יום חמישי , 28 מרץ 2024
מעל 800 כוחות סוס ויותר מ-100 קג"מ במרצדס G וואגן של מקצ'יפ. צילום: מקצ'יפ
מעל 800 כוחות סוס ויותר מ-100 קג"מ במרצדס G וואגן של מקצ'יפ. צילום: מקצ'יפ

מרצדס G – עוד כוח!

כתב: ניר בן זקן

בדומה לשאר רכבי השטח שהפכו אייקונים; לנד רובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר סדרה 70, גם מרצדס G התחיל את חייו על מדים כרכב שטח לשימוש צבאי. אולם בשונה מהרשימה המכובדת, הוא הפך ברבות השנים לאחד מרכבי הפרימיום הנחשקים ביותר על ידי אוליגרכים ברוסיה, שייחים במדינות המפרץ וסלבריטאים בהוליווד. זהו גם ההסבר היחיד מדוע בשונה מג'יפ, לנד רובר וטויוטה, ל-G גרסאות ספורטיביות וזאת למרות שהוא עדיין מתבסס על שלדת סולם וסרנים חיים, מכלולים חסונים שעומדים כאנטי תזה לביצועים הקיצוניים. לא שזה מפריע לחטיבת הספורט של מרצדס AMG לספק 630 סוסים באורווה של גרסת העל ה-G65 וזמן תאוצה ל-100 קמ"ש של 5.3 שניות.

מפרק את הדיינו עם יותר מ-800 כוחות סוס ועדיין שומר על המראה המאופק של סוחר הנשק השכונתי. צילום: מקצ'יפ
מפרק את הדיינו עם יותר מ-800 כוחות סוס ועדיין שומר על המראה המאופק של סוחר הנשק השכונתי. צילום: מקצ'יפ

לעסקה הטובה ביותר למרצדס חדשה!

מבחן רכב מרצדס GL

אבל מסתבר שיש מי שלא מסתפק בגרסאות AMG הפסיכיות בכל מימד נורמטיבי, ולשם כך סדנת mcchip-dkr חושפת את ה-G החזק ביותר שהוצג אי פעם, ה-MC800. סדנת השיפורים הגרמנית בחרה דווקא במנוע טווין טורבו V8 בנפח 5.5 ליטר של ה-G63 שמפיק בגרסתו המקורית 571 כ"ס. באמצעות החלפת חלקיו הפנימיים של המנוע, צמד מגדשי טורבו שונים, מערכת פליטה חדשה וליברלית יותר עם ממיר קטליטי ספורטיבי וכמובן תוכנת ניהול מנוע חדשה מעמידה את התפוקה על 820 כ"ס ו-102 קג"מ. אלה מאפשרים האצה מ-0-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות ו-240 קמ"ש מרביים, שהופך את ה-MC800 לקובייה המהירה ביותר בעולם.

לא רק ניהול מנוע...נעשתה עבודה משמעותית גם במתלים והבלמים. 4.0 שניות ל-100 וזה גם צריך לעצור! צילום: מקצ'יפ
לא רק ניהול מנוע…נעשתה עבודה משמעותית גם במתלים והבלמים. 4.0 שניות ל-100 וזה גם צריך לעצור! צילום: מקצ'יפ

כדי לתמוך בתוספת הביצועים גם בסיבובים הותקנה מערכת מיתלים של KW מסדרת DCC ובלמים של חברת Movit. בניגוד לסדנאות אחרות שמקפידות על שדרוג ההופעה החיצונית כך שתהלום את הביצועים ותצהיר על כך לעיניי כל, mcchip-dkr לא שינתה דבר מבחינה ויזואלית כך שה-MC800 נראה תמים כמו כל G קלאס אחר. זאב בעור זאב…

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + fourteen =