יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן רכב הונדה HRV. איכות כוללת טובה מאד, חבילת בטיחות מצויינת ומותג נחשב מצדיקים את המחיר הגבוה בסגמנט? צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. איכות כוללת טובה מאד, חבילת בטיחות מצויינת ומותג נחשב מצדיקים את המחיר הגבוה בסגמנט? צילום: רוני נאק

מבחן רכב הונדה HRV

 

  • דור שני לדגם
  • על בסיס הונדה ג'אז
  • בנזין 1.5ל' עם 130 כ"ס
  • 15.0 ק"מ/ל'
  • 139,000 שקלים

רוני נאק

זה היה אחד המקרים הנדירים הללו שהגרסה הישראלית, זו שבסוף משווקת אצלנו, טובה יותר מה-HRV אשר פגשתי בהשקה העולמית בפורטוגל. לרוב, המצב הפוך שכן יצרני הרכב עושים הכל (ועוד קצת) כדי שהמכונית תצטיין בפני העיתונות העולמית. אלא שכאן, בשוק של הלוונט, אנו מקבלים מתלים עם כיול שונה וגלגלים אחרים – שינויי מק"ט זניחים לכאורה אשר הפעם משפיעים באופן מהותי על השורה התחתונה.

מבחן רכב הונדה HRV. נוח בעיר ובכפר - חסכוני בדרך לשטח, מנוע חסכן ולא דינאמי. צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. נוח בעיר ובכפר – חסכוני בדרך לשטח, מנוע חסכן ולא דינאמי. צילום: רוני נאק

הונדה HRV

ה-HRV משתמש בפלטפורמה של הג'אז החדשה ועליה הונדה עיצבה מרכב קומפקטי-אך-שרירי אשר מתחבר היטב ל-DNA הדינאמי של הונדה. מה שבהונדה מכנים "צללית של קופה פוגשת קשיחות של רכב שטח" משהו בסגנון של ב.מ.וו X6 אם תרצו. ואכן ניפוח המרכב של הקרוסאובר הזה של הונדה – משווה לרכב הפנאי הקטן מראה מאד אסרטיבי אשר רק מתחזק עם שבכת חזית כהה, מיגון פלסטיק לספי הדלתות ובתי הגלגלים וקורה B שחורה המתמזגת בקשת שיוצרות השמשות.

לתא הנהג וסביבת הנוסעים ארכיטקטורה מעניינת ושונה. בולטים מסך מולטימדה גדול המוסט לעבר הנהג ושורה של פתחי מיזוג מול הנוסע – כהומאז' ל-HRV מלפני עשור. איכות החומרים – כרגיל בהונדה – טובה מאד ומשטחים בפיאנו שחור, ונגיעות עור מחזקים את המראה היוקרתי. גלגל ההגה שמנמנן ועתיר מיתוג; פקדי שמע, בקרת שיוט, מחשב דרך וטלפון.

מבחן רכב הונדה HRV. עיצוב שונה ומעניין. מד מהירות עם אפקט תלת מימדי, פתחי איוורור מצויינים ומולטימדיה נהדרת. מושבים קצרים אך נוחים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. עיצוב שונה ומעניין. מד מהירות עם אפקט תלת מימדי, פתחי איוורור מצויינים ומולטימדיה נהדרת. מושבים קצרים אך נוחים. צילום: הונדה

אהבתי את הקונסולה המרכזית הגבוהה אשר תוחמת את הנהג ב"קוקפיט" תכליתי ומלהיב. תחתיה יש תא פתוח לסלולארי ושקעי מדיה. תפקידה עיצובי נטו – שכן אין מנהרה לדייב-שאפט. חבילת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה ו-CTBA. זו מערכת המונעת התנגשות בתנאי נהיגה עירוניים (בין 5ל-30 קמ"ש) ומסוגלת להביא את הונדה HRV לעצירה מלאה באופן אוטונומי אם הנהג לא ישעה לחיווי הקולי והאיתותים שקדמו לזה.

עם בסיס גלגלים של 261 ס"מ – שזה די גדול ל-SUV קומפקטי – לא הופתענו למצוא מפער דלת אחורי גדול ומושבים אחוריים מרווחים למדי. אותם מושבים (מאג'יק סיטס) ניתנים לקיפול וסילוק בכל דרך שרק תרצו ומגדילים את תא המעטן הגדול מ-431 ל' עד ל-1456ל' אשר יספיקו גם לאופני הרים עם גלגלי 29 גדולים ועוד קצת. אורך תא המטען שמתקבל נושק ל-1.9מ' והגישה אליו דרך מפער דלת תא מטען של כמעט 1.2מ' – מרשים מאד.

מבחן רכב הונדה HRV. תא מטען ענקי ונגיש בזכות מפער העמסה רחב מאד ונמוך. למנוע תפוקה טובה אבל מגיעה בסל"ד גבוה ונוכח באוזן. צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. תא מטען ענקי ונגיש בזכות מפער העמסה רחב מאד ונמוך. למנוע תפוקה טובה אבל מגיעה בסל"ד גבוה ונוכח באוזן. צילום: רוני נאק

על ההנעה מופק מנוע יורו 6 חדש של הונדה מסדרת EARTH DREAMS. למנוע הזרקת דלק ישירה לצילינדרים, תזמון והרמה משתנים לשסתומי היניקה והפליטה וביצורו שולבו חומרים חדשים לצימצום התנגדות וחיכוך פנימי. למנוע תפוקה של 130 כ"ס ב-6,600 סל"ד ו-15.5 קג"מ ב-4,600 סיבובים. הורדת הכוח לגלגלים נעשית דרך תיבת הילוכים רציפה אשר תוכנתה לתת לנהג האירופאי כאילו הוא נוהג בתיבה כפולת-מצמדים מיצרן גרמני מוכר.

