יום חמישי , 23 נובמבר 2017
דף הבית » חדשות » מסירות 2012: מי עלה, מי ירד, מי נוסף ומי נעלם
מסירות 2012: מי עלה, מי ירד, מי נוסף ומי נעלם

מסירות 2012: מי עלה, מי ירד, מי נוסף ומי נעלם

האם ג'יפאים הם כמו כולם? הציבור הישראלי קנה ב-2012 פחות מכוניות (כ-205 אלף לעומת כ-226 אלף, ירידה שמגרדת את ה-10%), אבל האם חובבי השטח, או לפחות חובבי כלי הרכב שנראים כמו רכבי שטח, רכשו יותר או פחות מכוניות בשנת ערב הבחירות? כדי לבדוק את הנקודה חילקנו את השוק לארבעה חלקים – רכבי שטח קטנים עד קומפקטיים, רכבי שטח גדולים, רכבי פנאי פרימיום וטנדרים-1-טון.

ניסאן ג'וק. רכב הפנאי הנמסר ביותר בשנת 2012 עם 3,437 יחידות ממנו שעלו על הכביש. בצילום: ניסאן ג'וק ניסמו קונספט - NISSAN

1. רכבי שטח קטנים עד קומפקטיים:

רכבי הפנאי היפנים הקומפקטיים חוו נפילה כואבת במכירות בשנת 2012, לעומת 2011. הסיבה המרכזית היא שער היין העוין, אם כי לא בכל המקרים. מיצובישי אאוטלנדר, סובארו פורסטר וסוזוקי גראנד ויטארה איבדו בין 35% ל-45% מהיקף המכירות שלהם ב-2012 לעומת 2011, טויוטה ראב4 איבד למעלה מ-50%. הונדה CR-V, שמגיע דווקא בעיקר מאנגליה, צנח אף הוא, בכ-31%. השנה נעלמו למעשה מהטבלה ניסאן X טרייל ורנו קוליאוס שמהם נכנסו יחידות בודדות בלבד בשערי ארץ הקודש, וגם דייהטסו טריוס, שעוד נמכר ב-2011, כבר איננו עמנו.

לעומת היורדים והאובדים נרשמו השנה בישראל גם כניסות וזינוקים מרהיבים. מאזדה הכניס את ה-CX-5 כדי להעפיל הישר לסביבת רבי המכר, עם 2,090 מסירות. שברולט קפטיבה ספורט נכנס עם היקפי מסירות נאים (622) וסאנגיונג קוראנדו, שנכנס רגע לפני 2012, מסתפק בכמאה מסירות שנתיות.

קיה ספורטאז' החטוב רשם זינוק של 30% כמעט והצליח להשיג את המקום השני בטבלה, עם 2,411 מסירות. הספורטאז' מחליף את אחיו, יונדאי IX35, שמאבד כ-13% מהמסירות שלו לכדי 2,311. סקודה ייטי רושם זינוק רב עוצמה של כ-80%, לכדי 1,765 מסירות.

בסיכומו של דבר, לעומת ירידה של כ-10% בכלל מכירות שוק הרכב הישראלי, בסגמנט של רכבי השטח הקטנים נרשמה עלייה של למעלה מ-10% במכירות.

 

רכבי הפנאי הקטנים הנמכרים בישראל 2012

  1. 3247 – ניסאן ג'וק
  2. 2411 – קיה ספורטאז'
  3. 2311 – יונדאי IX35
  4. 2092 – ניסאן קשקאי
  5. 2090 – מאזדה CX5
  6. 1765 – סקודה יטי
  7. 669 – מיצובישי אאוטלנדר
  8. 622 – שברולט קפטיבה
  9. 428 – סובארו פורסטר
  10. 421 – סובארו XV

 

 יונדאי סנטה פה. מבצע מכירות מתמשך להחלפת הדגם ותחרות דלילה עזרו ליונדאי סנטה פה להעפיל לראש סגמנט רכבי הפנאי בעלי 7 המושבים. צילום: פז בר

2. רכבי שטח גדולים:

הירידה של היפנים ניכרה גם בתחום רכבי השטח הגדולים. טויוטה לנד קרוזר נפרד מכ-20% מהמכירות שלו. הירידה של מיצובישי פג'רו גדולה עוד יותר: למעלה מ-50%. אצל הקוריאנים נרשמו בעיקר ירידות חדות, אבל לא רק: יונדאי סנטה פה איבד כמעט 30% מהמסירות, שברולט קפטיבה איבד 42% ורמת המכירות של סאנגיונג רקסטון צנחה מ-95 ל-32 מכירות (66%). מצד שני, קיה סורנטו שהחל להימכר בתצורת מיניוואן (הנעה 2X4, שבעה מושבים) זינק ב-32% וטיפס למקום מכובד בקבוצה.

גם אצל האמריקאים התמונה איננה אחידה. בגילו המתקדם, שברולט טראוורס איבד גובה עם 208 מכירות לעומת 324 בשנה שעברה, אבל פורד אדג' שמר פחות או יותר על יציבות סביב 400 מכירות ואחיו הגדול והחדש, פורד אקספלורר, זינק בהתאם לאווירת הזינוק של המותג (ובעיקר – פורד פוקוס), מ-227 יחידות ב-2011 ל-402 ב-2012. ג'יפ רנגלר שיפר היטב את מצבו, מ-83 כלי רכב ל-125.

