יום שישי , 20 ינואר 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2
מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2
מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2

  • הוצג ב-2001
  • טורבו דיזל 2.2ל' 178 כ"ס 41 קג"מ
  • 7 מושבים
  • פנים מעודכן
  • 227,000 שקלים
מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

רוני נאק

סנאגיונג רקסטון הפך ברבות השנים לאחד הדגמים היציבים ביותר בנוכחותם בשוק שלנו. מעולם לא היה שחקן מרכזי – אבל תמיד היה שם עושה את העבודה "בהשקט ובבטחה". עכשיו אחרי רצף שירות של 15 שנים מקבל רקסטון עדכון נוסף – האחרון היה לפני כשלוש שנים – עם מנוע ותיבת הילוכים חדשים, עדכונים קלים בתא הנוסעים ו…זהו. יצאנו לנהיגה ברכב שהשתפר מבלי לעלות במחיר.

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

התחדש

ראשית מדובר במנוע. הנפח עלה ל-2.2 ל' ויחד עימו ההספק ל-178 כ"ס המומנט לכמעט 41 קג"מ (שיפור מהותי מול 155 כ"ס ו-38 קג"מ). בניגוד לתפישה העממית, לא מדובר ב"מנוע של מרצדס" אלא אבולוציה של אותו מנוע אשר יוצר תחת רישיון לפני כארבע דורות. יחד עם זאת מדובר ביחידת הנעה מתקדמת ומודרנית, עם מסילה משותפת ומערכת הזרקה שמגיעה מספק אירופאי מוכר וגדול (מתחיל באות B). לצד המנוע יש רכיב מרכזי נוסף אשר נרכש בשלמותו מדיימלר – תיבת ההילוכים. זו אותה תיבת הילוכים עם 7 יחסי העברה שאנו מוצאים במרצדסים רבים – שם מכונה 7G-TRONiC. המשך שרשרת ההנעה מכיל את החלקים המוכרים לאורך העשור וחצי האחרונים; תיבת העברה בורג-וורנר עם LOW ביחס 1:2.48 ופיקוד אלקטרוני (לא "ידית קטנה"). סרן חי מאחור ללא LSD ומתלים נפרדים בחזית עם קפיצי סליל וכיול "משופר" לפי סאנגיונג.

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

תא הנוסעים מעודכן מינימאלית. הפריט הבולט ביותר הוא גלגל הגה חדש, מודרני ונעים ללפיתה הרבה יותר מחברו הדקיק וגדל הקוטר שהיה במקומו בעבר. ישנו שיפור קל בחומרי הדיפון אבל כל השאר נותר ללא שינוי. ברכב ההדגמה הותקנה מולטימדיה מקומית גרועה למדי – אניגמטית לתפעול ומאד לא ידידותית אשר הצליחה להכריע את הסבלנות שלי. יש לרכב חלונות כהים, יש 7 מושבים אבל אין יחידת מיזוג אחורית (שהייתה פעם אך נעדרת מזה שני דורות).

יש כאמור שלוש שורות מושבים – השורה השלישית מותירה עוד כ-250 ל' למטען בתא שמאחור. המושבים עצמם בסיסיים ותכליתיים – מתכווננים בעזרת ברזים ומציעים תמיכה וריפוד בסיסיים כאמור.

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

נהיגה

השיפור הדינאמי ניכר בכל מימד ובכל רגע. אעיז ואומר שאפילו נהניתי מזמינות הכוח הטובה ומהתחושה הקלילה שזה נותן לרכב הגדול (משקלו כשתי טונות). שילוב המנוע ותיבת ההילוכים מצוין וזה מתבטא בזינוקים מהירים מעמידה, תאוצות ביניים טובות וזמינות כוח נדיבה בכל מצב – מעקיפה בעליה ארוכה ועד שיוט במהירות על כביש 6. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-10 ק"מ/ל'. סביר למדי בהתחשב באופי הנהיגה ובנתונים האובייקטיביים של המכונית.

