר, סיוע לזינוק בעליה, מנטרי לחץ אוויר וחיישני חניה. מבחני NCAP לא עושים חסד עם הבאלנו; 3 כוכבים בלבד לגרסה הסטנדרטית ו-4 כוכבים לזו המצוידת בחבילת בטיחות הכוללת גם בלימת חירום אוטונומית (לא אופציה בישראל). וזו נקודה שקברניטי סוזוקי יצטרכו לתת עליה את הדעת, אבל מצד שני זה לא מונע מעמישראל לקנות את המכונית.

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי באלנו. תכליתי מצד אחד, מאובזר מאד מצד שני וכל זה ב-94 אלפי שקלים. הביצועים טובים וצריכת הדלק חסכונית. צילום: סוזוקי

סוזוקי באלנו לסיכום

לפני כמה שנים לקחתי לנסיעת מבחן את סוזוקי אלטו – ממש כשהגיעה לארץ. ובכל פעם שרציתי לקטר על חלק, או ביצוע מסוים ברכב ההוא – קפץ לנגד עיני תג המחיר. אז היא הייתה המכונית הזולה בישראל – ודרך הפילטר הזה (כשהמחיר קטן מזה של חלק מהקטנועים בשוק) אפשר לוותר לאלטו על הרבה.

גם סוזוקי באלנו החדשה היא מקרה כזה אבל לא בדיוק. עם תג מחיר של 94,000 שקלים לגרסה האוטומטית אתם מקבלים מכונית שהיא מצד אחד תכליתית ובסיסית, אבל מצד שני אינה נכשלת בהתאמה למשימה ומצויידת באיבזור רב שלא ראינו ברמתו בנקודה הזו על סרגל המחירים. בהתחשב באהדה שיש לציבור למותג סוזוקי, צריכת הדלק הטובה, ביצועים סבירים פלוס וחווית נסיעה נעימה (כמעט שכחתי מזגן  – אליפות!) צפויה לבאלנו החדשה עדנה גם הפעם. והפיל שבחדר? נו, אותו NCAP מעצבן. התשובות אצל סוזוקי.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*