יום שלישי , 17 ינואר 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוט
מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוט
ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוט

• גרסת פנאי לספייסבק

• תוספת 15 מ"מ למרווח הגחון

• TSI – DSG7 

• 90 כ"ס/ 16.3 קג"מ

• 119,000 שקלים

 

רוני נאק

לסקודה ספייסבק יש את כל הקלפים הטובים – לפחות לפי הספר שלי. מידות נכונות, לא גדול מדי ולא קטן מדי, מרכב דמוי סטיישן שתמיד איך שהוא באופן בלתי מוסבר מאד אני מאד אוהב, מנוע TSI חזקים וחסכוניים וחבילות בטיחות ואיבזור  טובות למדי ותג מחיר שמתחת למשפחתומטית 1.6 ל' האפרורית מיפן/קוריאה. עתה נוספה למשפוחה גם גרסת "סקאוט" אשר מוסיפה עוד קצת סומק ללחיים של ספייסבק.

קוו לדמותה

לסקודה ראפיד יש שתי גרסאות מרכב: 4 ו-5 דלתות. שתיהן מתבססות על אותה פלטפורמה וחולקות אותם מנועים ותיבות הילוכים. זו אותה פלטפורמה בסיסית אשר משמשת 10 דגמים שונים בשווקים שונים של VW, אודי, סקודה וסיאט. זו בעיקרון פלטפורמת הנעה קדמית אבל עם אופציה להנעה כפולה – מעניין.

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

בעוד שבעולם הרחב "ספייסבק" היא לא יותר מאשר גרסת הצ'בק של הראפיד. כאן אצלנו משווקת הספייבק כדגם בזכות עצמו. ואם להודות על האמת זה נראה מהלך חכם אשר מפריד את הראפיד האפרורית לגורלה בקרב ציי הרכב בעוד של ספייסבק יש סקסאפיל מאד בולט דווקא בשוק הפרטי – שם עיקר המכירות שלו.

ההבדל בעין מאד בולט. בסיס הגלגלים נותר כמובן ללא שינוי עם 260 ס"מ בין הטבורים (לא מאד גדול במנוחים של ימינו) וזה משחק הפעם לטובת הספייסבק אשר נותרה עם החרטום המוכר של ראפיד אבל עם מרכב סטיישן שנראה קטום בזנבו ועם סרח עודף קצר. זה יוצר פרופורציות דינאמיות באופן מפתיע כאשר נפח ההטענה אינו "סובל" מהקיצור בזכות תצורת הסטיישן (384 ו-1349 ל' עם מושבים מקופלים).

מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. תא מטען בעל נפח שימושי ומושבים המתקפלים באי רצון.. צילום: סקודה

מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. תא מטען בעל נפח שימושי ומושבים המתקפלים באי רצון.. צילום: סקודה

גרסת סקאוטליין מקבל מערך "שטח" הכולל מגינים חיצוניים בפני בוץ, חול ובכלל אמא טבע. גם הגחון גבוה יותר ב-15 מ"מ שלמים (שזה סנטים וחצי!) ביחס לספייסבק הרגיל. מן הפנים יש חיפוי מתכת אל חלד לדוושות – אשר בנוסף למראה הדינאמי הן גם אמורות לאחוז טוב יותר בסוליה של נעל הרים מצופה בבוץ חלקלק. יש גם חלונות אחוריים כהים, חישוקי סגסוגת 16 אינטש ותאורת LED קדמית.

בחירת מערכת ההנעה מפתיעה. ציפיתי לקבל את ה-1.4ל' עם 122 או 125 כ"ס ובמקום זה מצאתי את המנוע הבסיסי – 1.2ל' שמפיק 90 כ"ס ב-4400 סל"ד ו-16.3 קג"מ ב-1400 סל"ד. המנוע מחובר לתיבת הילוכים רובוטית DSG עם 7 הילוכים והם יחד מציבים זמן של 11.3 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק (יצרן של כ-19 קילומטרים לליטר).

מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. עיצוב תכליתי זוכה לחבילת איבזור ובטיחות עשירה למדי ביחס למחיר. צילום: סקודה

מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. עיצוב תכליתי זוכה לחבילת איבזור ובטיחות עשירה למדי ביחס למחיר. צילום: סקודה

בשנה הבאה רכב פנאי שטח 7 מושבים של סקודה

מבחן רכב סקודה ייטי

חבילת הבטיחות כוללת בקרת יציבות ומשיכה, ABS, TPMS המנטרת לחץ האוויר בצמיגים, סיוע לזינוק בעליה, 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX ועוד. 5 כוכבי בטיחות במבחן NCAP

יש מולטימדיה מקורית, מחשב דרך, 4 חלונות חשמליים, בקרת אקלים, בקרת שיוט. בסך הכל חבילת איבזור טובה למדי אליה מתלווה תג מחיר של 119,000 שקלים – על פניו תמורה לא רעה בכלל לכסף.

