יום חמישי , 25 מאי 2017
דף הבית » חדשות » מיני מתחשמלת
מיני מתחשמלת
מיני פאלג-אין הייבריד. מיני משלימה פיתוח של מערכת הנעה היברידית כפולת מנועים וכפולת הנעה. צילום: מיני

מיני מתחשמלת

רוני נאק

מיני משתעשעת מזה זמן רב עם הנעה חשמלית והיה אפילו ניסיון לפני כמה שנים עם גרסה כל-חשמלית שלה. אולם ביצועים דלוחים וטווח מוגבל הפכו את המיני ה-100% חשמלית להערת שוליים בימי המותג הבריטי-גרמני של ימינו.

אתמול הודיעה מיני – דרך ב.מ.וו – על השלמת הפיתוח של מערכת הנעה היברידית פלאג-אין (בדומה לוולבו XC90 T8 אשר הייתה אצלנו במבחן דרכים). המערכת מאפשרת טעינה של מצבר הרכב משקע חשמל ביתי של 16A ומאפשר כך לפי ההודעה של מיני, מהירויות נסיעה חשמליות מירביות של 80 קמ"ש במצב רגיל ואפילו 125 קמ"ש בעוצמה המלאה.

ראשי צוות הפיתוח ניצבים ליד החיבור לשקע החשמל. עד 125 קמ"ש עם הנעה חשמלית בלבד ו-0 פליטה למיני הייבריד. צילום: מיני

ראשי צוות הפיתוח ניצבים ליד החיבור לשקע החשמל. עד 125 קמ"ש עם הנעה חשמלית בלבד ו-0 פליטה למיני הייבריד. צילום: מיני

דבר איתנו על רכב פנאי היברידי

מבחן דרכים סקודה ספייסבק סקאוט

למערכת מצבים של שמירה על טעינת המצבר כדי לאפשר שיוט ביניעירוני עם מנוע בנזין רגיל וכניסה חשמלית למרכזי הערים. חשוב לציין בהקשר הזה כי בחלק ממדינות אירופה קיימים תמריצים גדולים מאד למכוניות בעלות 0 פליטת מזהמים בתחומי הערים – ובהם פטור מלא מאגרות ומיסים (כמו אצלנו…חחח).

מערכת ההנעה משלבת מנוע בעירה פנימית אשר מניע את הגלגלים הקדמיים ומספק כוח לגנרטור המפיק חשמל ומנוע חשמלי אשר מניע את הגלגלים האחוריים. כך מתקבלת הנעה כפולה אשר מאפשרת בקרה קלה יחסית באמצעות מערכות ניהול האחיזה והיציבות.

ראשי צוות הפיתוח בקבינה - אפשר לראות את הדשבורד המכוסה - אופייני לרכבי פיתוח. מיני הייבריד צילום: מיני

ראשי צוות הפיתוח בקבינה – אפשר לראות את הדשבורד המכוסה – אופייני לרכבי פיתוח. מיני הייבריד צילום: מיני

במיני טורחים להדגיש כי מערכת ההנעה החשמלית החדשה אינה מכוונת לחסכון בלבד אלא מאפשרת למיני לשמור על האופי הדינאמי והחד שלה. אם בתאוצות וביצועים כאשר שני המנועים עובדים יחד כדי לדחוף את הרכב ואם על ידי ניצול מרכז הכובד הנמוך של הרכבים הנוספים כדי לשמר אתה אותה תחושת "קארטינג" המוכרת שהיא בלב ה-DNA של מיני.

ראשי צוות הפיתוח - סבסטיאן מרקנסן ו-פטר וולף, ניצבים ליד החיבור לשקע החשמל. עד 125 קמ"ש עם הנעה חשמלית בלבד ו-0 פליטה למיני הייבריד. צילום: מיני

ראשי צוות הפיתוח – סבסטיאן מרקנסן ו-פטר וולף, ניצבים ליד החיבור לשקע החשמל. עד 125 קמ"ש עם הנעה חשמלית בלבד ו-0 פליטה למיני הייבריד. צילום: מיני

נתונים נוספים בדבר טווח נסיעה, סוגים של מנועי בעירה פנימית ואפילו באילו דגמים המערכת תשולב – טרם פורסמו. אנו יכולים להניח כי בשלב הראשון מיני קאנטרימן יהיה בין המועמדים הראשונים ליהנות מההנעה ההיברידית.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6