יום שישי , 19 אפריל 2024
jeep wrangler 75 year edition - רנגלר מינימאליסטי לציון 75 שנים למותג ג'יפ. צילום: JEEP
jeep wrangler 75 year edition - רנגלר מינימאליסטי לציון 75 שנים למותג ג'יפ. צילום: JEEP

מועדון בהצדעה: ג'יפ מודיעה על קונספט לחגיגת 75 שנים למותג

תומר הדר

ג'יפ יש רק אחד: מדובר לא רק באמרה של בעלי המותג, אלא גם במציאות בשטח (תרתי משמע). למרות הנטייה הישראלית לכנות כל רכב שטח "ג'יפ", בפועל רק רכבים אשר נושאים את שמו של המותג האמריקאי ראויים להיקרא ג'יפ – בדיוק כפי שרק מקררים הנושאים את המותג "פריג'ידר" ראויים באמת להיקרא "פריג'ידר".

את הסיפור של ג'יפ, כך יוכל לספר כל ג'יפאי אמיתי החל למעשה צבא ארה"ב, שהוציא מכרז לרכב שטח רב שימושי, בו זכה עיצוב אחד, שיוצר על ידי שלוש יצרניות: פורד, וויליס ובנטאם. מבין השלוש, וויליס היא זו שהתפתחה והתגלגלה עם השנים לתוך קונצרן קרייזלר – ומבחינת אנשי קרייזלר, מדובר בסיבה לחגיגה: ב-15 ליולי 1941 קיבלה חברת וויליס את החוזה לבנות את הוויליס MB, סבא של סבא של ג'יפ רנגלר – ולמעשה הרכב שהחל את הכל.

jeep wrangler 75 year edition - רנגלר מינימאליסטי לציון 75 שנים למותג ג'יפ. צילום: JEEP
jeep wrangler 75 year edition – רנגלר מינימאליסטי לציון 75 שנים למותג ג'יפ. צילום: JEEP

כלומר, השבוע חברת ג'יפ חוגגת 75 שנים ל-MB הראשון. כדי לחגוג את המאורע מציגה ג'יפ את הרנגלר salute concept – רנגלר שעוצב כך שיהווה מחווה לאותו ויליס MB קשיש. אז נכון, על הגבהות אין מה לדבר כאן. גם לא על נעילות. אבל זה בסדר – גם בויליס MB לא היו הגבהות או נעילות. המנוע הוא כמובן פנטסטאר מודרני בנפח 3.6 ליטרים, די רחוק ממנוע ה-go devil הזעיר של ה-MB – שמשודך לתיבה ידנית בעלת שש מהירויות.

וזה המקור - ג'יפ מציינת 75 שנים למותג. צילום: ג'יפ
וזה המקור – ג'יפ מציינת 75 שנים למותג. צילום: ג'יפ

כמחווה ל-MB, ה-Salute concept מצויד בחישוקי ברזל פשוטים בקוטר 16 אינטש, העונדים צמיגי 32 אינצ' במפרט צבאי, מכסה מנוע בעל תפסים לסגירה, גלגל ספייר מותקן על הפגוש האחורי, פגושי ברזל בעלי ווי גרירה – ומראות רטרו. וכמובן – הצביעה, שבוצעה במפרט צבאי אמריקאי, כולל כמובן את לוגו הכוכב על מכסה המנוע.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten − six =