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

נהיגה

הקונספט הזה של "סטיישן גבוה לשטח" הוא ממש לא חדש. והביצוע של סקודה לעניין עם סקאוטליין (ממנו יש אגב – לא אצלנו – גם אוקטביה ובעבר אצלנו רומסטר) הוא בהחלט עליז ומשובב נפש. איכות הנסיעה בו טובה למדי. המכונית חשה מוצקה ונטועה במהירות בינעירונית כזו המאפשר להגיע בזמן קצר גם לפינות הרחוקות של ארצנו. אז גם צריכת הדלק תהיה נמוכה כש-7 ההילוכים מורידים את סל"ד המנוע נמוך מתחת ל-BOOST של הטורבו. רעשי הרוח נמוכים, רעשי מערכת ההנעה לא קיימים ורק רחש כביש עובר מדי פעם כשהאספלט מחוספס יותר.

בעיר המוצקות הזו מורגשת יותר ולא אחת היו מצבים שהמתלים התקשו לבודד אותי מאספלט שבור, פתח ביוב שקוע או כביש מגורד ומחוטט. משקל ההיגוי שעבורי היה בעל משקל טוב, התגלה ככבד מדי לנהגות בעלות זרועות מפותחות פחות ובכל זאת נימוסי הדרך של הסקאוט הקטן היה טובים מאד לכל רוחב הספקטרום – אפילו בכבישים מתפתלים, היו לשלדה הזו ניצוצות של מצויינות. חבל רק שאלו מעוממים על ידי המנוע החלש. הוא חזק מספיק כדי להתנהל בתנועה בעיר, אבל חסר לו כוח והרבה לתאוצות ביניים, ולא אחת מצאתי עצמי מוותר על עקיפה כי ידעתי שלא אוכל להשלימה. נהיגה נמרצת בהרים גם הצליחה להפיק ממני כמה קללות בצ'כית מדוברת ונגמרו בבית המזרח הקרוב מטביע את יגוני בפליזנר מקומית.

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

כסטיישן קומפקטית היא בסדר גמור. לא גדולה מאד אבל מספיק גדולה כדי להיות שימושית. המושב האחורי מעט מוגבל עם המרווח לרגליים אבל בשאר הפרמטרים הוא יאכלס נוסעים בוגרים בקלות ונוחות – אלו גם יגלו תאי אחסון, תא כפפות ממוזג וראות טובה החוצה.

תא המטען מספיק גדול רוב הזמן כדי שלא יהיה צורך לקפל את המושב האחורי – אבל כשניסיתי להשחיל פנימה אופניים גיליתי שקיפול המשענות מותיר מדרגה גבוהה למדי ולא נוצר משטח הטענה אחיד והמשענות עצמן לא יורדות מי יודע מה לפנים. נו טוף. לפחות צריכת הדלק במבחן הייתה קרוב ל-15 קילומטרים לליטר בלופ דרומי ארוך ועוד לוגיסטיקה עירונית מציקה.

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

ירוקה ומקסימה מבחן רכב סקודה ספייסבק סקאוטליין. רק 119,000 שקלים לרכב החינני הזה. וכן. עוד 100 כ"ס מתבקשים. צילום: רוני נאק

סיכום

אהבתי את הקונספט ואת הביצוע. אבל קשה לי עם הדיסוננס שיוצרת יחידת ההנעה הזו אשר לא מגבה את המראה הדינאמי עם ביצועים בהתאם. אלו, לדעתי, הוקרבו על מזבח החיסכון בדלק. שזה בסדר בספייסבק או ראפיד מהשורה אבל כשמוסיפים משהו שנראה כמו רוטב חריף לתבשיל כדאי שהוא באמת יהיה חריף ולא רק בכאילו. תוספת של 10,000 שקלים על הספייבק המקבילה עבור חבילת סקאוט, נראית מעט גבוהה ואולי כדאי היה לחשוב מחדש על המוצר ולהציע גרסת סקאוט FULL OUT עם הכל כולל הכל – פאק המחיר למי יש זמן לדיסוננס?

4 comments

  1. כתבה טועה ומטעה!
    הספייסבק היא גרסת האטצ'בק לתצורת הסדאן של הראפיד לשוק האירופאי אין פה שום קשר לסטיישן.
    רמת גימור סקאוט היא רמת גימור כאילו שטח שמוצעת כתוספת לכל קשת הדגמים של סקודה בחו"ל (כולל הייטי שכבר מגיע בגימור הזה כברירת מחדל). בעבר גם הרומסטר נמכרה ככה

  2. איפה הסטיישן בדיוק?
    כל אוטו מוגבה נהיה פה רכב שטח?
    מיועד לכבישים המשובשים של מזרח אירופה

  3. גם לדעתי זהו רכב עם פונציאל תיאורטי שלא מיושם בפועל.
    הסקאוט הוא סטיישן כמו שסטיישן צריך להיות .
    אינו מספיק גבוה ומרווח כדי להיות מיניואן, הוא לא מתיימר להיות ג'יפון אפילו שהפרסומאים יתעקשו כי זה כל כך אופנתי.
    יחידת ההנעה אכן חלשה יחסית, נוחות הנסיעה לא מצטיינת, בלשון המעטה.
    כך שאפילו המחיר לא מפתה, ולא לשכוח שתקופת האחריות בצ'מפיון קצרה מהקיים בחברות אחרות , ככה שכרגע איני רואה שום סיבה להמשך לסקאוט, אפילו שעל הנייר נראה משוך. אפילו בסוכנות הרגשתי כבר בכניסה חרכב שזה לא זה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*