השינויים במתלים מתבטאים היטב ברכות הנסיעה. זה משפר את הנוחות בעיר או בשטח בקצב איטי על פני שבילי אבנים. אבל בנהיגה מהירה יותר – כפי שמערכת ההנעה מסוגלת להרים את הרקסטון – המתלים רכים מדי וחסרי ריסון מספק. זה יוצר נידנודים לא נעימים ואפילו קיפוצים אם תגזימו בפנטזיית נהג הראלי…

גם אם מערכת ההיגוי עצמה לא שונתה – גלגל ההגה החדש תורם יותר לחיבור שהיה עמום בעבר. המשקל מעט כבד יותר והוא מעביר יותר תחושה. אהבתי מאד את הבלמים שהיו חדים ו"נשכניים" ולא התרגשו מהמסה שאיתה עליהם להתמודד.

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב טויוטה לנדקרוזר

מבחן רכב הונדה HRV

בשטח המבנה הפזיולוגי מאפשר לרקסטון לנוע בקלות רבה – בוודאי ביחס לדור הג'יפונים האחרון מבוססי הפרייבטים וקרוב לרמה של טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו אשר עולים כ-100,000 שקלים יותר ממנו. עם סרן חי מאחור, טרנספר עם LOW ומהלך מתלים סביר – אין מכשולים שפויים רבים שלא תעברו בדרך לחניון הלילה שאתם אוהבים. סידור הגחון חכם ויש גם מיגונים מקומיים אם צריך. היכן שנגמרים המתלים מתחילה בקרת המשיכה וזו לצערי לא הייתה תקינה ברכב ההדגמה. כך שההתמודדות עם הצלבות ואבדן אחיזה לא טופל טוב בהעדר גיבוי מכאני למערכות האלקטרוניות. בהתייעצות עם נציג היבואן נמסר ל"שטח" כי המידע הועבר ליצרן והנושא בבדיקה. ייתכן שעדכון תוכנה קרוב יפתור את הבעיה הזו.

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: סאנגיונג

מרווח הגחון עומד על 21 ס"מ וגם זוויות המרכב טובות – יחד עם צמיגים שמנמנים מהבית (חתך 75(  אפשר לצאת ולנדוד בשטח גם ללא הכנות מיוחדות. מצד שני עם מיכל של 78 ליטרים וצריכה של 10 ק"מ/לי הכלי הזה מזמין לצאת למסע עמוק יותר למדבר – או אז הייתי חושב על צמיגי שטח חסונים יותר של TOYO או BF וערכת מתלים אשר תהדק את כל החבילה ותחזיק את השמלות חזק יותר מעל לפני השטח.

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סאנגיונג רקסטון 2.2. יותר כוח יותר דיאנמי ללא תוספת דלק או מחיר. פתרון מעניין למי שצריך רכב שטח עם 7 מושבים. צילום: רוני נאק

סיכום

סאנגיונג רקסטון ניצב היום יותר מתמיד בנישה משלו. הוא היחיד המשלב יכולת שטח אמיתית עם 7 מושבים ועדיין שומר על מחיר הגיוני (יחסית) של 227 אלפי שקלים. רכבי הפנאי המקבילים עם 7 מושבים חסרים יכולת שטח ואילו רכבי השטח עם 7 מושבים עולים כמעט 45% יותר. הגלגול האחרון של הרקסטון הוא ללא ספק המהדורה הכי מוצלחת של הדגם עד כה – דינאמית הוא טוב יותר מטויוטה לנדקרוזר שהוא הבנצ'מארק לסגמנט. יחד עם זאת מרגישים את הפז"מ של הרכב, חסרה לי יחידת מיזוג אחורית ועל היבואן לפתור את הבאגים של מערכות המולטימדיה ובקרת המשיכה. איפה יש כאן קפה?

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*