בסיכומו של דבר, נראה שמחירם הגבוה של רכבי השטח הגדולים ביחד עם צריכת הדלק המוגברת והתדמית הלא מחמיאה בציבור הרחב, הביאו לירידה של כ-18% בהיקף המכירות – ירידה גדולה מהירידה הכללית בשוק הרכב.

 

רכבי הפנאי הגדולים הנמכרים בישראל

  1. 553 – יונדאי סנטה פה
  2. 458 – טויוטה לנד קרוזר
  3. 402 – פורד אקספלורר
  4. 396 – פורד אדג'
  5. 343 – קיה סורנטו
  6. 276 – שברולט קפטיבה
  7. 208 – שברולט טראוורס
  8. 173 – מיצובישי פג'רו
  9. 125 – ג'יפ רנגלר
  10. 71 – ניסאן פאת'פיינדר
ג'יפ גרנד צ'ירוקי. מוצר משופר ואיכות כוללת טובה יחד עם מחיר מושך ומראה נכון הפכו את הג'ים גרנד צ'ירוקי לחביב סגמנט הפרימיום. צילום: פז בר

3. רכבי פנאי פרימיום

אצל ב.מ.וו ואודי ניכר מעבר לרכבי שטח קטנים מבעבר. מכירות אודי Q5 ירדו בלמעלה מ-20% וגם אודי A7 ירד מ-100 ל-87 מכירות, אבל כניסת אודי Q3 הביאה כמעט 300 מכירות חדשות. ב.מ.וו X5 איבד לא מעט מכירות (79 במקום 111), וה-X6 נמכר כמעט ללא שינוי, אבל ה-X3 זינק מ-70 ל-155 מכירות. אצל לנד רובר נרשמה תמונה דומה – ירידה משמעותית במכירות של לנד רובר דיסקאברי, ריינג' רובר וגם ריינג' רובר ספורט, מול כניסה של ריינג' רובר איווק, הרכב של בר רפאלי, שהביא כמעט 90 מכירות חדשות.

אצל השבדים, וולבו XC90 כמעט נעלם מהנוף וה-XC60 איבד גובה, מ-225 מכירות ב-2011 ל-179 ב-2012. פורשה איבד גובה גם כן עם הקאיין, ומכר 29 יחידות, לעומת 43 בשנה הקודמת.

מרצדס אינו חזק ברכבי השטח הקטנים, אבל מרצדס ML  הגדול נהנה דווקא מזינוק מרשים במכירות, מ-114 ל-173 חתיכות. עלייה חדה נוספת נרשמה ברשימת המכירות של ג'יפ גרנד צ'רוקי, אהוב היבוא האישי, שמכירותיו עלו מ-363 ל-452 יחידות ב-2012, מספיק כדי להציב אותו בראש הרשימה.

בסיכומו של דבר, תחום רכבי הפנאי פרימיום נהנה מעלייה כוללת של קרוב ל-15%, יותר בזכות עלייה בקטנים הזולים והחסכוניים יותר, ולמרות ירידה במכירות רכבי הפנאי פרימיום הגדולים.

רכבי הפנאי-פרימיום הנמכרים בישראל

  1. 452 – ג'יפ גרנד צ'ירוקי
  2. 369 – אאודי Q5
  3. 291 – אאודי Q3
  4. 179 – וולוו XC60
  5. 173 – מרצדס ML
  6. 151 – קדילאק SRX
  7. 155 – ב.מ.וו X3
  8. 110 – לקסוס RX
  9. 109 – פולקסוואגן טוארג
  10. 96 – ב.מ.וו X6
איסוזו דימקס. למרות הנתק ברצף הייצור, והעיכוב מהיבוא מתיאלנד חוזר איסוזו דימקס לראש הטבלה גם בדור החדש. צילום: ISUZU

4. טנדרים 1 טון

בישראל אין מגוון גדול של טנדרים, אבל מתברר שהביקוש אליהם קשיח. בין 2011 ל-2012 נשארה רמת המכירות כמעט ברמה אחידה – 2,974 טנדרים שנמכרו ב-2011 לעומת 2,960 שנמכרו ב-2012. אבל למרות האחידות הזו נרשמו דראמות ותהפוכות בתוך הסגנמט.

מלך המכירות הוותיק, איסוזו D מקס, התחלף בדור חדש ואיבד מעט מהיקף המכירות, למרות שהוא נותר במקום הראשון. ב-2011 נמכר איסוזו D מקס ב-1,460 עותקים וב-2012 הוא ירד ל-1,243. אל המקום השני טיפס טויוטה היילקס שכמעט הכפיל את מכירותיו, מ-450 טנדרים ב-2011 לכדי 882 בשנה החולפת. במקום השלישי נמצא מיצובישי האנטר שירד מ-714 ל-560 מכירות.

הטנדר הסיני, גרייט וול סטיד, הכפיל את מכירותיו פי חמישה, מ-41 ל-203 וניסאן פיק אפ, לעומתו, עשה את הדרך ההפוכה וכמעט נעלם: 218 מכירות ב-2011, 7 מכירות ב-2012. פולקסוואגן אמארוק, שהגיע לטובת בדיקות ב-2011, לא הגיע ב-2012.

הטנדרים 1-טון הנמכרים בישראל

  1. 1243 – איסוזו D מקס
  2. 882 – טויוטה היילקס
  3. 560 – מיצובישי L200
  4. 203 – גרייט וול סטיד
  5. 65 – ניסאן נווארה

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6