אצלנו משווקת הונדה HRV רק בגרסת COMFORT ומחיר של 139,000 שקלים – מעל לממוצע המחיר של הסגמנט הזה.

נהיגה הונדה HRV

הטענה העיקרית מהנהיגה בהשקה העולמית של הונדה HRV, הייתה נוחות נסיעה להלן NVH לא מבריקים. עבור רכב שעתיד לבלות את רוב חייו בסביבה עירונית זה עלול להיות "נ" צורב. אלא שהמפרט הישראלי דווקא הציל את המצב. כיול מתלים שונה, חישוקי גלגלים בחתך 16 במקום ה-18 שהיו בהשקה, שיפרו הרבה מאד את איכות החיים וחווית הנסיעה בעיר ומחוצה לה. המחיר על כך היה פגיעה מסוימת במראה וערפול מה של התנהגות הכביש המצוינת אשר פגשנו בהשקה.

מבחן רכב הונדה HRV. נראה טוב סטאטי, מרגיש טוב בנסיעה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. נראה טוב סטאטי, מרגיש טוב בנסיעה. צילום: רוני נאק

מבחן רכב יונדאי טוסון

טיול שטח קוויקי בבן שמן

מידות קטנות, וקוטר סיבוב זעיר הופכים את התנועה בכרך לנעימה וקלה. הראות החוצה טובה, אם דרך השמשות או המראות. קורה C – זו האחורית מעט מפריעה בחניה לאחור. במהירויות חניה, ואח"כ בנהיגה איטית ההיגוי קל מאד ומוסיף גם הוא לנעימות הכללית.

למנוע נתונים טובים – על הנייר – תפוקה נאה ומומנט ראוי. אולם אלו מגיעים בסל"ד גבוה (שיא מומנט ב-4,600 סל"ד) ובשילוב תיבת ההילוכים הרציפה וחוסך בבידוד רעשי מנוע, מתקבל רעש ותחושה של מערכת הנעה "עסוקה" בכל תאוצה חזקה – אם מרמזור ואם ביציאה לעקיפה. הרעש הזה נמצא באיזור הלגיטימי של "מה שנהג יכול לשמוע כשהרכב פועל" (כמו למשל זימזום של מנוע חשמלי המזיח מושב) – אבל ממש בקצה שלו. כמעט 11 שניות ל-100 קמ"ש זה לא נתון מלהיב במיוחד, אבל מצד שני כנראה שזה לא מעניין את קהל היעד כמו נתון צריכת הדלק אשר הגיע במבחן לכ-15 קילומטרים לליטר בממוצע.

כבישים מתפתלים מגלים את תכונות הניהוג הטובות אשר פגשנו גם בהשקה. אלו אמנם מעוממות על ידי הגה קל מדי ומעורפל מדי, וצמיגים בעלי חתך גבוה הממסכים את הדרך. ובכל זאת אפשר ליהנות מנהיגה נמרצת בכביש הררי ולהיות בטוחים שבעת צרה – יש להונדה HRV את היכולת הדינאמית לבצע תימרונים חריפים באופן בטוח ועם אחיזה גבוהה.

מבחן רכב הונדה HRV. נראה טוב סטאטי, מרגיש טוב בנסיעה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. נראה טוב סטאטי, מרגיש טוב בנסיעה. צילום: רוני נאק

תרנו מעט שבילים על ה-HRV. במגבלות של מרווח גחון בן 16.5 ס"מ, הנעה קדמית בלבד וצמיגי כביש עדינים. ובכל זאת זה מספיק כדי לשוטט בבטחה בדרכי הנוף של קק"ל ברחבי הארץ או לתעות בין שבילי שדות שאינם מסולעים או רכים ובוציים מדי. בשבילים HRV נוח ונעים מאד – מתאים לו לנוע בקצב איטי בין שדות מוריקים כשריח הפריחה ממלא את תא הנוסעים (מי שלא אלרגי לכל הטוב הזה).

סיכום

הונדה HRV חוזר אלינו אחרי עשור ועתה הוא הרבה יותר רלוונטי ומובן לנו – ציבור הלקוחות. הוא מביא עימו את האיכות הכללית הטובה מאד של הונדה, יחד עם חבילת בטיחות מרשימה לקבוצת רכב זו. המנוע המתקדם די קרוב להצהרות היצרן באשר לחסכנות הדלק אבל למרות נתונים טובים, תפוקת הכוח היא בסיבובים גבוהים ושם הוא מרגיש מתאמץ וזה רק מודגש על ידי חסך בבידוד רעשי מנוע. מצד שני רוב הזמן, כשאינכם מאיצים אלא משייטים או מתגלגלים בפקק – המנוע "שקוף" וכך זה צריך להיות.

מבחן רכב הונדה HRV. נראה טוב סטאטי, מרגיש טוב בנסיעה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב הונדה HRV. נראה טוב סטאטי, מרגיש טוב בנסיעה. צילום: רוני נאק

עם תג מחיר של 139,000 שקלים הונדה HRV הוא היקר בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים ובמחיר הוא כבר חופף לגרסת הבסיס של קיה ספורטאז' (מהסגמנט הגבוה ממנו). יש לו ערכים מוספים רבים על הנציגים של סוזוקי,פיאט, ניסאן ואופל (למבחן ההשוואתי) וגם מול רנו ושברולט – הזולים ממנו. וחיסול המלאי מלמד שגם אתם חושבים כך.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

One comment

  1. HRV הרכב מוצלח ו כל ב נגיגה הגיר מתפקד מצויין
    הרכב חיסחוני ב דלק …..טנק דלק …40 ליטר הרכב
    עושה 780 קמ" איך זה …זות אומר רכב טוב ..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − 12 =