שבת , 20 אפריל 2024
יונדאי עם זינוק של מאות אחוזים במסירת רכבי פנאי שטח - רובםם ככולם מדגם טוסון. צילום: יונדאי
יונדאי עם זינוק של מאות אחוזים במסירת רכבי פנאי שטח - רובםם ככולם מדגם טוסון. צילום: יונדאי

מעל 113 אלף מכוניות בארבעה חודשים

תומר הדר

שוק הרכב הישראלי צמח ב-16%, מסירות הג'יפונים צמחו במעל 30%, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב – ומסכמים את השליש הראשון של שנת 2016. בסך הכול, במהלך ארבעת חודשיה הראשונים של 2016 נמסרו בישראל 113,551 מכוניות חדשות. לשם השוואה, בשליש הראשון של שנת 2015, שליש השיא הקודם, נמסרו בישראל 97,674 מכוניות חדשות. לעומת העלייה הסבירה במסירות של כלל הרכבים, העלייה במסירות הג'יפונים הייתה קיצונית בהרבה: בעוד שבשנת 2015 נמסרו בשליש הראשון 15,003 רכבי כביש שטח ושטח מסוגים שונים – בשליש הראשון של שנת 2016 נמסרו 25,597 רכבי כביש שטח רכים ורכבי שטח.

עליה של 39% במסירות של רכבי הפנאי שטח של קיה ובראשם דגם ספורטאז'. צילום: קיה
עליה של 39% במסירות של רכבי הפנאי שטח של קיה ובראשם דגם ספורטאז'. צילום: קיה

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, במקום הראשון בטבלת המסירות ניצבת יונדאי, עם 16,266 מסירות מתחילת השנה. מדובר בעליה של 33% ביחס ל-12,208 מכוניות שמסרה יונדאי בישראל בתקופה המקבילה אשתקד. במקום השני ניצבת מובילת השנה שעברה קיה, עם 13,633 מסירות, עליה של 18% ביחס ל-11,540 מכוניות קיה אשר נמסרו אשתקד ואילו במקום השלישי ניצבת טויוטה, עם 12,566 מסירות, עליה קלה של 12% ביחס למסירותיה בשליש הראשון של 2015 – 11,231 מכוניות.

למרות העליות במסירות, בקרב חלק מן המותגים נרשמו דווקא ירידות. המשותף לכל המותגים שרשמו ירידה בביצועיהם הוא היעדרם של רכבי כביש שטח קטנים. לדוגמה: בעוד שסקודה, המצויה במקום הרביעי בטבלת המסירות עם 8,536 מסירות רשמה עליה של 51% במסירותיה, מאזדה, אשר נמצאת במקום הרביעי בטבלת המסירות מסרה בשליש הראשון של השנה 7,518 מכוניות, ירידה של שבעה אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מיצובישי, שמסרה 5,659 רכבים בשליש הראשון של השנה רשמה גם היא שבעה אחוזי ירידה במסירותיה ביחס לאשתקד.

מכירות מאזדה CX-5 בירידה. מצד שני הביקוש בשוק היד שניה ער. צילום: מאזדה
מכירות מאזדה CX-5 בירידה. מצד שני הביקוש בשוק היד שניה ער. צילום: מאזדה

אחד הנתונים הבולטים ביותר העולים מן הטבלה הוא הדרישה לרכבי כביש שטח, במיוחד קטנים. לדוגמה, השנה רשמה יונדאי עליה של 184% במסירות רכבי הכביש שטח. בקיה נרשמה עליה של 39% במסירותיהם של רכבי כביש שטח ואילו בטויוטה נרשמה עליה של 67%. לעומת זאת במאזדה נרשמה ירידה של 12% במסירות רכבי כביש שטח. במיצובישי נרשמה עליה של 62% במסירות רכבי כביש שטח, אשר את רובה ניתן לייחס למסירות רכב הכביש שטח של מיצובישי, האאוטלנדר.

רב המכר של מיצובישי, אאוטלנדר, ממשיך להמכר היטב ואף במספרים גדלים. דגמי המותג האחרים בירידה. צילום: ניר בן זקן
רב המכר של מיצובישי, אאוטלנדר, ממשיך להמכר היטב ואף במספרים גדלים. דגמי המותג האחרים בירידה. צילום: ניר בן זקן

אחת הבעיות החוזרות ונישנות, חלקם שלא היו ערוכים לזינוק כזה במכירות, או לחילופין שלא הצליחו לקבל מלאים מספקים – הם מועדי אספקה מאד, מאד ארוכים. הדו"ח אמנם מתייחס לכלי רכב אשר עלו בפועל על הכביש. אבל אם לקוח יזמין היום מכונית יהיה עליו לחכות (בחלק מדגמי הג'יפונים) כ-5 חודשים במקרים מסויימים לקבל את רכבו.

 

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 3 =