יום רביעי , 29 מרץ 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן רכב פורד אקספלורר
מבחן רכב פורד אקספלורר
מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר

  • מתיחת פנים של דור 5
  • 3.5 ל' 6V
  • 290 כ"ס/ 35 קג"מ
  • 6.5 ק"מ/ל'
  • 360,000 שקלים

רוני נאק

זהו בהחלט אחד המקרים שבהם מתיחת פנים קטנה עושה הבדל גדול. פורד אקספלורר הקודם היה גדול, מרשים ובעל נוכחות – אבל שידר עידון כשל קורנס משומש. עתה עם תחילת השיווק, מעט באיחור יש לציין, של הדור העדכני ומתוח הפנים אפשר להעריך ממקור ראשון את השינויים שנעשו.

עידכוני דגם

אלו כוללים שבכה, פנסים, פגושים ופנסי ערפל אשר שאלו השראה מהמראה העדכני של טנדר F-150 (דגם חסר חשיבות אצלנו אבל אייקון תרבותי בארה"ב). מאחור נעשה טיפול דומה עם יחידות תאורה מודרניות יותר וצמד מפלטים. שינויים קטנים במימד היצרן אבל בהחלט כאלו אשר מרעננים מאד את המראה של הדור החמישי של פורד אקספלורר אשר התגלגל לכבישים כבר ב-2011.

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

המראה השתנה אבל המידות – כמובן שלא. בסיס הגלגלים עומד על 286 ס"מ. האורך הכולל חוצה את קו 5 המטרים ב-1 מ"מ, הרוחב עומד על 2 מטרים והגובה על 180 ס"מ. אוטו גדול – אשר בארה"ב נחשב ל-MEDIUM – הכל עניין של נקודת מבט.

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

למבחן קבלנו את הגרסה המצוייצת והמאובזרת ביותר – "פרימיום" – והיחידה עם הנעה כפולה. בהתאם לזאת תא הנהג וחלל הנוסעים היו עמוסים באיבזור רב. חלונות פנורמיים, שורת מושבים שלישית עם קיפול חשמלי (בתנועה רובוטית מהפנטת), מערכת מצבי נהיגה בשטח, מושבים עם עיסוי ועוד מערכת לסיוע בחניה – ניצב או מקביל – בקרת שיוט אקטיבית, חגורות בטיחות עם כריות אוויר נוספות במושבים הקיצוניים (בנוסף ל-7 הכריות הסטנדרטיות), מפתח חכם ובר תיכנות, מערכת MY FORD, 7 גוונים שונים של תאורת אמביאנס ועוד ועוד ועוד…בהחלט טנא מלא כל מק"ט.

על ההנעה מופקד מנוע דוראטק 6V בנפח 3.5 ל' אשר מפיק 290 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-35.27 קג"מ ב-4000 סל"ד. זה המנוע היחיד בהיצע של אקספלורר בישראל (בחו"ל יש גם 4 ציל' טורבו אקובוסט עם 240 כ"ס ומפלצת כפולת מגדשי-טורבו ו-6V עם 365 כ"ס ו-48 קג"מ).

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

הורדת הכוח לכל ארבעת הגלגלים נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית של פורד עם שישה יחסי העברה. יש לתיבה כמובן מצבי הפעלה שונים ובהם גם הפעלה ידנית או ספורטיבית ונמרצת יותר. על הקשר עם הקרקע ממונים ארבעה מתלים נפרדים כאשר בחזית תמצאו תמוכות מקפרסון וקפיצי סליל ומאחור מולטי לינק רב-חיבורי (שזה אותו הדבר בעצם) ותליה של קפיצי סליל.

המשקל העצמי עומד על 2.2 טונות ובכל זאת מראים נתוני היצרן על 8.2 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת 8.08 קילומטרים לליטר (קצת פחות מרשים).

כפי שכבר ציינו יש בפורד אקספלורר מערך נרחב של אמצעי בטיחות אקטיביים ומתקדמים לצד מה שכבר נאה כמובן מאליו כמו בקרת יציבות ומשיכה, שליטה בנגרר, התראה על שטחים מתים ועוד.

מחיר רכב המבחן שהיה בגרסת פרימיום והנעה כפולה עומד על 360,000 שקלים.

