יום שישי , 19 אפריל 2024

מגע ראשון! יונדאי סנטה פה החדש

יונדאי סנטה פה החדש. יותר עיצוב, יותר כוח, פחות דלק. סנטה פה החדש של יונדאי מושך למעלה את רף איכות המוצרים של יונדאי. צילום: רוני נאק

מאז ההשקה הרשמית של יונדאי סנטה פה באפריל האחרון בתערוכת הרכב של ניו יורק, היינו ממש חמים לשים ישבננו בתוך רכב הפנאי אשר יגיע אלינו בקרוב. מההודעות לעיתונות והספקולציות שפרסמנו כאן בעבר, אנו יודעים כבר לא מעט פרטים והחשובים שבהם הם:

הסנטה פה תשווק עם שני בסיסי גלגלים: קצר – 270 ס"מ וארוך עם 280 ס"מ. בהתאמה אלו יהיו גרסאות של חמישה ושבעה מושבים כאשר הסנטה פה ה"ארוכה" מחליפה את הוורה-קרוז הגדול שלא שווק אצלנו.

היצע המנועים הזמין יהיו בנזין הזרקה ישירה בנפח 2.4ל' עם 193 כ"ס ו-25 קג"מ, 2.0 ל' טורבו עם 264 כ"ס וגם גרסת "ספורט" של האחרון עם 290 כ"ס ו-38 קג"מ. בנוסף יהיה בהיצע גם מנוע דיזל נקי בנפח 2.0ל' המפיק 150 כ"ס אשר יצטרף לדיזל 2.2ל' הנוכחי עם 200 כ"ס.

מערכת ההנעה מתחילה מתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה וחלוקת כוח משתנה בהתאם לעומסי הפניה. הנעה כפולה גם היא קיימת ומתנתקת אוטומטית מעל 45 קמ"ש.

הסנטה-פה אשר תגיע לישראל מיוצרת במפעל יונדאי באסאן – דרום קוריאה.

כשעומדים ליד הסנטה פה החדש קשה שלא להבין באבולוציה של ה-iX35. וגם אם אפשר לזהות את הקשר המשפחתי, לקחו מעצבי הסנטה פה ופיתחו את השפה העיצובית של "חזית הסערה" כהגדרתם, שלב אחד קדימה עם קווי מרכב מפוסלים ומחודדים יותר. במידה רבה הסנטה פה החדש דומה ומזכיר יותר את i40 החדש. מהצד אפשר להתרשם ממנח אגרסיבי, ו"עמידה" רחבת בסיס היוצרת רושם של עוצמה ויציבות. זה נכון גם למראה של האחוריים.

יונדאי סנטה פה החדש. מבחוץ SUV מבפנים רכב מנהלים. חלל הפנים של יונדאי סנטה פה החדש ממשיך ומפתח את הפנים של i40 הגדולה. צילום: HYUNDAI

הפנים מהווה קפיצת דרך משמעותית ביחס לסנטה פה היוצאת ולא רק שמיישרת קו עם הדגמים החדשים ביותר של יונדאי אלא גם מושכת למעלה את המותג כולו. הקונסולה המרכזית בולטת מאד ודומיננטית במרכז הדשבורד. תורם לזה מסך מולטימדיה ענקי שמצדיו שני פתחי מיזוג גדולים. לוח המחוונים ספורטיבי בעיצובי ומכיל במרכזו צג מידע שימושי ועם פונקציות רבות – כמעט כולן נשלטות מגלגל ההגה.

ריפודי עור שמקורם בקוריאה פעמים רבות לא ממש "עשו לנו את זה" – אלא שהפעם המצב שונה, העור חש איכותי ורך מאד וכך גם תיכנון המושבים ואופן אחיזתם בגוף. כמו ב-i40 גם כאן תוכלו לקבל מושבים מאווררים. השורה השניה מרווחת מאד והדלתות פותחות מפער רחב ונוח להיכנס אליהם. המרווחים לראש, כתפיים וגוף טובים ואיכות החומרים הטובה נשמרת גם בספסל האחורי.

הסנטה פה אותה מיששנו בתערוכת פריז צוידה בשורת מושבים שלישית הנסגרת ומתמזגת לתוך רצפת תא המטען הגדול. קיימים פתחי מיזוג מאחור כך שמי שייאלץ להידחס לשורה הזו לא יסבול מחום יותר מדי.

בין האופציות המעניינות נמנה היגוי אקטיבי השומר על מרכז הנתיב, שלושה מצבי משתנים לתיגבור ההגה, מושבים מחוממים וממוזגים, גלגל הגה מחומם, ממיר מתח מובנה ל-220 וולט, תפעול ללא מפתח של הנעילה וההתנעה, מערכת שמע חזקה, חלון שמש פאנורמי על רוב שטח הגג ועוד.

בתחום הבטיחות תמצאו שבעה כריות אוויר, מערכת המונעת סטיה מנתיב, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ויעד של חמישה כוכבי בטיחות במבחן NCAP.

טענות? הראות לאחור לא טובה במיוחד בעיקר בגלל קורה C עבה מאד וחלון פינתי זעיר. אותו חלון זעיר הופך את הישיבה בשורת המושבים השלישית לאירוע קלאסטרופיבי בפוטנציה.

אלינו צפויה יונדאי סנטה פה החדשה להגיע לקראת 2013. המחיר בישראל טרם נקבע.

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + seventeen =