יום חמישי , 28 מרץ 2024

נחשפה מאזדה 3 החדשה. השלב הבא: מאזדה CX-3

מאזדה 3 החדשה, המכונית הנמכרת בהיסטוריה הישראלית, מתחלפת בדור חדש שנחשף ברחבי העולם. בשלב ראשון נחשפה המכונית בגרסת ה-5 דלתות ועם מנועי 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר, כלומר – ממש לא כפי שהישראלים אוהבים. עיתון גלובס מדווח כי בחודש הבא תיחשף הגרסה "שלנו", עם תצורת סדאן 4 דלתות, ומנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר. לאתר שטח נודע כי גרסת הסדאן תגיע אלינו עם נתוני תפוקה משופרים מאד – כך לפי מקור בחברה.

מאזדה 3 החדשה נחשפת. אמא התכווצה לי ה-6! ולא משנה התוצאה בהחלט נראית טוב בצילומים. צילום: מאזדה
מאזדה 3 החדשה נחשפת. אמא התכווצה לי ה-6! ולא משנה התוצאה בהחלט נראית טוב בצילומים. צילום: מאזדה

מבחן רכב מאזדה CX-5

איזה אופניים יראו הכי טוב על הגג של מאזדה 3 חדשה?

הדור החדש של מאזדה 3 הוא הדגם השלישי שנולד תחת הניהול העצמאי החדש של מאזדה, ולא תחת פורד כבעבר. שני הדגמים הקודמים הם מאזדה CX-5 הקרוסאובר הקומפקטי וגם מאזדה 6 המשפחתית הגדולה. כשני הדגמים ההם, מאזדה 3 החדשה עונה לתפישת ה"סקיי אקטיב" שבמסגרתה מיוצרים השלדה, המנוע והגיר על בסיס חומרים קלים ומתקדמים וכך היא משיגה צריכת דלק טובה, איכויות נהיגה ברמה גבוהה וגם רמת בטיחות גבוהה.

בין היתרונות המוצהרים של מאזדה 3 שזה אך נולדה – מערכת העצור וסע בעלת התגובה המהירה ביותר בעולם, מרחב פנים משודרג מהותית, בין היתר בזכות גידול בבסיס הגלגלים ותקשורת אינטרנט מובנית.

מאזדה 3 נחשפת. מאזדה ויש בה אינטרנט! נתוני התפוקה של הגרסאות המושקות לא מרגשים. אצלנו - כך מבטיחים - יהיה מפרט נמרץ יותר. צילום: מאזדה
מאזדה 3 נחשפת. מאזדה ויש בה אינטרנט! נתוני התפוקה של הגרסאות המושקות לא מרגשים. אצלנו – כך מבטיחים – יהיה מפרט נמרץ יותר. צילום: מאזדה

וצפוי גם אח קטן לשטח

 עם השקתה בעולם של מאזדה 3 החדשה, אנחנו יכולים לדווח כי ככל הנראה בדרך לייצור נמצא אח קטן של המכונית, אשר מיועד לגשר בין יכולת כביש ובין שבילים ושאר דרכים משובשות. שמו הצפוי של האח די צפוי: מאזדה CX-3.

מאזדה CX-3 של 2014. כמו זה רק פחות אדום ויותר גבוה. הבסיס יהיה פלטפורמה B והמטרה לכבוש את הסגמנט של קרוסאוברים קטנים בישראל. צילום: מאזדה
מאזדה CX-3 של 2014. כמו זה רק פחות אדום ויותר גבוה. הבסיס יהיה פלטפורמה B והמטרה לכבוש את הסגמנט של קרוסאוברים קטנים בישראל. צילום: מאזדה

פופולארי לדבר על מתחרים חדשים לניסאן ג'וק, אבל האמת היא שעולם הרכב כולו, פחות או יותר, עסוק בפיתוח של קרוסאוברים קטנים, וגם במאזדה לא מתכוונים להישאר מחוץ לתמונה. מאזדה CX-3 אמור להיות קטן מה-3, ומחירו עשוי להיות זול ממנו משמעותית. שיטת ההנעה שלו אינה ברורה בשלב זה, אבל ייתכן שבחברה היפנית יסתפקו בהנעה קדמית ולא בשיטת הנעה כפולה.

מאזדה CX-5. עושה חייל אצלנו עם יותר מ-1,000 מסירות בשנה. בדלק מוטורס בטוחים בהצלחה של מאזדה CX-3 לכשיגיע. צילום: רוני נאק
מאזדה CX-5. עושה חייל אצלנו עם יותר מ-1,000 מסירות בשנה. בדלק מוטורס בטוחים בהצלחה של מאזדה CX-3 לכשיגיע. צילום: רוני נאק

מאזדה CX-3 ייבנה גם הוא בשיטת העבודה של מאזדה, "סקיי אקטיב", כך שגם הוא צפוי להיות קל משקל, חסכוני ומהנה לנהיגה. בתוך תא הנוסעים תהיה חיבוריות אינטרנט ומתחת למכסה המנוע סדרת מנועי מאזדה, בנזין ודיזל, בנפחים של 1.5-2.2 ליטר, על פי  ההערכה. השקתו של מאזדה CX-3 צפויה לשנה הבאה.

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

2 comments

  1. מאזדה 3 מכונית חסכונית בצריכת דלק בזול

  2. מאזדה 3 המכונית המתאימה לתדלק עם דלק זול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 + 18 =