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

נהיגה

אני אוהב מכוניות גדולות – מת עליהן. חולה על התחושה של שליטה מלאה במסה גדולה וכבירה אשר נענית לפקודות שלך. תנו לי ניסאן פטרול או טויוטה לנדקרוזר 200 ואני בשמיים – אפילו שהראשון איטי והשני נדיר יותר מקומבינה מחוץ לכנסת. אבל האקספלורר לא ירד לי טוב בוושת. אולי אלו החלונות הקטנים, מכסה המנוע המוגזם והמנופח אשר מגביל את שדה הראיה, מראות צד הכי מעצבנות בעולם כאשר השמאלית קטנה מאד ופשוט מסוכנת. הרגשתי כמעט כמו בכלי זחלילי בתרגיל צה"לי. חסרו לי קופסאות לוף שיתגלגלו על הרצפה ומפקד שיחבוט לי מדי פעם בקפלס"ט או יפנק אותי עם ברך בגב.

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

לצאת לשטח עם הילדים

אופני ההרים האחרונים שתקנו

תא הנהג רחב ידיים ומאובזר בעושר רב. כל הגדג'טים שרק תרצו – והרבה שלא תשתמשו בהם לעולם. ובכל זאת יש כאן תחושה שלא חסכו עליכם וכדי לקבל כזה אבזור אצל אחרים היה עליכם לשלם הרבה יותר מרשרשין. בחינה מקרוב של העניינים מגלה אם זאת בעיות. איכות החומרים טובה אבל לא מצוינת. מה שנראה כמו עץ ואלומיניום רק נראה כמו עץ ואלומיניום – והסגירה הכללית של כל הדברים – איך נאמר זאת בפולנית…מדויקת – היא לא. (לאחרונה בילינו עם גרנד צ'ירוקי הדגמות עם מעל 30K קילומטרים עליו אשר הרגיש הרבה יותר רענן…).

חלל הפנים אכן מרווח מאד. יש מזגן לשורות שמאחור – והוא מאד יעיל – והילדודס כמובן שהיו המומים – כמוני – מהמושבים החשמליים שמאחור ולא היו מוכנים לשבת בשום מקום אחר – ובצדק.

המנוע החזק מתקשה להתבטא בשל המשקל של המכונית ותיבת ההילוכים. שני אלו – לטעמי דופקים את הביצועים כמו גם את צריכת הדלק. רוב הזמן התחושה היא שחסר כוח והמכונית לא כזו דינאמית – וכדי להגיע לנתוני התאוצה שעל המפרט צריך להיות מאד אגרסיביים ואז תקבלו גם בונוסים של רעש מנוע וצריכת דלק דמיונית. הממוצע שלנו עמד על 6.5 ק"מ/ל' – ממוצע! וזה רבותיי כבר לא עובר ב-2016 בואכה אוטוטו 2017. תיבה עם 6 הילוכים כשיש על המדף תיבות עם 8 ו-9 הילוכים היא זולה בשביל פורד אבל יקרה ללקוחותיה. אני בטוח שעם אותה ZF מתוקה האקספלורר לא רק שהיה דינאמי יותר הוא היה גם הרבה יותר חסכוני.

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

ניצלנו את ההנעה הכפולה לסיבוב קצר על דרך עפר מסודרת ומסורקת בכרמל – לא רחוק מ"יערות הכרמל" ולמפגש עם כמות מרשימה למדי של חזירי בר. לא היו כאן אתגרים מיוחדים ולא תכננתי כאלו שכן זוויות המרכב הן כאלו שלא משנה עד כמה מתוחכמת מערכת ההנעה הכפולה – הפגושים הנמוכים ישפכו צוננין על כל גחל מוטיבציה של לצאת להרפתקה בשטח.

בכביש פורד אקספלורר נעים למדי. אין רעשי רוח, והוא מטפל יפה בכבישים משובשים. אפשר לחצות איתו קילומטרים רבים בנוחות טובה וקצב ראוי. הרשימו אותי הבלמים אשר מתמודדים נהדר עם האתגר הניצב מולם וגם ההיגוי – בהתחשב בנסיבות – בולט לטובה.

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

מבחן רכב פורד אקספלורר. רק 360 אלפי שקלים וכל זה יהיה שלכם. צילום: פורד

סיכום

פורד אקספלורר המעודכן מרשים מאד במראה שלו, בעושר האיבזור, הוורסטיליות ובהתחשב וגם במחיר (אפילו ששברולט טרוורס זול ממנו ב-20,000 שקלים). יש מצד אחד תשומת לב לפרטים (כמו שקע עזר 220V) אבל מצד שני הגימור לא מספיק מוקפד לטעמי – ומראת הצד השמאלית מעצבנת אותי עד היום. הצד הדינאמי גמלוני למדי ולזה יש להוסיף צריכת דלק מאד גבוהה. למי זה טוב? לחובבי הז'אנר אשר צריכים גם 7 מושבים שלא נראה כמו מיניוואן. בעיקר אם אתם לא משלמים על הדלק.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*